.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:32:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 09:20:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jeżeli EGR jest zaślepiony mechanicznie (a nie popsuł się samoistnie) i kierownice w turbo zachowują się prawidłowo, a przy tym wszystkim auto nie łapie notlaufu, to odpowiedź raczej jest jednoznaczna - ktoś grzebał i był to klasyczny druciarz.
To wyłącznie moja opinia. Dużo się rozjaśni po uruchomieniu EGR. Ponieważ na 99% VP44 posiada fabryczną "zwężkę" - trudno dojrzeć zmiany w dawkach i ustawieniach kąta (z tego co pamiętam, nie oglądałem logów na nowo).

Jeżeli pieprze jakieś gupoty - wybaczcie ... .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 09:37:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
lukaszr napisał(a):
A jeszcze mam pytanie o te OB w 011 DYN: jak myśłicie czym to może być spowodowane ?? Czyżby ktoś grzebał w sofcie ??? A może co innego być powodem, bo naprawdę to trochę dziwnie wygląda - tym bardziej, że był słyszalny świst turbinki przy robieniu logów dynamicznych.


osobiscie nie wydaje mi sie aby soft był zmieniony ... [watpliwosci zostana rozwiane po zgraniu softu i obejrzeniu mapek ;)] .. z zadanego cisnienia doładowania nie wynika zeby było liźniete chocby w małym stopniu [ale to co pokazuje VAG nie musi sie zgadzac z rzeczywistościa - takie tricki stosowane przez tunerów ;) ]
osobiscie uwazam ze to turbulum szwankuje choc ten brak samego błedu 575 [za krótko trwa przeładowanie zeby wystapił notlauf] jest dosyc zastanawiajace ....
doprowadzcie reszte gratów do stanu uzywalnosci i zobaczymy co sie bedzie dzialo ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 09:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
panowie,

turbo jest OK.
program to seria.

to Garrett - OB zawsze tam będzie. a że prawie 2500? nie ma 00575, zatem jest tak, jak być powinno. uwierzcie mi, nikt z nas nie chciałby jeździć 2.5TDI, które nie ma OB przy 2200 rpm... :):



zaciekawił mnie temat do tego stopnia, że postanowiłem [wracając z sądu :): ] zalogować 011 mojego Garretta [AYM - ten sam typ turbiny, co w AKE]. wyszło [prawie] to samo, co powyżej u kolegi:
Obrazek

dodam tylko, że taki rozkład ciśnień mam od zawsze.
zatem - bawcie sie EGR'em, a turbinę zostawcie.



[+]
żebyście widzieli, jakie OB ma 3.0TDI w A5... :!!:
z tym, że tam OB trwa ponad 8s i, tak jak w 2.5TDI, jest częścią programu.
stąd wzięło się 5.9s do 100km/h.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 10:04:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wyglada dosyc podobnie ... jest strzał i potem zbicie ponizej wymaganego tylko troszke w mniejszym stopniu ...
odczuwasz dołek :?: ...
bo z tego co pamietam to u Flyer'a jest on ewidentnie odczuwalny .... :/

p.s przydałyby sie jeszcze jakies inne logi z AKE ... choc z tego co kiedys przegladalem na forum [nie za bardzo mam czas ich poszukac] nie było OB .... :okulary2:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 10:10:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie odczuwam dołka, gdyż dawkowanie jest tak policzone, że powietrza wystarcza [w przeciwnym razie, w dołku byłby stefan - a go nie ma].
co więcej, w AYM odczuwalny jest odjazd od 2500rpm [czyli od chwili narastania ciśnienia po korekcji N75 na 2250rpm].

gdy wcisnę na III pantofel przy 1400rpm, to wygląda to tak:
przy 1500rpm - pierwszy odjazd;
przy 2500rpm - drugi;
przy 3000rpm - trzeci.
odjazdy pokrywają się z pracą [korekcją] N75.

pomiędzy nimi przyspiesza płynnie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 10:12:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
spanky napisał(a):
wyglada dosyc podobnie ... jest strzał i potem zbicie ponizej wymaganego tylko troszke w mniejszym stopniu ...
odczuwasz dołek :?: ...
bo z tego co pamietam to u Flyer'a jest on ewidentnie odczuwalny .... :/


Muszę dementować ;)

Łukasz coś marudził, ale w praktyce - przy 2500 nie czuć żadnego dołu, auto przyśpiesza równomiernie.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 10:13:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
spanky napisał(a):
p.s przydałyby sie jeszcze jakies inne logi z AKE ... choc z tego co kiedys przegladalem na forum [nie za bardzo mam czas ich poszukac] nie było OB .... :okulary2:


Mówisz - masz:

http://images30.fotosik.pl/31/c2ace63e6eaa68b0.jpg

http://images21.fotosik.pl/336/51f7f7f07889bfcd.jpg


A link do logów innego AKE:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=ake

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 10:18:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
pierwsze logi to jakis ładny bałagan .... :):
co do drugich to podobne wiec wyglada na to ze wszystko jest w porzadku ...

[p.s znalazlem logi ... nie było OB po to było A6 [AKE] Q Tip .... ]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 10:42:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Z wszystkim co napisaliście powyżej - nie sposób się nie zgodzić (w 100%). Kto zatem zaryzykuje jakąkolwiek hipotezę nt. przyczyn zaślepionego EGR ;) :): ??
(zakładając, że zaślepiony a nie popsuty)

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 10:45:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Piotruś napisał(a):
(zakładając, że zaślepiony a nie popsuty)

:diabel: :peace:


Oby założenie, że nie zepsuty było słuszne :)

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 11:46:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
Z wszystkim co napisaliście powyżej - nie sposób się nie zgodzić (w 100%). Kto zatem zaryzykuje jakąkolwiek hipotezę nt. przyczyn zaślepionego EGR ;) :): ??
(zakładając, że zaślepiony a nie popsuty)

:diabel: :peace:


chec podniesienia mocy w furmance i zmniejszenie dymienia .... :):

[to sa argumenty którymi sie kieruja ludzie uzywajacy kawałka puszki od Coca-Coli] ... :peace: :diabel: ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 12:19:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
spanky napisał(a):

chec podniesienia mocy w furmance i zmniejszenie dymienia .... :):

[to sa argumenty którymi sie kieruja ludzie uzywajacy kawałka puszki od Coca-Coli] ... :peace: :diabel: ;)


Niby tak ... ale Twoja "teoria" kłóci się z innymi faktami:
- teoretycznie auto było serwisowane do końca w różnych ASO (jeżeli jest to prawda - powinno stracić gwarancję premium+ i co tam jeszcze ...)
- zbyt świeży (moim zdaniem) rocznik na aż taaakie druciarstwo, rodem z garażyku u Miecia
- trudno mi uwierzyć (tym bardziej znając logi), że samochód kopcił "bo tak", czyli bez przyczyny zewnętrznej ... .

A jeżeli kopcił nieprzypadkowo, to znaczy że albo ma chipsa, który robi nas aktualnie w trąbę, albo ........ miał założonego box-a ... :(: :/ .
:cry2:
W tym przypadku blokada EGR (tak z doświadczenia) musiałaby być równie łatwa do zdemontowania co hipotetyczny "box" - znaczy się tak, jak to było np. u Robokop'a (metalowa kulka w wężyku od N18).

Ok, ok ... . Już nic nie mówię, bo jeszcze ktoś się na mnie pogniewa :(: [a na tym akurat wogóle mi nie zależy :!: ].

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 12:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
spanky napisał(a):

chec podniesienia mocy w furmance i zmniejszenie dymienia .... :):

[to sa argumenty którymi sie kieruja ludzie uzywajacy kawałka puszki od Coca-Coli] ... :peace: :diabel: ;)


Niby tak ... ale Twoja "teoria" kłóci się z innymi faktami:
- teoretycznie auto było serwisowane do końca w różnych ASO (jeżeli jest to prawda - powinno stracić gwarancję premium+ i co tam jeszcze ...)
- zbyt świeży (moim zdaniem) rocznik na aż taaakie druciarstwo, rodem z garażyku u Miecia
- trudno mi uwierzyć (tym bardziej znając logi), że samochód kopcił "bo tak", czyli bez przyczyny zewnętrznej ... .

A jeżeli kopcił nieprzypadkowo, to znaczy że albo ma chipsa, który robi nas aktualnie w trąbę, albo ........ miał założonego box-a ... :(: :/ .
:cry2:
W tym przypadku blokada EGR (tak z doświadczenia) musiałaby być równie łatwa do zdemontowania co hipotetyczny "box" - znaczy się tak, jak to było np. u Robokop'a (metalowa kulka w wężyku od N18).

Ok, ok ... . Już nic nie mówię, bo jeszcze ktoś się na mnie pogniewa :(: [a na tym akurat wogóle mi nie zależy :!: ].

:peace:


oczywiscie masz racje ... [jak zawsze] :): ale nie znajac na 100 % przeszłości auta nie mozna niczego wykluczyc .... ;) [również pana Miecia ] :diabel:

jedyny rozwiazaniem jest zanurzenie łapek pod maske i umozliwienie EGR-owi ujrzenie swiatła dziennego .. to powinno rozwiac wszelkie wątpliwosci ...

:peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 12:26:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Piotruś napisał(a):
Niby tak ... ale Twoja "teoria" kłóci się z innymi faktami:
- teoretycznie auto było serwisowane do końca w różnych ASO (jeżeli jest to prawda - powinno stracić gwarancję premium+ i co tam jeszcze ...)


Auto bylo serwisowane do końca, potwierdzone w niemieckim ASO - i tu nie ma dyskusji. Chyba, że właściciel przez 6 miesięcy od czasu ostatniego przeglądu (do momentu sprzedaży auta) coś namieszał - to jedyna możliwość.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 17:25:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Piotruś napisał(a):
A jeżeli kopcił nieprzypadkowo, to znaczy że albo ma chipsa, który robi nas aktualnie w trąbę, albo ........ miał założonego box-a ... :(: :/ .
:cry2:
:peace:


Nic nie kopci - jechałem za nim i nie zauważyłem kopcenia.
Puszcza malusieńkie bączki - nic więcej.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 18:29:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Flyer napisał(a):

Muszę dementować ;)

Łukasz coś marudził, ale w praktyce - przy 2500 nie czuć żadnego dołu, auto przyśpiesza równomiernie.


Nic nie marudził, siedziałem zarówno z boku jak i za kierownicą i wiem co mówię :)

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 20:59:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
lukaszr jest mistrzem w wyszukiwaniu ewentualnych niepokojących objawów :diabel:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 21:12:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
SebMis napisał(a):
lukaszr jest mistrzem w wyszukiwaniu ewentualnych niepokojących objawów :diabel:


Sebciu, a czy to źle, że mam tak wyczulone ucho ?? :)

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 21:16:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
nie oceniam, tylko stwierdzam :peace:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 21:26:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
SebMis napisał(a):
nie oceniam, tylko stwierdzam :peace:


Co jak co, ale muszę się przyznać - mam tak wyczulony słuch, że po prostu wszystko słyszę, a to na polskich drogach jest strasznie wkurzające :)

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: