.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:34:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 21:26:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Masz rację...
Sam zapędziłem się w kozi róg ;)

Zemsta za Catarinę i rozwiązły tryb życia ? :) :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 06:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
umówiłem się na ustawienie kąta początku wtrysku na jutro z samego rana,

Automacher Rzeszów/Miłocin

chciałbym doprowadzić wszystko do prawidłowego stanu,
czy może ktoś orientuje się jaki może być to koszt ( żeby nie zdarli ze mnie skóry :diabel: )

Pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 07:20:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
samo ustawienie?
hmm... zakres prac jest następujący dla mechanika:

1. nagrzać silnik [czynność stosunkowo łatwa];
2. zdjąć górną osłonę rozrządu [czynność łatwa];
3. poluzować 3 śruby na pompie [czynność łatwa];
4. lekko przekręcić tym, co poluzowaliśmy wcześniej [tutaj czynność wymaga stanu co najmniej trzeźwego];
5. skręcić 3 śruby [mechanik nie może się zataczać];
6. uruchomić silnik [czynność możliwa do opanowania po wielu latach doswiadczenia];
7. podłączyć VAG/VAS i odczytać 004BS [czynność wymagająca zbratania się z siłami nieczystymi].

od 4 do 10 minut pracy.
uczciwa cena to 50 PLN.
...ale mało kto jest uczciwy, więc 100-150 PLN.

ale wiem, że są miejsca, w których kosztuje ponad 300PLN [wmawia się klientowi, że należy przeprogramować pompę i zrobić kalibrację silnika do pompy :): przy użyciu narzędzi z NASA ;) ].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 07:24:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Skromnie się wtrącę mimo, że mój przyjaciel meszrum zaraz po mnie pojedzie. :)
Kąt wtrysku w moim przypadku kosztował aż ponad 1000 PLN w Bosch Service. Oczywiście ściemnili mi, że wgrywali nowy soft do tiptronica :/
Taka jest cena nieświadomości... I taka jest uczciwość warsztatów.
I właśnie dlatego męczycie się ze mną na tym forum. :) :D :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 18:28:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
no właśnie, w czasie rozmowy na temat ustawienia kąta wtrysku w moim 2.5 TDI Pan w słuchawce oznajmił mi, że będzie mnie to kosztować napewno 200 PLN " chyba że jeszcze coś wyjdzie " nie wiem jak to rozumieć skoro :

meszrum napisał(a):
samo ustawienie?
hmm... zakres prac jest następujący dla mechanika:

1. nagrzać silnik [czynność stosunkowo łatwa];
2. zdjąć górną osłonę rozrządu [czynność łatwa];
3. poluzować 3 śruby na pompie [czynność łatwa];
4. lekko przekręcić tym, co poluzowaliśmy wcześniej [tutaj czynność wymaga stanu co najmniej trzeźwego];
5. skręcić 3 śruby [mechanik nie może się zataczać];
6. uruchomić silnik [czynność możliwa do opanowania po wielu latach doswiadczenia];
7. podłączyć VAG/VAS i odczytać 004BS [czynność wymagająca zbratania się z siłami nieczystymi].

od 4 do 10 minut pracy.
uczciwa cena to 50 PLN.
...ale mało kto jest uczciwy, więc 100-150 PLN.

ale wiem, że są miejsca, w których kosztuje ponad 300PLN [wmawia się klientowi, że należy przeprogramować pompę i zrobić kalibrację silnika do pompy :): przy użyciu narzędzi z NASA ;) ].


wizyta u Pana doktora zapowiada się interesująco :):

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 19:31:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
witam ponownie szanowne grono :diabel:

po ustawieniu kąta początku wtrysku wrzucam logi (basic setting)

000

Obrazek

003

Obrazek

004

Obrazek

011

Obrazek

Waszym zdaniem :

zmieniło się coś na + :?: :?: :):
koledzy oceńcie czy nie wyrzuciłem kaski w błoto :peace:


Pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 17:35:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
jeszcze raz odświeże temat, może któryś z Was koledzy spojrzy na moje logi i odpowie mi na pytanie czy wszytko z moim kątem wtrysku jest wporządku :D

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 17:40:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Masz w dalszym ciągu nieprawidłowy :/
Mieści się w granicach tolerancji i nie wypluje Ci błędu 00550, ale spójrz na wysterowanie nastawnika
Według mnie trzeba go opóźnić w BS-ach na LATE do około 3,2* ATDC - wtedy uzyskasz prawdłowe wysterowanie

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 04.paź.2007 17:46:29 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 17:44:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
to jaki ma być żeby było idealnie? czy ten kąt który mam będzie nieprawidłowo wpływał na całą jednostkę napedową ?
mnie się wydaje że jest gorzej niż było
:(:
qrwa 200 w plecy :/

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 17:48:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Idealnie to 2* ATDC w BS-ach na LATE.
Ale to u Ciebie będzie chyba za mało.
Pokaż nam jeszcze 004 statyczny, bo z tym wysterowaniem to dałem ciała - w BS ma być 100,2 %

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 17:55:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
uważam, że jest OK.
ma być od 0* do 4* ATDC - jest ok. 1*ATDC, czyli dobrze.

EGR jest do czyszczenia - na ON puszcza za dużo powietrza [powinien ok. 170].

turbina jest raczej OK. z racji, iż masz kłopot z podciśnieniem, to nie można jej ocenić w pełni.

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 18:53:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie - odważę się wszcząć polemikę...
Nie jest OK.
Co prawda strzeliłem gafę powyżej, ale jestem niemal pewien, że w statycznym 004 przy takim ustawieniu zobaczymy wysterowanie nastawnika rzędu 100 % i kąt wtrysku na poziomie co prawda 0,8* ATDC ale zadany z faktycznym zupełnie rozbieżne... :/

Ustalmy raz na zawsze - wysterowanie na 100,2% w statycznym to zło :620:
Zaryzykuję hipotezę, że takie ustawienie kąta może w pośredni sposób doprowadzić do uszkodzenia sterownika elektronicznego VP44. Z tego co nieoficjalnie wiemy - sterowniki VP44 padają m.in. od nadmiernej temperatury Dwie inne sprawy to spadki napięcia i pęcherzyki powietrza. Czy nie uważacie, że elektronika, która wszystkimi siłami chce ustawić kąt wtrysku zadany przez ECU, a tegoż kąta ustawić nie może - nie dostaje "po zaworach" ? Stawiam teorię, za którą mnie być może zlinczujecie, ale ja osobiście widzę tu ścisły związek. Kąt wtrysku powinien być tak ustawiony, aby możliwa była jego swobodna regulacja w zakresie dopuszczalnym przez ECU. Tego nie da się osiągnąć z wysterowaniem rzędu 100,2% - wtedy możliwości regulacji nie ma już prawie żadnej... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 19:06:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

także nie lubię 100% [przy założeniu, że BS jest w normie] - często świadczy to o wymianie rozrządu na kredkę...

ale:
ELSA wyraźnie % wysterowania określa jako kein sollwert...
...a ponadto, 100% jest tylko na jałowym...

nie mniej jednak,
z racji, iż lukmat77 zapłacił sporo za tę usługę, to może pojechać na poprawkę - wszak za 200 PLN powinno być wzorowo [a nie jest].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 19:11:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
koledzy wrzucam statyczny 004

Obrazek

nie wiem, moze trudno jest trafić z tym katem idealnie,

gość podchodził trzy razy do vaga kręcać wcześniej przy pompie, tak mi się przynajmniej wydaje, bo nie mogłem stać przy nim ( gadka dosłowna " nie stoimi nie przeszkadzamy " )

meszrumie:
EGR czyściłem niedawno ( nie więcej jak 3 m-ce temu ) przy okazji wymiany odmy i czyszczenia kolektorów na dolocie

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 19:20:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy przepływomierz masz oryginalny - Bosch?


[+]
004 wygląda dobrze.
szkoda tylko, że jest 100% - choć z drugiej strony kąt osiągnięty [po przepałowaniu będzie gorzej... :| - nie osiągnie kątu].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 19:24:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
przepływka raczej oryginalna, nie wiem czy Bosch, musiałbym sprawdzić


"nie mniej jednak,
z racji, iż lukmat77 zapłacił sporo za tę usługę, to może pojechać na poprawkę - wszak za 200 PLN powinno być wzorowo [a nie jest]."

wiesz jak jest meszrum, jak pojadę z reklamacja to się wypną d.... do mnie lub będą mi zarzucac herezje, w końcu oni są fachowcami a nie Ja :/

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 19:32:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to zależy od argumentów.
wydrukuj sobie to, co zamieściłem w topiku o rozrządzie - to oficjalne źródło wiedzy o Audi, więc...


dziwny jest ten ;) Twój EGR. być może przewody podciśnienia są źle założone/przetarte. dziwny jest także pomiar lmm na 003BS.
[dlatego to auto nie jeździ - ma 60% mocy]

nie masz możliwości podmiany N75?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 19:35:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
jeśli chodzi o N 75 to kolega ma trzy sztuki napewno dobre więc chyba nie będzie z tym problemu

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 19:36:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lukmat77 napisał(a):
jeśli chodzi o N 75 to kolega ma trzy sztuki napewno dobre więc chyba nie będzie z tym problemu


to na co czekasz? :P
podmień N75 [szary] i zaloguj dynamicznie 010 i 011 [oddzielnie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 19:37:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
lukmat77 napisał(a):
wiesz jak jest meszrum, jak pojadę z reklamacja to się wypną d.... do mnie lub będą mi zarzucac herezje, w końcu oni są fachowcami a nie Ja :/


Widać, jakimi są fachofffcami :/ jeszcze raz powtarzam z pełną odpowiedzialnością, gdyby Twój kąt opóźnić w 004 BS z 0,8 - 1,2* ATDC do np. 3-3,2* ATDC jak to jest u mnie i u meszruma - osiągnąłbyś w statycznym 004 - idealny kąt 2*ATDC oraz wysterowanie rzędu 70-80%

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: