.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 19:37:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [NG] Umarł wskaźnik temperatury
PostNapisane: 09.paź.2007 21:33:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
W trakcie jazdy "umarł" wskaźnik temperatury na zegarach... wskazówka lekko idzie do góry na pierwszą kreskę. Silnik jest na pewno dogrzany i ma odpowiednią temperaturę - przewodów wodnych nie można dotknąć, można się oparzyć. Który z czujników odpowiada za wskazanie tego zegara od temperatury i jak to najlepiej zdiagnozować: czy wskaźnik czy czujnik? Czy czujnik ten podaje jakiś sygnał również na urządzenie sterujące silnika - ostatnio zdarza się ustawienie wolnych obrotów w granicy 1800obr/min przy nagrzanym silniku. Dodam, że nie mam LPG. Proszę o zaznaczeie tych czujników na jakiejś fotce: tego od temperatury do sterownika silnika i tego do wskaźników....

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 15:48:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
... dolny czujnik na króćcu bloku silnika - 3-pinowy, chyba tylko oryginał ? :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 15:54:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Czujnik 4-pinowy umieszczony na króćcu wodnym z głowicy do chłodnicy. Koszt za duży na wymianę, 3-pinowy zamiennik za ok. 120 zł.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 15:55:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Kreska napisał(a):
... dolny czujnik na króćcu bloku silnika - 3-pinowy, chyba tylko oryginał ? :peace:


No i patrz jak się ładnie różnimy :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 19:22:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Dzwoniłem do ASO - czujników 4ro przewodowych już nie robią, zamiennikiem jest 3przewodowy. W starszym jest potrzebne zasilanie (4 pin czujnika) w nopwych już tego nie ma, brak elektroniki. Cena oryginału powala na ziemię... Jutro zamawiam jakiś zamiennik w sklepie.
Czy ktoś może zmierzyć rezystancję poszczególnych pinów czujnika względem masy (np. kolektora ssącego)?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 10:28:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
pytanie: czy na pewno winny jest czujnik?
może wskaźnik się wysrał szkoda 100zł wyrzucać w błoto ? Wskaźniczek kosztuje 25-30zł :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: dolączam się.
PostNapisane: 12.paź.2007 18:14:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2007 13:01:52
Posty: 4
Lokalizacja: Węgorzewo
mam to samo-brak temperatury na wskaźniku - tak kupiłem. a dodatkowo wsadzony czujnik 4-pinowy a kable tylko 3 i to bez wtyczki. czujnik nie reaguje na nic.
moze ktoś dopisać w jakiej kolejnosci lecą kable (wełlug wtyczki - po numerach). mam żółto - niebieski, brązowo-niebieski, czarno-niebieski.
z gory dzieki.

_________________
Audi 80 B4 2.3 lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 18:41:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeżeli zegary i kable nie są uszkodzone, to wskaźnik będzie działał po podpięciu (skrosowaniu) do czujnika 2-pinowego sterującego ECU. Może to jakoś wpływa na sterowanie silnikiem, ale osobiście żadnych zmian w spalaniu/dynamice nie stwierdzam (może dlatego że i tak w większości śmigam na LPG).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 18:59:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2007 13:01:52
Posty: 4
Lokalizacja: Węgorzewo
możesz szerzej opisac który to czujnik i sposób podłączenia??

_________________
Audi 80 B4 2.3 lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 19:47:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
SIOSTRA napisał(a):
możesz szerzej opisac który to czujnik i sposób podłączenia??

Czujnik dwupinowy ECU znajduje się w króćcu wodnym z prawej strony silnika - w okolicy czarnego grubego węża idącego do górnego wejścia chłodnicy. Lepiej Ci tego nie opiszę :P

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: