.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 17:57:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: (AEL A6/C4) palenie na zimno i sadz z komina...
PostNapisane: 10.paź.2007 18:44:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
Witam! Na początku uprzejmie proszę aby Ci Klubowicze co wiecznie odsyłają do 'szukajki' ("bo to już kiedyś było"), już na początku tego posta zrezygnowali z dalszej lektury. Prawdopodobnie odpowiedź na moje pytania szczątkowo znajdują się na zacnym forum, jednak po kilku godzinach poszukiwań i frustracji nie jestem pocieszony wynikami poszukiwań... I właśnie wynikiem tego jest mój post. Jedynie raz błysnęło światełko nadziei gdy odkopałem posta kolegi z forum, który miał takie same problemy ze swoim AEL'em, lecz szybko mój entuzjazm został ugaszony gdy na uprzejme pytania i chęć doprowadzenia auta do porządku któryś z klubowiczów skwitował go krótką odpowiedzią i wyrzutem zarazem: "przecież to już wszystko było opisane! naucz się w końcu korzystać z "szukajki". Pozostawię to bez komentarza. Sam wiem (tak i w tym przypadku) jak czasami trudno jest uzyskać odpowiedź na nurtujące pytania. Proszę więc jeżeli ktoś może, wie i chce pomóc to będę bardzo wdzięczny i zobowiązany za wszelkie udzielone wskazówki.
A więc do sedna:
już od dość długiego czasu mam ten sam problem z którym już kilku 'fachowców' nie dało sobie rady...Autko w sumie za każdym razem gdy jest zimne nie pali od strzała tylko musi minimum 2 lub 3 razy zakręcić po czym puszcza (większą lub mniejszą) siwą chmurkę. Drugi problem to czarna chmura i sadz która przy zrywniejszym ruszaniu osadza się na podłożu szerokim pasem.
Dodam tylko że auto było diagnozowane: wtryski- ok, kąt wtrysku- ok,ciśnienie- ok, turbina pompuje średnio bo 0.6 - 0.7 bara. Brak błędów na vag'u.
Autko zbiera się w sumie dobrze, zupki pali w normie. Wszystkie filtry wymieniane terminowo. Brak bombelków w przewodach paliwowych. Serdecznie proszę o jakieś wskazówki i z góry DZIĘKUJĘ i pozdrawiam.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 20:18:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
tyle co Ci jestem w stanie powiedziec dla podstaw pisze asekuracyjnie, gaz w dieslu dawkuj stopniowo i delikatnie, pompa i silnik sa kompatybilne w stanie auta nowosci pozniej zachodzi przesterowanie, serownik moze podawac rogram ok, a silnik nie ogarniac do pompy, moze byc za mocna pompa wobec silnika i jadac np 50km h dajesz w gaz 3/4 a za oba jest czarno moze tak byc proponuje jechac do diagnosty aby, poza serownikiem obeznal reszte mozliwych przyczyn

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 21:07:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
dzieki Grejf za podpowiedz, noszę się właśnie z zamiarem ponownego odwiedzenia mechanika ale mam jeszcze nadzieję że ktoś z naszych kolegów na forum miał taki przypadek i jest w stanie coś konkretnego doradzić. dzięki jeszcze raz. pozdr

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 22:32:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
katalizatory masz?

pozwole sobie jednak przytoczyc "szukajke":
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ci#1039679
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... pci#944842
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... pci#142924

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 05:37:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
dzięki:) kata mam i od kiedy mam to autko (tj od półtora roku) jeszcze do niego nie zaglądałem:/ więc przy najbliższej okazji to uczynie. Aha i brak jest nieszczelności w dolocie IC (była ale wymieniłem rurę od kolektora ssącego do IC- swoją drogą kosztuje ona w ASO ok 230zł ale mam patent na to za duuuużo mniejsze pieniążki- chętnym podpowiem). dzięki za wskazówki! a co może być z tym cięższym rannym zapalaniem? czy w tym modelu jest pompka paliwa przy zbiorniku która podaje zupke??

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 09:08:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wszystkiemu moze byc tez winny chip ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 12:57:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Zmień dawke startową to pomaga przy odpalaniu na zimno. Zobacz jaką masz dawkę wolnych obrotów(grupa 001), test przepływki (grupa 003) test pompy(grupa004) test wtryskiwaczy (grupa 013).

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 13:12:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
ok, postaram się sprawdzić przy najbliższej okazji. A co z tą pompką- jest takowa w tych autach??? bo gdyby była to możliwe że zaworek nie trzyma dobrze paliwa i sie ono cofa. Co Wy na to??

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 19:01:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
krotki01 napisał(a):
ok, postaram się sprawdzić przy najbliższej okazji. A co z tą pompką- jest takowa w tych autach??? bo gdyby była to możliwe że zaworek nie trzyma dobrze paliwa i sie ono cofa. Co Wy na to??

Juz o tym pisalem.
u mnie zaworek nie trzymal i jak auto dluzej postalo to musialo sie troche nakrecici zeby zapalic.
Co do kopcenia to masz nieszczelnosc w dolocie.
Sprawdz weze pomiedzy INTERCOOLEREM a turbina.
Sprawdz tez stan samego inter.
najlepiej zdemontuj wszystko i dokładnie przejzyj.
BEDZIE OK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Mam taki sam problem tylko ze AAT
PostNapisane: 11.paź.2007 19:08:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2007 21:33:58
Posty: 2
Lokalizacja: PONIATOWA
Mam taki sam problem tylko ze AAT.Rano ciezko zapala.Jak zapali to ztyłu siwo. a jak sie go przegazuje to czarna sadza na chodniku i chmura dymu.a co dziwnego jeszcze ostatnio rano było +2stopnie C na dworze swiece zaczely grzac i silnik od strzala zapalił.Jak temp jest powyzej +5stopni to trzeba go krecic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 19:21:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
dzięki Flavios:) więc zapewne orientujesz się gdzie znajduję się dokładnie ta pompka i ile kosztuje?? a co do nieszczelności to raczej niemożliwe- wymieniłem jeden przewód (pisałem wyżej) ale dla pewności przejrze jeszcze raz- na pewno nie zaszkodzi, a nóż coś wyjdzie nowego. dzięki jeszcze raz!

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 19:29:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
krotki01 napisał(a):
dzięki Flavios:) więc zapewne orientujesz się gdzie znajduję się dokładnie ta pompka i ile kosztuje?? a co do nieszczelności to raczej niemożliwe- wymieniłem jeden przewód (pisałem wyżej) ale dla pewności przejrze jeszcze raz- na pewno nie zaszkodzi, a nóż coś wyjdzie nowego. dzięki jeszcze raz!

mi chodzilo o zaworek w pompie paliwa. Tam jest problem. to sa groszowe sprawy a strasznie utrudnianiaja zycie. Jest taki mały zaworek który pilnuje aby paliwo zostawalo w pompie. jak sie zawiesza to paliwo ucieka spowrotem i pompa jest praktycznie sucha. jak krecisz to zamiast paliwo isc na wtryski to jestw tym czasie transportowane do pompy i stad to zwlekanie. jak juz dojdzie to dostaja wtryski naglego strzala i zle sie spala mieszanka bo jej sklad jest "slaby".
stad kopcenie przy rozruchu.
sadza z komina to byl u mnie uszkodzony delikatnie interc. Dostawala cieplego powietrza i po epnieciu zostawal na asfalcie slad po sadzy. dymu byla masa. ludzie chamowali za mna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 20:51:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Moim zdaniem kąt wtrysku, wiem, że po diagnozie ale kto tam wie, zawsze się mogło coś komuś pomylić. Siwy dym świadczy o tym, że paliwo jest podawane ale nie jest spalane, tak więc wykluczyłbym brak paliwa. Miałem takie same objawy dokładnie rok temu w połowie października. Wszystko wyjdzie gdy temperatura spadnie poniżej 2C, będziesz kręcił dłużej niż 2-3 razy. Druga sprawa, kopcenie. AEL nawet bez chipa kopci ale chyba nie tyle aby na nawierzchni zostawała sadza. Sprawdzałeś EGR? Obstawiałbym też na program, za dużo paliwka, a za mało tlenu.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 20:55:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
a pojawiały się u Ciebie pęcherzyki powietrza w przewodach dochodzących do pompy wtryskowej (u mnie nie ma) ? ten zaworek jest właśnie w tej pompie, tak? i jeszcze co myślisz o EGR lub N75- mają wpływ w tym przypadku?

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 20:57:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
odp powyżej skierowana do flaviosa :)

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 20:58:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
co do kopcenia (sadz przy ostrym ruszaniu) to już przed chipem miało to miejsce niestety :/

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 22:09:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Co do kopcenia przy starcie to możesz mieć ustawioną dużą dawke paliwa, a wtryski mogą być w kiepskim stanie, dlatego dymi.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 11:52:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2007 09:49:21
Posty: 38
Lokalizacja: Sochaczew
Kopcenie na czarno może być winą chipa, równie dobrze może być padnięta pompa lub rozszczelniona (wtedy nie chce palić jak chwile odstoji i paliwo zdąży się cofnąć do baku), lub koniec wtrysków albo jeszcze jedna możliwość to przestawiony zapłon


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 19:05:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 18:03:13
Posty: 100
Lokalizacja: warszawa
Mialem podobny problem z odpalaniem na "zimnym" silniku, tyle ze "zimny "silnik tj po nocnym postoju temp. zew od +6 do ok 20 C . Auto zimą nwet przy temp. zewn - 21 C odpalalo za pierwszym tknieciem rozrusznika. Sugerowano nastawnik dawki i rozne cuda, dzieki którym wymienilem zaworek zwrotny, zaslepilem EGR ( niezaluje ), oczywiscie filtr paliwa Kneht, dwa razy VAG etc. Zawsze rano odpalal za pierwszym dluzszym kreceniu lub drugi i trzecim, zawsze objawy dymienia przy odpaleniu i dziwny zapach niespalonego paliwa,parametry po uruchomeniu ok. dynamika, moc, spalanie, rowniez pekla rura gumowa IC.Wku...lo mnie to okropnie jezdzilem tak ponad pol roku , nadszedl czas na wymiane rozrzadu. Wymienilem paski, rolki, pompe wodna, czyli mechanik musial ustawic caly rozrzad od poczatku. Obecnie zupelnie inne auto ZERO problemu z uruchomieniem po nocy, kopniecie w du.pe rozrusznik i tylko malenka mgielka z wydechu i silnik pieknie pracuje. Sprawdz rozrzad najpierw znaki pozniej solidny VAG, znowu pokochasz swoja niunie.

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 20:12:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
dzięki Panowie za rady, na pewno wezmę je pod uwagę! Rozrząd wymieniłem ok 25 tys km temu, robił mi to znajomy mechanik (naprawdę rzetelny człowiek), myślę że nie popełnił błędu w sztuce ALE z pewnością to sprawdzę. Mam nadzieję że uda mi się w końcu znaleźć przyczynę...

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: