.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:41:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A6 2,5 TDI Quattro] stukanie w okolicach tylnedo mostu
PostNapisane: 11.paź.2007 19:18:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 22:34:31
Posty: 21
Lokalizacja: Monachium/Siedlce
Witam wszystkich,mam problem z moim autem A6 2,5 Tdi Quattro,180 koni,
skrzynia Tiptronic,kombi.Podczas redukcji biegow stuka cos w tylniej czesci samochodu (wal,okolice tylnego mostu,tylko przy zmianie biegow),gdy jade plynnie przy zmianie biegow na wolniejszych obrotach jest wszysto Ok.Nastepnym problemem jest wibracja samochodu przy predkosci od 70 kmh do 130 kmh,zaznacze ,ze opony sa nowe i juz je 2 x wywazalem.
Prosze o podpowiedz i dziekuje.Pisze juz 3x bo zadnych konkretow nikt nie napisal.Moze ma ktos jakies fotki info itp.Dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 23:11:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Najczęściej takie stuki są spowodowane niewłasciwą pracą skrzyni biegów, chociaż słychać je wyraźniej jakby w okolicach tyłu.
Sytuacja nasila się jeszcze bardziej jesli silnik stracił nieco siły.
Rzetelna diagnostyka tiptronika (i co oczywiste silnika też), wymiana oleju z filtrem (skrzynia biegów) i naprawa sterownika skrzyni biegów (zwykle wystarcza upgrade softu do nowszej wersji) - powinny zlikwidować problemy.

To bardzo charakterystyczny i irytujący stuk, prawda ???

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 07:45:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 22:34:31
Posty: 21
Lokalizacja: Monachium/Siedlce
Co do tego stukania to wystepuje on tylko przy redukcji biegow ,jak jade wolno to nic nie stuka,czuc wtedy jak by cos uderzylo w podloge (tylna czesc auta ,okolice tylnego mostu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 08:16:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
JaroQuattro napisał(a):
Co do tego stukania to wystepuje on tylko przy redukcji biegow


Właśnie dlatego nasunęły mi się wyżej wymienione wnioski. Twój opis idealnie pasuje do zrypanego softu tiptronik-a (lub inną "pokrewną" awarię) ale musisz pamiętać, że stawiam tylko hipotezę najbliższą znanym mi "rodzajom uszkodzeń" na zasadzie "statystycznej". Na pewno nie dam sobie niczego "odciąć" :): za to, ze postawiona diagnoza jest na 100% właściwa ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 08:24:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 22:34:31
Posty: 21
Lokalizacja: Monachium/Siedlce
Napisz mi prosze w jaki sposob to najlemiej zdiagnozowac czy to wlasnie to.
Dzieki Jarek! :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 09:12:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jaro - zadałeś bardzo trudne do wyjaśnienia pytanie ... . Gdyby trafiło na mnie - sprawdziłbym cały układ napędowy od "wyjścia" z TorSen'a, poprzez wał, dyfer i tylne półosie, nie zapominając o elementach tylnych zawieszeń i tulejkach mocujących dyfer do ramy pomocnicznej. Gdybym nie znalazł tam niczego niepokojącego - zadzwoniłbym do Pana Sopy ( www.sserwis.pl ) z prośba o przyjęcie samochodu na diagnostykę i ewentualną naprawę skrzyni biegów ( i/lub sterownika). Sorry ale nic mądrzejszego nie przychodzi mi do głowy nie widząc Twojego samochodu na żywo ... . Krótka przejażdżka celem "wywołania" niepokojącego stukotu powinna wystarczyć do wstępnego ustalenia czy coś zwyczajnie się "wybiło" w układzie napędowym, czy jednak pierwotne założenia (skrzynia/sterownik) są słuszne ... .
Tutaj był ten sam problem (tylko tytuł topika jest mylący):

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Pan Sopa po krótkiej jeździe próbnej wystawił pełniejszą diagnozę niż odczyty z VAGa i oczywiście wszystko naprawił "w trzech krótkich krokach" ;) :peace: .
(szarpnięcia podczas przyspieszania też występowały ale - jeśli mnie pamięć nie myli - za przyczyną G80, za to stuki z tylnej części nadwozia pochodziły własnie od błędów oprogramowania w sterowniku tipa).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 21:08:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 22:34:31
Posty: 21
Lokalizacja: Monachium/Siedlce
Hej! Bylem dzisiaj w zakladzie naprawczym podlaczyli auto do VAG-Coma i jest wszystko OK! zero bledow.Co do mocowan tylnego mostu jedna guma z 3 jest widocznie naderwana.Powiedzieli mi ,ze od tego mam zaczac.Co im sie jeszcze nie spodobalo to luz w tylnym moscie (niby jest za duzy).Dodam ,ze statek ma przejechane 130 tys. km.Jaka jest jeszcze mozliwosc sprawdzenia tego sterownika?Czy moge teraz po tej diagnozie wykluczyc bledny sterownik?
Dzieki pozdrawiam wszystkich!! Jarek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 21:48:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
JaroQuattro napisał(a):
Hej! Bylem dzisiaj w zakladzie naprawczym podlaczyli auto do VAG-Coma i jest wszystko OK! zero bledow.


To akurat jest wiadomość neutralna. Nie jest powodem do radości ani do zmartwienia. Jest >10 bloków wartości mierzonych do skontrolowania i dopiero na tej podstawie można powiedzieć cokolwiek dobrego lub złego na temat skrzyni ... .

JaroQuattro napisał(a):
Co do mocowan tylnego mostu jedna guma z 3 jest widocznie naderwana.Powiedzieli mi ,ze od tego mam zaczac.


Istnieje duuuże prawdopodobieństwo, że wymiana "gumy" ;) rozwiąże problem :diabel: . Wymieniaj bez zastanowienia, bo jestes blisko sukcesu :peace: .

JaroQuattro napisał(a):
Co im sie jeszcze nie spodobalo to luz w tylnym moscie (niby jest za duzy).


Sran..e w banie. Nie słuchaj takich głupot.

JaroQuattro napisał(a):
Dodam ,ze statek ma przejechane 130 tys. km.Jaka jest jeszcze mozliwosc sprawdzenia tego sterownika?Czy moge teraz po tej diagnozie wykluczyc bledny sterownik?


O tym przekonasz się po wymianie "gumy" ;) . (myślę, że będzie OK)
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: