.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 18:39:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI manual] Montaż tempomatu - FOTOSTORY
PostNapisane: 18.wrz.2007 21:56:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Fotostory z rezania TEMPOMATU w Audi A6 C4 AEL manual
Mimo, że jest już na forum opis, kilka osób pytało mnie co, gdzie i jak, w związku z tym postanowiłem zrobic fotostory z montażu tempomatu w moim audi.
Niektórzy zaczynają od założenia manetki, ja najpierw podpiąłem wiązkę na `surowo`, a po pomyślnych testach przeciągnąłem przyszykowaną do wpięcia kostke na stronę kierowcy i zamontowałem wszystko na gotowo.


Zaczęło się od następującego ogłoszenia na allegro:
www.akp.toms001.superhost.pl/AUDI/tempomat/aukcja.html


W ruch poszła ETKA i już po chwili było wiadomo, że taki przełącznik zespolony pasuje do:
Obrazek


Szybki telefon do sprzedającego, co by tu jeszcze z tą ceną zrobic i po chwili ściągnąłem aukcje. Cena tym bardziej atrakcyjna, gdyz w zestawie mamy prawą manetke od wycieraczek ze sterowaniem BC :)
Nie musiałem, długo czekac, bo następnego dnia zamówiony towar miałem już w domu, a że był piątek to zamiast pic, szykowałem się do sobotniego rezanka.

Obrazek

Na początek należy przygotowac sobie 5 przewodów. Bezpieczna długosc (zależnie jak kto je poprowadzi) to 1,8 m. Należy zwrócic uwage na oznaczenia pinów.

Obrazek

Nastepnie szykujemy wtyczkę (ja niemal idealnie pasującą wtyczkę dostałem, dolutowalem tylko przewody). Jako, że pin 4 i 6 biegną do pinu 24 w komputerze sterującym, nie ma potrzeby ciągnięcia osobnych kabli, wystarczy krótkim przewodzikiem połączyc piny 4 i 6 we wtyczce z tyłu manetki.

Obrazek

Przed pójściem do auta oznaczyłem jeszcze przewody i przygotowałem koncówki

Obrazek

Komputer sterujący, do którego należy wpiąc nasze przewody znajduje się na wysokości nóg pasażera, pod plastikową osłoną. Żeby się tam dostac należy zdjąc najpierw osłonę przekaźników (jest wsuwana), a następnie odchylic wykładzinę

Obrazek Obrazek

Ukażę się nam plastikowa osłona złożona z dwóch zachodzących na siebie części. Krzyżakiem odkręcamy 2 śrubki i naszym oczom ukazuje się taki oto widok

Obrazek

Odpięcie wtyczki możliwe jest po wyciągnięciu kompa, w tym celu odkręcamy 4 widoczne na zdjęciu powyżej śrubki.

W tym miejscu utkąłem, gdyż okazało się że nie mam odpowiednich wsuwek. Bez nich połączenie nie będzie trwałe, a przewody prędzej czy później wyszkoczą z gniazd. W niedziele skoczyłem na wrocławską giełde i trafiłem idealnie na to, co potrzeba. :)

Obrazek

We wsuwki zaciskamy przewody (oprócz pinu 5, który idzie do bezpiecznika), rozkręcamy 3 śrubki na wtyczce i wpinamy się w odpowiednie miejsca:

MANETKA ---> KOMPUTER
1 ---> 30
2 ---> 45
3 ---> 48
4 i 6 ---> 24

Obrazek

Przewód z pinu 5 manetki łączymy z czarno-zielonym przewodem bezpiecznika w czarnej oprawce znajdującego się nad komputerem sterującym.

Obrazek

Po tych zabiegach postanowiłem sprawdzic działanie przed zmontowaniem wszystkiego „do kupy”. W tym celu aktywujemy tempomat podłanczając VAG i kolejno wybieramy:
01-silnik
02-sprawdzamy błędy
11-Login, wpisujemy kod 11463
06-Zamykamy i jazda z manętką i metrami kabli na kolanach.

Działa elegancko!!!

Dalej odkręcamy poduche (torx) i ściągamy kierownice (warto oznaczyc sobie markerem, co by potem krzywo nie założyc). Odkręcamy też dolną półkę pod kierownicą, tamtędy pójdzie wiązka.
Zakręcamy kompa, plastikowe osłony o gotową wtyczkę puszczamy kanałem w stronę kierownicy. Przewody wyjdą na wysokości odkręconej już półki pod kierownicą.
Podmieniamy manetki wpinając nową wtyczkę i przykręcamy kiere.

Obrazek

Teraz można się już cieszyc nowym udogodnieniem za darmo, bo po sprzedaży starej manetki wychodzi się na zero.

Obrazek
... z tego rozpędu przykręciłem w końcu blendzioche eSunioche J
Obrazek

Pozdrawiam i udanego rezania :] Mam nadzieje, że ta instrukcja okaże się pomocna. :peace: :)

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 19.wrz.2007 19:31:07 przez toms001, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 22:15:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
:galy: :d :d Pięknie Tomku .Wspaniałe rezanie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 22:53:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.sie.2003 22:52:19
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Audi A6 C6 Allroad
Jestem z Ciebie dumny synu :!!: :peace:

_________________
Audi 100 2.5 TDi 91' AAT - moja EX
Audi 80 1.8 86' CC Automat - Pussy Wagon - moja EX
Audi A8 4.2 Quattro 96' ABZ - R.I.P
Audi A6 2.5 TDi 00' AKE - Tato Wóz - sprzedany
Audi A6 3.0 TDi Quattro 10' CDYA - ECOTORPEDA
Audi A6 4.2 Quattro AVANT 02' ASG - sprzedany
Audi A3 1.8 Automat 98' AGN - DUPOWÓZ - sprzedany
Audi A6 3.0 TDi ALLROAD 08' ASB - WSZĘDOŁAZ
https://www.facebook.com/Spotywroclawskieaudi
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 23:13:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
No pogratulowac powiem ze tez ci sie chcialo. Chyba sie starzejesz bo taki wynalazek to w dziadkowozach montuja. :d :peace: ;) Co do blendy "esuniochy" to wydaje sie ona troche lekko ciemniejsza jest niz lampy narozne. Moze byla przyciemniana ? Kolorystycznie powinna wygladac tak. Nie zebym sie czepial ale... moze to wina aparatu ;)

Obrazek

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 19.wrz.2007 00:40:33 przez KORU, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 19:29:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
KORU napisał(a):
No pogratulowac powiem tak ze tez ci sie chcialo. Chyba sie starzejesz bo taki wynalazek to w dziadkowozach montuja. :d :peace: ;)


Cały czas się starzeje Kolego drogi :peace:
Już taki stary jestem, że nie pamiętam co rezałem :): :P

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 12:23:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Sporo osób pytało na gg o wtyczke do manetki, więc informuje:

Nowa wtyczka do manetki kosztuje w ASO ok.14 zł :)

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 06:38:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Należy pamiętać że w ASO kostka jest bez złączek i przewodów, dodatkowy koszt złączek to 6 zł za 2 szt., potrzebnych jest 6 szt czyli należy doliczyć 18 zł.

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 08:40:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
kosa78 napisał(a):
Należy pamiętać że w ASO kostka jest bez złączek i przewodów, dodatkowy koszt złączek to 6 zł za 2 szt., potrzebnych jest 6 szt czyli należy doliczyć 18 zł.

Co ASo to inne ceny.U nas kostka 20zł i 6 zł wsówka 1szt :/

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 22:20:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
*Robi* napisał(a):
kosa78 napisał(a):
Należy pamiętać że w ASO kostka jest bez złączek i przewodów, dodatkowy koszt złączek to 6 zł za 2 szt., potrzebnych jest 6 szt czyli należy doliczyć 18 zł.

Co ASo to inne ceny.U nas kostka 20zł i 6 zł wsówka 1szt :/


Najlepiej szukac w sklepie z takimi pierdołami elektrycznymi lub kupic jakąs wtyczke na szrocie i wyjąc wsówki. Mam pełno takich kostek ze złączkami, bo zalega mi instalacja elektryczna z B4. Jak ktoś się pofatyguje, to moge obdarowac :)

Poza kosztem manetki do całej `imprezy` dołożyłem 4,5 zł :peace:

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2007 10:55:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
gratuluje, teraz tylko na autostardke i nozki wolne.
Tez musze sie zabrac za tempomat w mojej A3 tylko manetki nie moge znalesc.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zapytanie do rezania tempo
PostNapisane: 15.paź.2007 08:06:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2007 09:11:41
Posty: 29
czy w podobny sposób można dosztukować tempomat do C5? :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zapytanie do rezania tempo
PostNapisane: 15.paź.2007 10:26:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
foka napisał(a):
czy w podobny sposób można dosztukować tempomat do C5? :/

a z jakim silnikiem?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: tempo do C5
PostNapisane: 16.paź.2007 12:53:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2007 09:11:41
Posty: 29
rocznik '00, silnik 1,9 tdi, AVG, 81 kW. -> moja ulubiona pozycja jest jak twoje spalanie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zapytanie do rezania tempo
PostNapisane: 16.paź.2007 13:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
foka napisał(a):
czy w podobny sposób można dosztukować tempomat do C5? :/


Podpinam sie do pytania.
2,5 TDI V6 AFB 99r

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2007 17:12:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
w obu przypadkach jest analogicznie z ta roznica ze jest inna pinologia.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 12:38:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2007 09:11:41
Posty: 29
a nie wiąże się to z dodatkowymi pierdołami przy silniku? wystarczy tylko dorezać manetkę uaktywnić ją w kompie i wszystko gra i trąbi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 12:48:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Dodałem do rezanek na forum tuningu :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 14:12:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
foka napisał(a):
a nie wiąże się to z dodatkowymi pierdołami przy silniku? wystarczy tylko dorezać manetkę uaktywnić ją w kompie i wszystko gra i trąbi?


Zajrzyj tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=45980

Simpson napisał(a):
Dodałem do rezanek na forum tuningu :peace:


:oops: :oops: :oops: :610:

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 19:26:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Tak a Ja cofam slowa ktore wczesniej napisalem ze tempomat to wynalazek dla emerytow do dziadkowozów. Teraz uwazam ze to pozyteczny patent ktory pozwala na utrzymywanie stalej predkosci na autostradzie bez bolu i dretwienia nogi. W przyszosci bede z takiego korzystal ale elektronicznego o nazwie Distronic Plus :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 22:14:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A ja zapytam, czy takie rezanie tempomatu da sie przeprowadzić w silniku "1T", który jak wiadomo ma bardzo ubogą komunikację z VAGiem

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: