.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 09:03:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 20:34:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Żeby nie zakładać nowego tematu.

Mam do regeneracji dwa wałki. Może lepiej regenerować wszystkie od razu? Zna ktoś może jakiś serwis w Warszawie któremu będzie można zaufać w tej kwestii? No i co z hydrauliką?


Ostatnio edytowano 18.paź.2007 20:35:24 przez olemygot, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 20:34:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
lukmat77 napisał(a):
podpinam się pod temat o wałkach z małym pytaniem do was koledzy :peace:
czy stan zużycia wałków można ocenić przez korek wlewu oleju, czy zużywaja się one nierównomiernie.


Ponieważ wałki nie zużywają się równomiernie, to nie można ocenić zużycia krzywek przez otwór wlewu oleju. Zużycia dźwigienek tym bardziej nie ... .

Jedynie co można, to odpuścić dalszą weryfikację (podnoszenie dekli), jeśli na widocznych dwóch krzywkach też widać ślady zużycia. Wtedy i tak wiadomo, że naprawa jest nieunikniona, a szczegóły ujawnią się po zdjęciu dekli.

lukmat77 napisał(a):
Zajrzałem dziś, i z tego co zobaczyłem to wałek widoczny przez korek jest w świetnym stanie ( żadnych kolein, tylko płaszczyzna )


To dobry znak ... pod warunkiem, że ustawiłeś wałki w odpowiedniej pozycji, czyli tak przestawiałeś wał korbowy, że najpierw było widać wznios i szczyt jednej, a potem wznios i szczyt drugiej krzywki. Jeżeli tylko odkręciłeś korek i spojrzałeś do środka, to nie oceniłeś miarodajnie / wiarygodnie stanu nawet tych dwóch krzywek (chyba, że jedna z nich akurat ustawiła się się odpowiednio - szczytem do góry).

Lukmat - pochwal się jak sprawdzałeś swoje wałki ... :): :?: :?:


olemygot napisał(a):
Mam do regeneracji dwa wałki. Może lepiej regenerować wszystkie od razu? Zna ktoś może jakiś serwis w Warszawie któremu będzie można zaufać w tej kwestii? No i co z hydrauliką?


Jeżeli na "pozostałych" wałkach nie widać śladów jakiegokolwiek zużycia - nie ma potrzeby (ani sensu) regenerować. W przeciwnym wypadku należy odesłać wszystkie wałki do regeneracji - tyle tylko, że krzywki z ledwo wyczuwalnym zużyciem zostaną "spolerowane" (bez napawania).

Wałki najlepiej wysłać do regeneracji Panu Świątkowi w Bydgoszczy - to jedyny znany zakład potrafiący zregenerować wałki z zachowaniem właściwych faz rozrządu (wzniosy i szczyty krzywek znajdują się dokładnie w tych miejscach, w których powinny się znajdować).
Ta sztuka nie jest wcale taka oczywista w przypadku innych wykonawców o czym przekonalem się już "naocznie" ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 20:46:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
no niestety odkręciłem tylko korek :/ narazie nie zapowiada się abym ściągał dekle bo silnik pracuje cichutko, może kiedyś ;)

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 20:54:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
lukmat77 napisał(a):
no niestety odkręciłem tylko korek :/ i niestety nie zapowiada się narazie abym ściągał dekle bo silnik pracuje cichutko, może kiedyś ;)


Nic nie stoi na przeszkodzie przed powtórzeniem "operacji" ... :): .

Cichutka (jak mawia Wódz - aksamitna :d ) praca silnika to niestety żaden wymiernik (w początkowej fazie ciśnienie oleju cudownie wycisza wyrobione hydro).
Czy Cię straszę - tak ale w dobrej intencji. Stan wałków warto monitorować żeby wychwycić moment w którym nie jest jeszcze za późno ... . Oczywiście to Twoje auto i Twoja sprawa. Zaniedbując "monitoringu" szkodzisz tylko i wyłącznie własnej (a nie mojej) kieszeni (silniczkowi zresztą też szkodzisz jeśli już "się zaczęło", nie wyłączając turbiny i panewek wału korbowego czy nawet takim drobiazgom jak pompa oleju również ... ). Szerokości :-) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 21:12:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Piotruś napisał(a):
lukmat77 napisał(a):
no niestety odkręciłem tylko korek :/ i niestety nie zapowiada się narazie abym ściągał dekle bo silnik pracuje cichutko, może kiedyś ;)


Nic nie stoi na przeszkodzie przed powtórzeniem "operacji" ... :): .

Cichutka (jak mawia Wódz - aksamitna :d ) praca silnika to niestety żaden wymiernik (w początkowej fazie ciśnienie oleju cudownie wycisza wyrobione hydro).
Czy Cię straszę - tak ale w dobrej intencji. Stan wałków warto monitorować żeby wychwycić moment w którym nie jest jeszcze za późno ... . Oczywiście to Twoje auto i Twoja sprawa. Zaniedbując "monitoringu" szkodzisz tylko i wyłącznie własnej (a nie mojej) kieszeni (silniczkowi zresztą też szkodzisz jeśli już "się zaczęło", nie wyłączając turbiny i panewek wału korbowego czy nawet takim drobiazgom jak pompa oleju również ... ). Szerokości :-) :peace:


szkoda, parę miesięcy temu wymieniałem odmę i ściągałem dolot :/
mogłem wtedy równiez zaglądnąć pod dekle,
ale czego nie robi się dla swojej bryczki :diabel: :diabel: :peace:
jednego się tylko obawiam, mianowicie sam nie zweryfikuje stanu wałków, i hydropopychaczy, napewno chciałbym wrzucić fotki na forum, na co zwrócić szczególną uwagę przy robieniu fotek :?:

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 21:20:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Lukmat - stan wałków sprawdzisz bez najmniejszego problemu, wystarczą oczy. Jeżeli na wzniosach lub szczytach znajdziesz jakiekolwiek rysy, "koleiny" czy (nie Daj Bóg) wytarcia (mogą sięgać od niemalże zera do nawet 2 mm) - będzie to najwyższa pora zająć się (częściową lub całkowitą) regeneracją wałków i bezwzględnie konieczną wymianą hydrauliki.

Jeżeli wałki będą idealne na każdej z 24 krzywek - decyzja zależy od przebiegu pozostałego do kolejnej wymiany "rozrządu". Jeśli zostało bardzo dużo - hydraulikę (jeśli nikt wcześniej tego nie zrobił) wymienić trzeba.
Jeżeli do wymiany rozrządu zostało poniżej 30 - 40 tkm. - olej sprawę do tego czasu i wówczas wymień (popychacze obligatoryjnie, dźwigienki wg. zużycia).
Całkiem na serio ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 21:28:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
na rozrządzie mam zrobione 15tkm, więc jeszcze sporo zostało, nie mniej jednak napewno będe chciał ściągnąć dekle, a znając siebie zrobie to już niebawem, przyjrze się dokładnie wałkom i całej hydraulice. Auto ma 186 tkm przebiegu z oryginalną książką do końca.

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 21:34:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Zacznij od tego co widać przez wlew oleju. Być może stracisz złudzenia albo pozyskasz nadzieję ;) . Zawsze to coś ... .

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... eju#997536

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ie#1016122

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 09:01:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
poczytałem w/w topiki i przekonałem się, że warto jednak zajrzeć pod dekle :peace: .

Moja niunia w niemcowni była eksploatowana na LL, do przebiegu 100tkm, pózniej serwis odbywał sie w Polsce a tutaj wymiany oleju następowały średnio co 15tkm.( wierząc bezgranicznie książce serwiowej ) ;)

Niestety nie ściągnąłem dekli bo zauważyłem pocenie się uszczelek przy 1 i 2 wtrysku na deklu prawej głowicy i najpierw będe musiał zaopatrzyć się w jakiś dobry uszczelniacz :/ potem dopiero oblukam wałki i całą resztę :d

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 14:32:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Sprinter napisał(a):
ittmk napisał(a):
Duuuuzo. naprawdę...


Bzdura, wystarczy 100-120kkm niewłaściwego serwisowania.


175 000 na LL to jest właściwe serwisowanie???

Ja tak miałem jak kupiłem....

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 16:45:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie, nie jest właściwie serwisowane. Zmień olej na zwykły a przy okazji odmę... a dla świętego spokoju poderwij dekiel do góry...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: