.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 19:03:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ 2.5 TDI Quattro ] na ktorej osi dac lepsze opony?
PostNapisane: 21.paź.2007 19:06:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2005 00:46:02
Posty: 108
Lokalizacja: Siedlce
Witam, mam pytanie,zakupiłem opony zimowe 4 sztuki. 2 sztuki maja po 5 mm, a 2 po 7 mm

na ktora oske załozyc oponyu lepsze a na ktora gorsze. jak to wyglad w quattro. czy przod czy tył musi miec głębszy bieżnik

mi sie wydaje ze na przód,ale czekam na wasza pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 19:35:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Zawsze lepsze opony zakłada się na tył. Przy quattro nie są dopuszczalne używki z ośki! W quattro opony muszą być równe!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 21:08:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
4 kapcie takie same!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 21:10:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Najwyżej będzie tańczyl bokami, a torsen wył z bólu. :D

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 22:21:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2005 00:46:02
Posty: 108
Lokalizacja: Siedlce
to musza byc 4 opony tak samo zjechane ?? dlaczego tak jest ??

to juz kurde niewiem co mam zrobic.

czy ktos zalozyl na quattro z tyłu lepsze z przodyu gorsze ??


co sie moze stac jak zaloze na tył 7 mm a na przod 5 mm ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 23:16:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
No już bez przesady że jak jest różnica nie spełna 2mm i model opon ten sam to sie most rozleci.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 23:21:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2005 00:46:02
Posty: 108
Lokalizacja: Siedlce
włąsnie niewiem, ze tylko 2 mm roznicy i juz pisza ze niemozna bo musza byc identyczne. na nowe musze wywalic penie cos ok 2000 zł. po zimie pewnie zmienie auto wiec po co mi w niego inwestowac jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 10:51:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2005 00:46:02
Posty: 108
Lokalizacja: Siedlce
no to jak to jest. dajcie mi odpowiedz, czy moze sie cos popsuc ze bedzie roznica 2 mm ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 13:36:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
w instrukcji jest napisane że MUSZĄ być takie same. No ale w praktyce nie wiadomo po jakim czasie się most rozleci przy 2mm różnicy.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 14:56:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
bez przesady !!
musi mieć ten sam rozmiar szerokość wysokość najlepiej i markę i model opony czyli 4 takie same ale jak są inaczej zużyte o te 2-3 mm to raczej nie ma różnicy

niemożliwe żeby był jakiś taki poważny problem z takimi pierdołami w końcu to Niemcy i trochę wtedy myśleli


a leprze opony to ja bym dał raczej do przodu bo jak walnie z tyłu to pikuś opanujesz jakoś auto a jak walnie z przodu to jest gorzej, tak sadze
i z przodu jest cięższy

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 16:08:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
a leprze opony to ja bym dał raczej do przodu bo jak walnie z tyłu to pikuś opanujesz jakoś auto a jak walnie z przodu to jest gorzej, tak sadze
i z przodu jest cięższy
i tu się Kolego mylisz, lepsze zawsze na tył!!!walnie Ci tylnia, to w najlepszym wypadku bąk na jezdni w najgorszym...chyba że jesteś dobrym rajdowcem, to wybrniesz. Gdy walnie Ci przednia prawie zawsze wybrniesz

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 20:43:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ta teoria lepszych z tyłu ma się idealnie do przednio-napędówek. W poślizgu nie napędzany tył jest ciężko wyciągać - większość kierowców nie potrafi depnąc na gaz jak auto się przegina. I dlatego lepsze na tył, żeby przyczepność tyłu była lepsza. A przód jakoś da sobie radę. Ale znowu przy hamowaniu sytuacja się odwraca, ale i też nie do końca, bo silnik dociąża przód...ale...znowu jest kiepsko z oprowadzaniem wody lub błota śniegowego... Z quattrem nie jest to takie oczywiste. Jest jeszcze bardzie pogmatwane i ma jeszcze diametralne znaczenie czy jest to quattro z torsenem czy bez... Nie ma chyba żadnej 100% pewnej teorii. Najważniejsze jest chyba uczenie się zachowań auta.

A opony...to najlepiej jednak równo zużyte dla bezpieczeństwa szczególnie w zimę, ale ja osobiście uważam że 2mm...to brednie. To mocno przegięta teoria. Równie dobrze można by się czepiać różnicy ciśnienia przód-tył lub jazdy w zakręcie...dajcie spokój z tą naciąganą teorią...dobra jest tylko dla sprzedawców opon. Jeden rozmiar i tyle, a nie zużycie...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 21:42:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2006 16:27:50
Posty: 90
wielkość opon ma największe znaczenie dla esp - ich identyczność na dwóch osiach - a zużycie ma być identyczne na każdej osi osobno .

ja lepsiejsze dałbym na przód - raz hamowanie, a dwa to skręcanie .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 23:24:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
miałem taki sam dylemat jakiś czas temu w swojej byłej S4. Pierw założyłem lepsze na przód, ale już po pierwszych śniegach szybciutko pojechałem zmienić, żeby tył miał więcej błotnika. Powód: jak było ślisko to przy nawet nie za mocnym dodawaniu gazu w zakręcie tył szybko uciekał, rzekłbym za szybko.

Oczywiście jest frajda jeżeli na pustej drodze na zakręcie próbujesz lekko zarzucić tyłem, ale wolę żeby to było zależne ode mnie, a nie ja od tego, więc zdecydowanie polecam lepsze na tył...

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 17:04:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Troche odswieze temat.

Czyli rozumiem, ze konkluzja w tym temacie jest taka, ze roznica w biezniku 1-2mm pomiedzy osiami - nie bedzie dzialac destrukcyjnie na torsena?


Jutro wlasnie przerzucam zimowki, ktore dostalem od Niemca w komplecie przy zakupie auta i widac dosc wyraznie zuzycie na oponach. 2 oponki maja o 1-2 mm wiecej bieznika niz drugie dwie...

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 17:11:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
5-6 też nie...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 22:05:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Opony musza miec te sama srednice i bieznik
zawsze zalecana jast przkladka osi co 15 tys km...

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 13:03:56 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mozna zakladac kola od powozu a opony z roweru albo na felgach jezdzic i torsenowi nic nie bedzie pod warunkiem ze bedziecie dbali o czystosc oleju w skrzyni. jezeli macie w nosie to co plywa w skrzyni to lepiej jezdzic na takich samych srednicach kol. oczywiscie 2 mm bierznika nie robi roznicy , to tylko w oplach trzeba bylo o to dbac zeby sie centralne sprzeglo nie ropzsypalo :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 14:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2007 14:05:55
Posty: 2
lepsze opony z bierznikiem na tylną oś !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 22:27:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
róznice w mm zużycia opony sa nieistotne dla torsena, rzeźba biezniak też dla niego nie robi róźnicy.
Dla trosena ważna jest tylko śrfednica kół w całości.
Chodzi o to, że w 99% czasu torsen dzięki takiemu układowi nie pracuje - czyli nie zuzywa się.
Natomiast ze względów bezpeiczeństwa - lepsze opony powinny być .... - i tu kazdy ma swoje zdanie.
Przy szybkiej jezdzie - raczej na tyle, aby tył nie zrobił Ci psikusa w zakręcie. Za to jak chcesz pewniej hamowac podczas jazdy wprost - to lepsze załóż na przód. Pozatem jadąc prosto przednie koła czyszcza powierzchnie dla kół tylnych...

Nie spotkałem do tej pory jednoznacznej odpowiedzi na pytanie z tematu

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: