.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:11:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB]Bialo-niebieski dym
PostNapisane: 21.paź.2007 00:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 23:24:51
Posty: 7
Chcialbym sie dowiedziec czy ktos mial podobny przypadek jak ja mam w audi A6 V6 tdi AFB .
Objawy :
1. silnik glosno chodzi ...sprwdzalem ..walki rozrzadu ma juz zjechane
2. Dymi na bialo-niebiesko... im bardziej przyciskam gaz tym wiecej .Na wolnych obrotach rozgrzany nawet calkiem malo dymi .
3. Komputer pokazuje blad 550 ...zly poczatek wtrysku
4. Z zalozonym przewodem podcisnieniowym od EGR silnik gasnie
5. Bez przewodu silnik wchodzi na obroty ale ciezko .
6. Przy rozruchu z podlaczonym EGR dymi mocno na szaro
Rozrzad jest dobrze ustwaiony i pompa tez . Zjechane walki tez nie sa przyczyna tego dymienia . Wraznie silnik nie spala paliwa ....za pozny moment wtrysku .. Gdyby to byl Diesel na mechanicznej pompie to wystarczyloby przestawic ze dwa zeby na pompie do przodu i poprawiloby sie . Tu nie ma takiej mozliwosci . Co moglo pasc ??? Mozliwe ze na tym forum jest taka informacja ..ale ja szukalem i nie znalazlem .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 08:45:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
moretti,

po pierwsze - choćby jutro, wymień odmę. bezwzględnie.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798

po drugie - błąd 00550 oznacza nieprawidłowy kąt wtrysku. czy został on sprawdzony w grupie 004 basic Settings? jeżeli tak, to jaka jest wartość w * i po której stronie na Late?
moim zdaniem kąt należy ustawić poprawnie.

po trzecie - przewody od podciśnienia wskazują wg, Twojego opisu, na błędne podłączenie. dlatego auto nie wkręca się na obroty bądź gaśnie.
oto prawidłowy schemat podłączenia: Obrazek

po czwarte - bez dokładnej diagnostyki, nic więcej się nie dowiesz.
zrób logi i zamieść na forum wg tej instrukcji: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 21.paź.2007 09:27:58 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 09:16:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie, dymi na biało - niebiesko...
Pewnie z ewidentnym "posmakiem" olejowym.
Odma, a raczej nadciśnienie występujące w skrzyni korbowej nie tylko wykończyło wałki, ale pewnie także turbinę :/
Moretti zdejmij przewód gumowy przy turbinie i "organoleptycznie" sprawdź luzy poprzeczne i osiowe na wirniku turbiny, który Ci się ukaże...


[+]

Panowie (może inaczej: mordy Wy moje !!! :D ) - Carl do Was apeluje - nie "uzewnętrzniajcie" :) się na tym forum tylko śmigajcie spełnić obywatelski obowiązek - NA WYBORY !!! Czas zmienić ten kraj na lepsze...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 09:29:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Meszrumie, dymi na biało - niebiesko...


...gdyż jest zimno ;) .
inaczej odma będzie dymić jesienią, a inaczej wiosną.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 11:14:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Moim zdaniem logi będą przedstawiały chaos. Żeby cokolwiek z nich wyczytać niezbędna jest uprzednia wymiana odmy i odpięcie wydechu (silnik dławi się własnymi spalinami przy podłączonym EGR - z czego wnioskuję, że wygląd katalizatora przypomina wykończoną odmę). "Światło" kolektora dolotowego nie istnieje lub jest go baaaardzo mało. Doraźnie, tylko dla wstępnej próby, warto spojrzeć na działanie klapy gaszącej (o ile występuje w tym modelu).
Ewentualna eksploatacja moim zdaniem jest rygorystycznie zabroniona, ponieważ stan turbiny rzeczywiście może być fatalny, a to już grozi nawet "wyrwaniem" głowic, pokrzywieniem krobowodów, etc. ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 14:32:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 23:24:51
Posty: 7
Silnik dymi nie spalonym paliwem ..to na 100% nie ejest olej wiec odma to nie jest . Auto ma przejechane 120 000 km realne... ma jednego wlasciciela .Turbina jest w idealnym stanie .Jesli chodzi o nagar w kolektorze ssacy to w normie .To wersja z przepustnica ktor tez jest w miare czysta .Przewody podcisnieniowe na sowim miejscu . Rozebralem juz pokrywy rozrzadu i nie wiem czy warto skladac znowu zeby znalesc przyczyne dymienia .Odma i wlaki na pewno nie sa przyczyna .. nie ma nadcisnienia w misce olejowej .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 14:38:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
moretti, czy możesz zamieścić logi?

wychodzi na źle ustawiony kąt wtrysku po wymianie rozrządu.
[i pewnie po wymianie zaczęły się problemy...]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 14:49:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dynamika gazów spalinowych nie może być prawidłowa skoro otwarcie EGRa powoduje zadławienie się silnika ... .
Opóźniony kąt wtrysku na pewno może powodować nadmierne dymienie /niepełne spalanie "mieszanki".

Ja poskładałbym te dekle (przecież to trwa 15 minut), ustawiłbym kąt wtrysku i wtedy wykonałbym pełną diagnostykę. Innych pomysłów nie mam, chyba że wolisz iści dalej, sprawdzić kompresję i wtryskiwacze (wyjęte z silnika).
Nie wpadła jakaś szmata np. do rury między filtrem a turbiną ??

meszrum napisał(a):
[i pewnie po wymianie zaczęły się problemy...]


Myślisz, że zawory (ssące) zrobiły "puk" po tłokach ?
W sumie ... może tak być (stąd dławienie i częściowy ubytek kompresji do dolotu).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 16:38:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 23:24:51
Posty: 7
Nie mysle ze zawory spotkaley sie z tlokami . Po rozgzaniu silnik sie nawet wycisza i lekko dymi . Wydaje sie nawet ze jest wszystko OK . Przed awaria nikt nie rozbieral silnika i raczej w kolektorze nie znajde czyjejs skrzynki z narzedziami i drugiego sniadania :diabel: . Samochod dotarl do nie czesciowo rozebrany ( po kradziezy ) i musialem troche kabli popodlaczac ,ale generalnie mechanika byla kompletna . Myslalem ze moze ktos cos nie tak dolal do zbiornika . Ale z benzyna silnik raczej palilby bardziej stukowo . Chyba jedna zloze to i bede dalej myslal ..za droga impreza zeby na oslep zmieniac czesci .
Rozrzad wykluczam.... wiec zmiana walkow poczeka az silnik zadziala .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 01:33:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 23:24:51
Posty: 7
a jaki bylby objaw gdyby jeden wtryskiwacz byl zly ?. Puszczal paliwo bez kontroli ..mial ktos taka awarie w silniku V6 TDI ? Wiem ze dymilby na bialo ale wyraznie by bylo slychac przy dodawaniu gazu stukanie jak przy panewkach ..ale tego nie ma .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 07:49:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
moretti napisał(a):
a jaki bylby objaw gdyby jeden wtryskiwacz byl zly ?. Puszczal paliwo bez kontroli ..mial ktos taka awarie w silniku V6 TDI ? Wiem ze dymilby na bialo ale wyraznie by bylo slychac przy dodawaniu gazu stukanie jak przy panewkach ..ale tego nie ma .


nie, nie byłoby takich objawów.
czy mógłbyś zrobić diagnostykę? bez tego, nikt nic nie napisze, gdyż nie ma co napisać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 14:13:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 23:24:51
Posty: 7
Wyjalem wtryski i sprwadzilem ...otwieraja przy okolo 200 bar jeden w jeden .Moze nie ze wszyskich 5 dzurek rozpylaja dobrze , ale na moje oko nie jest zle ,mozna uznac je za dobre .Przy predkosci rozruchowej wszystkie cylindry maja dobra kompresje . Jak juz mialem wszystko zdemontowane postanowilem zmienic pompe wtryskowa ktorej jestem pewny ze dziala. W czasie proby odpowietrzenia okazalo sie ze pompa paliwowa w zbiorniku nie pompuje ...chodzi,ale nie leci paliwo . Proby odpowietrzenia w standartowy sposob nie powiodly sie ...cos jest zatkane ..moze to byc przyczyna dymienia ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 14:21:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
napisalem, co masz zrobić.
jednak nie słuchasz - kup nowy silnik, to jest szansa, że w tym nowym będą sprawne te 2 elementy [egr i lmm] odpowiadające za dymienie na jałowym.

zrób diagnostykę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 14:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 23:24:51
Posty: 7
Nic nie kupuje ..narazie skladam ten silnik . Czesci i silnikow mam na zlozenie 10 takich V6 ..jak zmontuje ten , to zapale i zrobie te logi . Narazie dopatruje sie nowych usterek i komentuje na biezaco wyniki .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: