.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:11:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AFN] passat b5 AFN błąd 575 prośba o analizę logów
PostNapisane: 24.paź.2007 09:38:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 10:12:37
Posty: 4
Lokalizacja: Zamość
Mam taki problem. Po przekroczeniu ok 3800 obr. auto gwałtownie traci moc. Pojawił się błąd 575. Podczas testów sztanga turbiny porusza się, Zrobiłem kilka logów. Proszę o wyrozumiałość, gdyż robiłem to pierwszy raz.
[img width=62 height=165]http://images34.fotosik.pl/13/09f9d52b2f50787em.jpg[/img]

[img width=44 height=165]http://images32.fotosik.pl/13/8dbe9dba4cba8e91m.jpg[/img]

[img width=71 height=165]http://images32.fotosik.pl/13/78c24bb0cae0b905m.jpg[/img]

[img width=75 height=165]http://images33.fotosik.pl/15/a65492188acb99b7m.jpg[/img]
[img width=150 height=160]http://images33.fotosik.pl/15/b51c200bf16267b6m.jpg[/img]
Jakby ktoś z kolegów miał odrobinę czasu to proszę o pomoc :notworthy:

_________________
Passat b5 sedan 1.9 TDI AFN 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 12:38:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 10:12:37
Posty: 4
Lokalizacja: Zamość
Nikt nie ma żadnego pomysła....

_________________
Passat b5 sedan 1.9 TDI AFN 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 13:25:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Klasyczny notlauf.
Możliwe powody:
N75, zapieczone kierownice VTG turbiny

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 13:40:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ja mam np. taki pomysł, że kąt wtrysku jest deko za późny (??) :): (to oczywiście nie generuje 575).

carlnova napisał(a):
Klasyczny notlauf.
Możliwe powody:
N75, zapieczone kierownice VTG turbiny


Carl ( :peace: ) - "terrorysto" :-) , a może tylko wężyk na gruszce się przetrał ;) /niedawno ktoś miał podobnie/ ??

:d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 13:45:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Carl ( :peace: ) - "terrorysto" :-) , a może tylko wężyk na gruszce się przetrał ;) /niedawno ktoś miał podobnie/ ??

:d :peace:


Witaj, pogromco góralskich dziewic :peace:
Nie wiem czy się przetrał, czy też nie przetrał, ale widzę 2500 mbar :D i wyciągam wnioski...

Jak by się przetrał to by turbina nie osiągała ciśnienia zadanego przez ECU

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 13:52:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Jak by się przetrał to by turbina nie osiągała ciśnienia zadanego przez ECU


Z bólem serca muszę przyznać Ci rację ... :/ :(: . Ale wstyd ... :oops: .
:):
:okulary2: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 13:56:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
Jak by się przetrał to by turbina nie osiągała ciśnienia zadanego przez ECU


Z bólem serca muszę przyznać Ci rację ... :/ :(: . Ale wstyd ... :oops: .
:):
:okulary2: :peace:


Podpuszczasz, przyjacielu :smokingdevil:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 14:03:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Podpuszczasz, przyjacielu :smokingdevil:


No właśnie nie podpuszczam (serio). Poprostu strzeliłem bez prochu i stąd ten ból ... :): .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 14:06:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
carlnova napisał(a):
Jak by się przetrał to by turbina nie osiągała ciśnienia zadanego przez ECU


niby logiczne ...
ale tutaj podobno poskutkowalo ...
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=20

[+]
a dmuchało prawie 2300 mbar .... :okulary2:

p.s stawiam na N75 ... ;)

Piotruś napisał(a):
Ja mam np. taki pomysł, że kąt wtrysku jest deko za późny (??) :): (to oczywiście nie generuje 575).


mozna delikatnie ruszyc VP ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 22:01:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
spanky napisał(a):
carlnova napisał(a):
Jak by się przetrał to by turbina nie osiągała ciśnienia zadanego przez ECU


niby logiczne ...
ale tutaj podobno poskutkowalo ...
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=20

[+]
a dmuchało prawie 2300 mbar .... :okulary2:

p.s stawiam na N75 ... ;)


nie niby ale na pewno pomoglo - koszt 3 zl za kawalek wezyka :peace:

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 09:09:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 10:12:37
Posty: 4
Lokalizacja: Zamość
Dzięki chłopaki za wskazówki.
Przy gruszce turbiny był załamany wężyk. Teraz nie wydobywa się już z gruchy to dziwne brzęczenie po zgaszeniu silnika. Po jeździe próbnej- nadal błąd 575. Dopiero gdy wywaliłem zaślepkę od EGR i przeczyściłem go nieco, silnik ciągnie płynnie do 4500 obr. Ale teraz pojawia się /wcześniej zresztą też/ błąd 550. Co Wy na to?

_________________
Passat b5 sedan 1.9 TDI AFN 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 09:42:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nadal nie usunąłeś przyczyny. Koledzy napisali , że wysoce prawdopodobnym jest uszkodzony N75 lub kierownice w turbinie stoją dęba.
Zacznij od podmiany N75 (pozycz od sprawnego autka). Jesli to nie pomoze - wyrywaj suszarkę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 09:50:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Spokojnie Baskecik ;) . Merytorycznie oczywiście masz rację ... ale biorąc pod uwagę to, że grucha na turbo przez jakiś czas pracowała w niepełnym zakresie - być może wystarczy jakieś "pałencium" na "autostradzie" ;) (??) .
:peace:

Kolego stapi - 00550 to błąd wynikający z fatalnego ustawienia kąta wtrysku o czym wspominałem już kilka dni temu ... . Poprostu musisz go ustawić (statycznie, nie VAGiem) ;) .

Carl ;) - jednak jesteś terrorystą ... :/ (a ja nie mam już powodów do wstydu :): ).
:): :P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 10:02:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pałencjum może okazać się niewykonalne, jesli faktycznie uszkodził się N75.
Oczywiście gdyby poprzednik przestrzegał 3-go przykazania, a N75 jest sprawny - nie byłoby tematu. ;)

Piotrusiu - kolega nie ma mocno przestawionego kąta, widac to po logach, które zamieścił, ma 45 jednostek (z wyłaczonym BS, co daje ok 40 jednostek dla BS). Przyczyna tkwi gdzie indziej. Taka odchyłka nie spowoduje 550 ;)
Możliwym jest początek końca regulatora początku kąta wtrysku lub przerwa w jego zasilaniu (ułamany przewodzik, który zaraz straci galwaniczne połączenie z regulatorem). Przerabiałem to 2 lata temu w moim 1Z`ku. Wtedy 550 pojawia się sporadycznie, aż po ułamaniu się przewodu , nagle silnik zacznie pracować jak Bizon bez wydechu a wartość kąta ustawi się na 255.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 10:18:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 10:12:37
Posty: 4
Lokalizacja: Zamość
Tutaj mam najnowsze loga z 000 i 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/968 ... 04e24.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/420 ... 1cf0e.html

_________________
Passat b5 sedan 1.9 TDI AFN 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 10:20:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Teraz 011 wygląda bardzo ładnie. Co było przyczyną problemów ?
Czy 000 logowałeś dla basic settings ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 10:26:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Baskecior napisał(a):
Pałencjum może okazać się niewykonalne, jesli faktycznie uszkodził się N75.


Słusznie - pod warunkiem, ze faktycznie jest uszkodzony. Być może zaistniał też wariant "pośredni", czyli drobne zanieczyszczenie (poprzez dziurkę wężyka) i wystarczy (??) przeczyszczenie zaworka (np. lekko sprężonym powietrzem) ... . Tak tylko gdybam ... :-) .

Baskecior napisał(a):
Oczywiście gdyby poprzednik przestrzegał 3-go przykazania, a N75 jest sprawny - nie byłoby tematu. ;)


Nauka jak wiadomo - kosztuje ;) .

Baskecior napisał(a):
Piotrusiu - kolega nie ma mocno przestawionego kąta, widac to po logach, które zamieścił, ma 45 jednostek (z wyłaczonym BS, co daje ok 40 jednostek dla BS). Przyczyna tkwi gdzie indziej. Taka odchyłka nie spowoduje 550 ;)
Możliwym jest początek końca regulatora początku kąta wtrysku lub przerwa w jego zasilaniu (ułamany przewodzik, który zaraz straci galwaniczne połączenie z regulatorem). Przerabiałem to 2 lata temu w moim 1Z`ku. Wtedy 550 pojawia się sporadycznie, aż po ułamaniu się przewodu , nagle silnik zacznie pracować jak Bizon bez wydechu a wartość kąta ustawi się na 255.


Poddaję się bez "walki" :-) :P ... ale mimo wszystko zacząłbym od przywrócenia wymaganych nastawów ;) ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 10:40:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Pałencjum może okazać się niewykonalne, jesli faktycznie uszkodził się N75.


[quote=Piotruś]Słusznie - pod warunkiem, ze faktycznie jest uszkodzony. Być może zaistniał też wariant "pośredni", czyli drobne zanieczyszczenie (poprzez dziurkę wężyka) i wystarczy (??) przeczyszczenie zaworka (np. lekko sprężonym powietrzem) ... . Tak tylko gdybam ... :-) .

Oczywiście istnieje taka molziwość i nalezy ją wziąć pod uwagę. :)

Baskecior napisał(a):
Oczywiście gdyby poprzednik przestrzegał 3-go przykazania, a N75 jest sprawny - nie byłoby tematu. ;)


Piotruś napisał(a):
Nauka jak wiadomo - kosztuje ;) .
:peace:

Baskecior napisał(a):
Piotrusiu - kolega nie ma mocno przestawionego kąta, widac to po logach, które zamieścił, ma 45 jednostek (z wyłaczonym BS, co daje ok 40 jednostek dla BS). Przyczyna tkwi gdzie indziej. Taka odchyłka nie spowoduje 550 ;)
Możliwym jest początek końca regulatora początku kąta wtrysku lub przerwa w jego zasilaniu (ułamany przewodzik, który zaraz straci galwaniczne połączenie z regulatorem). Przerabiałem to 2 lata temu w moim 1Z`ku. Wtedy 550 pojawia się sporadycznie, aż po ułamaniu się przewodu , nagle silnik zacznie pracować jak Bizon bez wydechu a wartość kąta ustawi się na 255.


Piotruś napisał(a):
Poddaję się bez "walki" :-)

Ja się tak nie bawię :los:
Piotruś napisał(a):
... ale mimo wszystko zacząłbym od przywrócenia wymaganych nastawów ;) ...

Słusznie - precyzja to podstawa :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: