.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:14:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI 98r] Dziwna praca silnika
PostNapisane: 25.paź.2007 18:03:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 20:05:01
Posty: 17
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Audi A6 2,5TDI 150KM150KM
Przepraszam, że przeszkadzam, od września jestem posiadaczem A6 2,5TDI 98r. w manualnej 6-cio biegowej skrzyni (151 122 tys. km - pokrył się z wydrukiem w serwisie) i mam problem z dziwnym dżwiękiem w okolicy prawej strony silnika (stojąc do samochodu). Jest to taki nietypowany dżwięk, lecz nie metaliczny, ale rytmiczny głuchy bulgot (opócz dżwięku mormalnej pracy silnika). Jestem dopiero początkującym klubowiczem i jeśli coś zrobiłem nie tak, pominąłem jakąś procedurę, to z góry przepraszam!
Problem rozpoczął się po wymianie rozrządu w serwisie. Po jakiś 1000km pojawiało się coraz to bardziej natarczywie, obecnie przejechałem około 1500km. Dodam że zauważyłem pewną zmianę po włączeniu motoru. Otóż w przypadku zimnego silnika i wyższych obrotów wszystko jest w porządku, natomiast gdy ssanie elektroniczne, tak mi się wydaje, przestaje działać z rurki zaczyna ścielić się jasny dym. Dodam, że w tym dniu jeżdżenia dymku nie zauważam. O co tak naprawde chodzi, proszę o radę. n
Powrót do góry
Zobacz profil autora


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 18:15:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Tak na początek :)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752


Przeczytaj dokładnie a wykonaj sumiennie :)

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 18:31:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
powinieneś wymienić, jak najszybciej, tzw. odmę.
filtr kup w ASO, a wymianę zleć także ASO.

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 18:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 20:05:01
Posty: 17
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Audi A6 2,5TDI 150KM150KM
Chciałbym, meszrum, zapytać Cię w jakiej kwocie to się zamknie. Sorry że o pieniądzach :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 18:57:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ok. 350 - 400 PLN.
to jest tzw. filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej - część podlegająca bezwględnej wymianie po 120 000 km [szczególnie w rocznikach do 2001].

możesz to zrobić także samodzielnie: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 19:19:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 20:05:01
Posty: 17
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Audi A6 2,5TDI 150KM150KM
Jesteś Maszrum nie oceniony. Bardzo dziękuję i mam jeszcze jedno pytanie.
Będąc w serwisie VV w Elblągu przy wykonywaniu diagnostyki silnika poprzez ich niby firmowy komputer wyskoczyło iż przepływomierz wykazywał niskie rzędu 680 pompowanie powietrza. Więc zgodnie z radą w/w. mechaników serwisu wymieniłem tą część i okazało się że pompuje rzędu 890. Czy jest to dobry wynik, za oryginalny przepływomierz zapłaciłem 380
Jeszcze ostatnia sprawa: sprowadzając samochód wiedziałem o przbiegu historii itd. Ale podczas wymiany rozrządu znaleziono kostę prz pompie. Co Twoim zdaniem powinienem zrobić?. Mam jeszcze jedno pytanie ale może kiedy indziej. Z góry serdecznie dziękuję za wszystkie dobre rady :): :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 19:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 20:05:01
Posty: 17
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Audi A6 2,5TDI 150KM150KM
Przepraszam za przejęzyczenie MESZRUM !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 19:48:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro lmm [przepływomierz] mierzy ponad 750mg/H, to znaczy, że jest OK. skoro Twój mierzy więcej niż 800, to jest bardzo OK ;) .

drugiego pytania nie zrozumiałem. czy mógłbyś nieco jaśniej?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 21:04:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 20:05:01
Posty: 17
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Audi A6 2,5TDI 150KM150KM
Chodzi o kostkę która działa podobno jak chip i zwiększa efektywność pompy wtryskowej. Tak mi powiedziano w serwisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 21:17:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kostka przy pompie wtryskowej VP44? nie ma czegoś takiego.
jeżeli mówisz o box'ie, to jest przy przepływomierzu.

należy to zdjąć i zakopać. grozi uszkodzeniem silnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 21:18:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 20:05:01
Posty: 17
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Audi A6 2,5TDI 150KM150KM
Moje pytanie brzmi czy ją zdemontować, czy może niech zostanie. Niektórzy wypowiadają się, że jest nikomu nie potrzebny gadżet, który jedynie może przynieść szkodę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 21:20:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
napisałem powyżej: zdjąć!

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 21:22:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 20:05:01
Posty: 17
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Audi A6 2,5TDI 150KM150KM
Zrozumiałem i nie zawracam głowy. Dzięki, jutro pojadę do serwisu i zmienię ten filtr odpowietrzania skrzyni korbowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 21:31:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
poproś przy okazji o sprawdzenie kąta początku wtrysku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 21:41:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 20:05:01
Posty: 17
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Audi A6 2,5TDI 150KM150KM
jasne tak zrobię


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 21:42:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
kiedy pytałem o wymiane odmy w ASO parę m-cy temu był to koszt ok 800 zł z częściami ;)

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 07:42:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
lukmat77 napisał(a):
kiedy pytałem o wymiane odmy w ASO parę m-cy temu był to koszt ok 800 zł z częściami ;)


I po co ja się tak napracowałem, jak Wy jeździcie wymieniać odmę do ASO ? :/ 500 PLN może zostać w kieszeni, chociażby na prezent dla kochanki :) Klucze w rękę i do roboty... :<

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: :/
PostNapisane: 26.paź.2007 09:37:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
A ja kupilem odme i ten boczny dekielek w servisie no i zabieram sie do wymiany.... wyciagam a tu plastikowa odma z takimi czterema lejkami;| ehhh i co o tym myslec?! zlozylem spowrotem a nowa odma lezy do sprzedania chyba :]

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 10:35:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Z tego co wiem to odma z lejkami to właśnie ten nowy typ, czyli miałeś już wymienianą...ale niech sie wypowiedzą fachowcy :)

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 15:58:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 20:05:01
Posty: 17
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Audi A6 2,5TDI 150KM150KM
Witam, byłem w serwisie i dowiedziałem się że odma to jedna z ważniejszych spraw, o które trzeba wyjątkowo dobrze dbać. I moje pytanie Czy to prawda że zabrudzony filtr może przyśpieszyć zużycie wałków rozrządu?
A propo Meszrum miałeś rację koszt odmy (komplet)to 222 zł a wymiana około 200żł.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: