.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 05:55:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Hamulec ręczny bierze wysoko po wymianie klocków tył.
PostNapisane: 27.paź.2007 22:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Witam
Po wymianie klocków i tarcz EBC w Audi S8 na tylnej osi u znajomego mechanika dźwignia hamulca ręcznego musi być zaciągnięta bardzo wysoko żeby hamulec zadziałał. Praktycznie wygląda to tak że podłokietnik przeszkadza żeby zaciągnąć hamulec.
Mechanik twierdził że trochę się namęczył ponieważ nie mógł wcisnąć cylinderków. Czy mógł coś uszkodzić czy poprostu trzeba teraz tylko wyregulować dźwignie? Wyczytałem na forum że cylinderki trzeba wkręcać a nie wciskać, czy wciskając można coś uszkodzić? Na górze (praktycznie na ostatnim ząbku) hamulec ręczny bierze dobrze. Jestem tatalnie zielony czy tak ma być czy nie, ale chyba po wymianie klocków powinien brać niżej.
Z góry dzięki za pomoc. Chciałbym wiedzieć co jest nie tak zanim pójdę na wojnę.
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 27.paź.2007 22:45:10 przez Baron, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 22:37:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Jesli przed wymianą brał dobrze na 3 ząbki a teraz bierze na samej gorze oznacza ze coś jest nie tak.
A kolo wcisnoł czy wkrecał tłoczki ??Słyszałem ze jeden mechanik wcisnoł kiedys tłoczki i koleś nie miał hamulców.
OT.W sprinterze sie wciska.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 22:44:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Właśnie twierdził że wciskał. Czytałem na forum że w Audi w tylnich hamulcach powinno się wkręcać i wciskać. Nie wiem czy mógł coś uszkodzić wciskając cylinderki. Ewentualnie czy jest to do naprawienia/regulacji czy coś się uszkodziło.
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 22:52:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli hamulec zasadniczy dziala bez zarzutu i reczny pomimo wysokiego zaciagniecia tez hamuje to wystarczy najzwyczajniej w swiecie przeregulowac srube napinajaca linki recznego. taka sruba znajduje sie nad walem napedowym mniej wiecej po srodku dlugosci tunela. widac wczesniej cos bylo nietak skoro ktos linki popuszczal zeby nie blokowalo

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 23:04:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Jeszcze nie sprawdzałem dokładnie czy hamulec zasadniczy działa dobrze. Muszę pojechać na jakąś drogę z piaseczkiem i depnąć. Ale dojeżdżając do garażu sprawdziłem ciepłotę :D tarcz i przednie i tylnie były tak samo gorące.
Co ewentualnie ulega uszkodzeniu przy wciskaniu zamiast wkecania cylinderków i jakie są tego objawy?
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 23:08:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie ma takiej opcji zeby wcisnac cylinderek. chyba ze ktos ma potezna prase i zerwie gwint w zacisku ale to tylko ostatni cymbal by zrobil bo nawet najbardziej zatarty zacisk nie stawia takiego oporu co gwint. no i kazdy , nawet malo wyedukowany mechanik ktory robil choc jedno Audi wie ze tylnie zaciski sie wkreca a nie wciska ... stad nawet naciecia na tloczku ktorych z przodu nie ma dla odmiany

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 23:50:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
To trochę mnie uspokiłeś Hans. Na forum wyczytałem że można uszkodzić jakieś samoregulatory jeżeli wciska się cylinderki zamiast wkręcać. Mechanik u którego zmieniałem klocki i tarcze jest chyba kumaty :D bo zmieniał mi w A6 V6 rozrząd a to nie był jego szczyt możliwości.
Być może poprzedni właściciel coś kombinował ale ręczny przed wymianą klocków brał dosyć wysoko ale nie aż tak, a klocki były prawie zerowe.
Mam nadzieje że mechanior nic mi nie spieprzył bo auto dopiero co kupione i wszystko co trzeba w nim wymieniam. Jeżeli na starcie zepsuto by mi coś wymieniając klocki to nie chcę myśleć że czeka mnie jeszcze gwódź programu czyli rozrząd V8.
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 18:07:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
o tym jak skutecznie hamuje tył przekonasz się jadąc na stanowisko diagnoistyczne. Jeśli - jak pisał Hans - hamulec nożny jest skuteczny, to musisz podciągnąć linki. Natomiast jeśli nożny również nie za dobrze działa, oznacza to, że tłoczek mało skutecznie dosiska klocki do tarczy. Wtedy należy wykręcić tłoczek z zacisku, sprawdzić stan gumek, i ponownie złożyć OBFICIE smarując płynem hamulcowym

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: