.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 20:49:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 '98 2.5TDI AFB] Jak dolać olej do automatu tiptronic
PostNapisane: 31.paź.2007 09:29:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 20:15:12
Posty: 19
Lokalizacja: okolice Gdańska
przy wymianie pasków rozłączałem przewody od chłodnicy oleju skrzynii biegów ,z przewodów i z chłodnicy wyleciało około litra oleju ,kupiłem litr oleju ATF i chciałbym uzupełnic ubytek ,czytałem w postach że trzeba odkręci ten duży korek i wlać przez rurke zakonczona w U , ale jak odkręcam tą srube to wylewa sie z niej olej,prosze o porade jak najlepiej to zrobić.skrzynia to tiptronik.

pozdrawiam
ziutus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 10:10:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Naprawde dobre...... :diabel:. Widzę ze blade pojęcie masz o tym, moja rada to lepiej udać sie do wyspecjalizowanego warsztatu który robi statyczne jak i dynamiczne wymiany oleju, jeden z takich jest np. w Nadarzynie. Jeśli coś nie daj boże Ci pójdzie nie tak przy takiej wymianie, to możesz popłynąć na grube tysiące PLN. Całkiem serio tiptronic to nie żarty. Poczytaj sobie na automat.pl. Powodzonka

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 10:31:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wylewa Ci się olej, bo ma za wysoką temperaturę.
Nie zrobisz tego bez kompa i programu VAG.
ATF nie może mieć więcej niż 35 *C - ani zimniejszy, ani cieplejszy :!!: - dźwignia zmiany biegów w położeniu na P.
Poziom ATF w tiptronicu wzrasta wraz ze wzrostem temperatury

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 10:37:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Carl ( :peace: ) - myślę, że poziom oleju przede wszystkim należy ustalić na odpalonym silniku :d a coś mi się zdaje, że w omawianym przypadku było odwrotnie ... :): .

Ziutus - jedź sobie na porządny warsztat żeby nie pogarszać sprawy jeszcze bardziej ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 10:42:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Carl ( :peace: ) - myślę, że poziom oleju przede wszystkim należy ustalić na odpalonym silniku :d a coś mi się zdaje, że w omawianym przypadku było odwrotnie ... :): .

Ziutus - jedź sobie na porządny warsztat żeby nie pogarszać sprawy jeszcze bardziej ... .

:peace:


Piotruś, przyjacielu :peace:
Z zimnego tipa nie wylewałby się olej. :)
Tak... zapomniałem napisać o zapalonym silniku

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 12:53:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 20:15:12
Posty: 19
Lokalizacja: okolice Gdańska
Panowie wymieniałem cały rozrzad + paski wielokilinowe ,troche sie na tym znam, ale niestety mam pierwsdzy raz doczynienia z automatem dlatego moje pytanie i prosba o pomoc ,a nie porady typu jedz do warsztatu ,poradziłem sobie z rozrzadem a sprawa dolania oleju do skrzyni jest aż tak trudna ,prosze o podpowiedz typu uruchom silnik podgrzej do temp ojeju okolo 37 stopni ,podłacz VAGA (mam takowego) odkrec korek i dolej na pracujacym silniku ża zacznie sie wylewać ,jak sie myle to prosze mnie poprawic a za posty "jedz do warsztatu bo zepsujesz "dziekuje.
pozdrawiam wszystkich co chcą pomóc


ziutus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 12:59:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ziutus, napisałeś wszystko OK - do roboty zatem.
Zastrzeżenia tylko co do temperatury ojeju :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 08:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
...napisze ktoś może w jakiej grupie(VAG) sprawdza sie temp oleju w skrzyni tip...

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 10:34:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie pamiętam - ale jest opisana nawet w VC 3.11


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 19:35:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
GrzesB napisał(a):
Nie pamiętam - ale jest opisana nawet w VC 3.11


Piotruś napisał(a):
Odczyty bloków wartości mierzonych dla skrzyni biegów z hydrauliką typu E17:

001
1 Liczba obrotów silnika → Odnośnik
2 Liczba obrotów wejściowych skrzyni biegów
3 Liczba obrotów wyjściowych skrzyni biegów
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

002
1 Aktualny program przełączania → Odnośnik
2 Wartość z przepustnicy lub położenie pedału przyspieszenia
3 Liczba obrotów wyjściowych skrzyni biegów
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

003
1 Przełącznik świateł hamowania -F- → Odnośnik
2 Blokada P/N
3 Prędkość
4 Zasilanie napięciowe

004
1 Temperatura płynu ATF → Odnośnik
2 Położenie dźwigni przełączania zakresów
3 Położenie przełącznika wielofunkcyjnego -F125-
4 Samochody z magistralą CAN: informacje diagnozy OBD
samochody bez magistrali CAN: polecenie zadziałania silnika / zmniejszenia kąta wyprzedzenia zapłonu

005
1 Zawór elektromagnetyczny 1 -N88- → Odnośnik
2 Zawór elektromagnetyczny 2 -N89-
3 Zawór elektromagnetyczny 3 -N90-
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

006
1 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 4 -N91- → Odnośnik
2 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 5 -N92-
3 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 6 -N93-
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

007
1 Temperatura płynu ATF → Odnośnik
2 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 7 -N94-
3 Sprzęgło przekładnika momentu obrotowego
4 Liczba obrotów poślizgu przekładnika momentu obrotowego

008
1 Przełącznik Kick-down -F8- → Odnośnik
2 Wartość z przepustnicy lub położenie pedału przyspieszenia
3 Samochody z magistralą CAN:moment obrotowy silnika
samochody bez magistrali CAN: współczynnik trwania impulsu przepustnicy
4 Hamowanie / napędzanie silnikiem

009
1 Rzeczywisty moment obrotowy silnika → Odnośnik
Samochody z magistralą CAN
2 Maksymalny moment
3 Liczba obrotów silnika
4 Wartość z przepustnicy

009
1 Rzeczywisty moment obrotowy silnika → Odnośnik
Samochody bez magistrali CAN
2 Liczba obrotów silnika
3 Wartość z przepustnicy
4 sygnał zużycia paliwa

010
1 Zwiększenie momentu obrotowego w przekładniku → Odnośnik
2 Liczba obrotów silnika
3 Włączony bieg w skrzyni biegów
4 Regulacja poślizgu napędu (ASR)

011
1 Położenie dźwigni przełączania zakresów → Odnośnik
2 Przełącznik trybu Tiptronic -F189- (rozpoznanie)
3 Przełącznik trybu Tiptronic -F189- (przycisk przełączania w górę / przycisk redukcji)
4 Kick-down klimatyzacji


.
Bloki dla skrzyń ze sterowaniem E18/2 :

001
1 Liczba obrotów silnika → Odnośnik
2 Liczba obrotów wejściowych skrzyni biegów
3 Liczba obrotów wyjściowych skrzyni biegów
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

002
1 Aktualny program przełączania → Odnośnik
2 Wartość z przepustnicy lub położenie pedału przyspieszenia
3 Liczba obrotów wyjściowych skrzyni biegów
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

003
1 Przełącznik świateł hamowania -F- → Odnośnik
2 Blokada P/N
3 Prędkość
4 Zasilanie napięciowe

004
1 Temperatura płynu ATF → Odnośnik
2 Położenie dźwigni przełączania zakresów
3 Położenie przełącznika wielofunkcyjnego -F125-
4 Informacje diagnozy On-Board

005
1 Zawór elektromagnetyczny 1 -N88- → Odnośnik
2 Zawór elektromagnetyczny 2 -N89-
3 Zawór elektromagnetyczny 3 -N90-
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

006
1 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 4 -N91-/zaworu regulacji ciśnienia 1 -N215- → Odnośnik
2 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 5 -N92-/zaworu regulacji ciśnienia 2 -N216-
3 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 6 -N93-/zaworu regulacji ciśnienia 3 -N217-
4 Nie wykorzystane

007
1 Temperatura płynu ATF → Odnośnik
2 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 7 -N94-/zaworu regulacji ciśnienia 4 -N218-
3 Sprzęgło przekładnika momentu obrotowego
4 Liczba obrotów poślizgu przekładnika momentu obrotowego

008
1 Przełącznik Kick-down -F8- → Odnośnik
2 Wartość z przepustnicy lub położenie pedału przyspieszenia
3 Hamowanie / napędzanie silnikiem
4 Nie wykorzystane


009
1 Rzeczywisty moment obrotowy silnika → Odnośnik
2 Liczba obrotów silnika
3 Wartość z przepustnicy lub położenie pedału przyspieszenia
4 Moment wejściowy skrzyni biegów


010
1 Zwiększenie momentu obrotowego w przekładniku → Odnośnik
2 Liczba obrotów silnika
3 Włączony bieg w skrzyni biegów
4 Przyspieszenie rzeczywiste samochodu

011
1 Położenie dźwigni przełączania zakresów → Odnośnik
2 Przełącznik trybu Tiptronic -F189- (rozpoznanie)
3 Przełącznik trybu Tiptronic -F189- (przycisk przełączania w górę / przycisk redukcji)
4 Nie wykorzystane

012
1 Rodzaj jazdy, obciążenie → Odnośnik
2 Liczba znamionowa dynamiki
3 Indeks oporów jazdy
4 Ocena kierowcy

013
1 Magistrala CAN, moment znormalizowany → Odnośnik
2 Magistrala danych CAN, liczba znamionowa silnika
3 Magistrala CAN, liczba znamionowa skrzyni biegów
4 Magistrala CAN, liczba znamionowa wersji oprogramowania

125
1 Magistrala CAN komputera sterującego silnika → Odnośnik
2 Magistrala CAN komputer sterujący systemu ABS z EDS -J104-
3 Magistrala CAN czujnika kąta skrętu kierownicy -G85-
4 Nie wykorzystane

:diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 19:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
:D ...i o to mnie właśnie chodziło; serdeczne dzieki Carl... :peace:

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: