.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 08:50:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: c4 prowadza po drodze
PostNapisane: 26.paź.2007 17:55:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Witajcie

Mam Audi 100 C4 . Zrobione całe zawieszenie, zbieżność a samochód na dołkach prowadza. Muszę kontrować kierownicą . Powiedzcie co może by ć przyczyną . Aha Audi 1994 r. amorki 25% zużycia .

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 19:10:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
A jakie szerokie oponki???
Jak szerokie bardzo to na koleinach tak będzie.

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 20:05:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
ittmk napisał(a):
A jakie szerokie oponki???
Jak szerokie bardzo to na koleinach tak będzie.


Właśnie o to chodzi że oponki standardowe 195/65 15 . Autko nawet na najmniejszej koleinie nie jest w stanie jechać prosto. trzeba cały czas kontrować . Na prostej nawierzchni można puścić kierownicę i się nic nie dzieje .

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 20:38:22 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
zrób całą geometrię - zbieżność to tylko jeden z parametrów które można mierzyć/ regulować. Sprawdź także tylną belkę. W ośce chyba nie ma żadnych regulacji, ale przynajmniej dowiesz się czy jest prosta - gdyby kiedyś tam dostała to to może powodować pływanie

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 06:48:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
arthurr napisał(a):
zrób całą geometrię - zbieżność to tylko jeden z parametrów które można mierzyć/ regulować. Sprawdź także tylną belkę. W ośce chyba nie ma żadnych regulacji, ale przynajmniej dowiesz się czy jest prosta - gdyby kiedyś tam dostała to to może powodować pływanie


Ale co masz na myśli przez geometrię zbieżność i kąty pochylenia były robione razem.

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 10:18:05 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
jeśli było robione wszystko to ok, ale zapytam inaczej: miałeś zakładane lampy/ czujniki też na tylne koła?

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 15:24:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
arthurr napisał(a):
jeśli było robione wszystko to ok, ale zapytam inaczej: miałeś zakładane lampy/ czujniki też na tylne koła?


Tak na tył też były zakładane .

Mam jeszcze delikatny luz na tylnych łożyskach i jedno już huczy czy to też może mieć wpływ na prowadzenie autka ??

Poza tym zastanawia mnie czy w c4 1994 r. montowali servotronic bo mi strasznie lekko kierownica chodzi aż za lekko przy wysokich pręjdkościach ,

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 23:04:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a lozyska w kolumnach mcpherosna wymieniles ? tuleje pod rama zawieszenia sa sztywne ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 09:11:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
hans napisał(a):
a lozyska w kolumnach mcpherosna wymieniles ? tuleje pod rama zawieszenia sa sztywne ?


łożysk nie wymienialem . A tuleje o które ci chodzi ?

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 23:59:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2007 22:50:21
Posty: 2
Witaj Ruffy.Czy zrobiles to plywanmie na ddrozdze?? jak byla tego przyczyna.Mampodobny provblem.zrobilem cala zawieche i nadal plywa po drodze i wspomaganie chodzi az za lekko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 19:33:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Mam jeszcze delikatny luz na tylnych łożyskach i jedno już huczy czy to też może mieć wpływ na prowadzenie autka ??

oczywiście że tak i to jeszcze jak bardzo!!! Zmieniać łożyska i kasować luzy !!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 20:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2007 18:21:10
Posty: 3
Lokalizacja: Braniewo
Witajcie posiadam Audi C4 2.0E i tez prowadza mi na dolkach autko podobnie jak u roofyego tez zastanawialem sie co moze byc tego przyczyna.Roofy jesli juz wiesz co jest tego przyczyna odpisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 18:25:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Łukanio napisał(a):
Witajcie posiadam Audi C4 2.0E i tez prowadza mi na dolkach autko podobnie jak u roofyego tez zastanawialem sie co moze byc tego przyczyna.Roofy jesli juz wiesz co jest tego przyczyna odpisz.


Niestety jeszcze się z tym nie uporałem .

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 19:17:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A czy któryś z szanownych ma takie objawy :

Podczas przyśpiesznia kierownica stoi równo a w momencie odpuszczenia gazu kontruje na jedną ze stron ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 18:59:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
ADAM 12 napisał(a):
A czy któryś z szanownych ma takie objawy :

Podczas przyśpiesznia kierownica stoi równo a w momencie odpuszczenia gazu kontruje na jedną ze stron ??


u mnie nie ma takich objawów .

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 21:07:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Czytam i czytam i z pewnością przyczyn może być wiele, jednakże opisze mój problem i jak go rozwiązałem.

Moje C5 avant które zakupiłem w DE. miało obnizone zawieszenie(40mm) i wsadzone koła 18" ,opony wyząbkowanie strasznie bo były zużyte amory. Więc pierwsze co zrobiłem to wymieniłem na nowe amory bo jakiś germańczyk wstawił za 100euro dlatego je szybko szlag trafił. Poczym zapodałem oponki Nowe Pirellki 225/40/18. Po krótkiej jeżdzie stwierdziłem że te opony nie nadają się na nasze drogi, bo jak stwierdził sam sprzedający Firma Pirelli specjalizuje się w produkcji strrrrasznie twardych opon montowanych w sportowych autach typu ferrari, porshe itp i chyba na polskich drogach się nie sprawdzą...ale się skusiłem i bardzo szybko je oddałem bo nawet jak miałem dwa pasy do dyspozycji to ciężko było jechać prosto.zmieniłem na Dunlopa 8000 i teraz jest tak jak powinno być mimo szerokich opon i twardego zawieszenia auto prowadzi się jakby miało nowe fabryczne zawieszenie
Taka mała sugestia, a może.......
Ci pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 00:50:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Nie wiem, ja zauważyłem kiedyś coś takiego. Spieprzony był manometr w automatycznej pompce. Pompowało mi 2.8-2.9 zamiast 2.4. Jeździło się naprawdę fatalnie, ciągłe kontrowanie. Zmiana ciśnienia na mniejsze poprawiła trakcję.

Wg mnie to jest tak, że oponka musi pracować na koleinie dlatego zdecydowanie lepiej jest gdy opona ma większy profil i nieco mniejsze ciśnienie. To takie moje wskazówki i spostrzeżenia. Na 18" felgach opona jest twarda jak kamień dlatego taka opona prawie wcale się nie odkształca i zawsze dotyka koleiny krawędzią. Zwróćcie kiedyś uwagę na samochody przed wami, zobaczcie jak różnie potrafią się gumy ułożyć.

Moja rada to nieco mniejsze ciśnienie, a już na pewno nie większe niż nominalne.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: