Tomek_O32 napisał(a):
....Tak wiec jezeli ktos ma jakies informacje na temat wad, bede wdzieczny.
witaj Tomek,
więc zaczną od tego, że podobnie jak Ty mam cały czas orzech do zgryzienia : BMW 530d lub A6 3.0 TDi
ZA BMW przemawia dla mnie wygląd zewnęrzny, układ jezdny+kierowniczy oraz silnik, który kręci jednak dalej niż inne porównywalne konstrukcje tej pojemności. Przeciw: środek + tylny napęd (nigdy nie byłem jego fanem).
ZA Audi ... w zasadzie wszystko co napisano na na tym i innych forach, więc nie będę się powtarzał. PRZECIW ... a właśnie, i teraz już odpowiadam bezpośrednio na Twoje wątpliwości

:
Otóż od dłuższego czasu czytam fora niemieckie szukając wad tych silników. I oto odnalazłem takie pierwsze negatywne wieści. Oczywiście "pierwsza jaskółka wiosny nie czyni", i temat będę skwapliwie śledził
Oto linki omawiające problemy i uszkodzenia silnków 3.0 TDi :
----------------------------------------------------------------------------------------
1a)
http://www.motor-talk.de/forum/audi-a6- ... 94870.html
1b)
http://www.motor-talk.de/forum/audi-a6- ... st11637557
USZKODZONY (nie czipowany) silnik z roku 2005 dla 40tkm - samochód jeszcze na gwarancji. Nie był katowany na zimno, czyli zaraz po uruchomieniu. Prawidłowa eksploatacja przez użytkownika. Uszkodzenia nie ustalono, (tajemnica Audi AG

). Silnik wymieniono.
Objawy:
------------
Silne wibracje na zimnym silniku, szarpanie (Tiptronic), głośna praca silnika - jak 4-cylindrowca, silnik nie wkręcał się w czerwony zakres.
W tym samym wątku kolega o nicku A6-4F miał kapitalkę za 12.500 EUR. Problemy pojawiły się już dla przebiegu 65tkm.
2)
http://www.motor-talk.de/forum/pleuelab ... 93490.html
PĘKNIĘTY Korbowód, a blok silnika (nie czipowany) całkowicie roztrzaskany. I co ciekawe, to już druga awaria drugiego silnika dla tego samego klienta ! Pierwsza miała miejsce dla 10tkm, druga dla 42tkm. NA dodatek, "rozsypała" się skrzynia. Wg mnie to zwyczajny PECH, i to jaki
Więcej nie znalazłem, ale wg mnie to marginalne niedostatki tej jednostki, bowiem w ogłoszeniach na mobile.de zauważyłem liczne informacje o wymianie silnika ... ale BMW, podczas gdy w Audi do tej pory naliczyłem 1 przypadek. A mobile śledzę praktycznie codziennie.