.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 08:55:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c5 2.5tdi 150ps] Wymiana sprzęgła ktore kupic POMOCY
PostNapisane: 07.lis.2007 21:25:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Witam


Jednak nie olej a padające sprzegło okazało sie byc problemem w moim audi. Bardzo wysoko bierze sprzęgło strasznie ciezko wchodzi wsteczny i poszczegolne biegi z delikatnym oporem.

Jaką firme wybrac ? tzn jakiej firmy kupic sprzeglo ? Czy sa rzeczy ktore nalezaloby wymienic wraz z wymiana sprzegla ? Jakies uszczelki itp (kozystajac z dostepu) Czy wymieniac olej ? Ile kosztuje sprzęgło (nie jakies mega super... ale dla przecietnego uzytkownika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 21:59:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Sprzęgło LUK i SACHS .Tylko..... przy okazji zmień uszczelniacz na wale głównym silnika + uszczelka flanszy.Olej w SB też możesz zmienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 09:18:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Czyli spokojnie moge brac sprzeglo luka tak ? A bawic sie w wymiane samej tarczy badz samego docisku np. bez lozyska itp ? czy jak wymieniac to kompletne ?

Widzialem na allegro sprzeglo luka kompletne kosztuje 800pln to nawet nie duzo w porownaniu do sahsa ktory kosztuje 1400pln......

Delikatnie drga mi lewarek (bardzo delikatnie praktycznie nie widac) sprzeglo ma na to jakis wplyw?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 10:04:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
loco87 napisał(a):
Czyli spokojnie moge brac sprzeglo luka tak ? A bawic sie w wymiane samej tarczy badz samego docisku np. bez lozyska itp ? czy jak wymieniac to kompletne ?

Widzialem na allegro sprzeglo luka kompletne kosztuje 800pln to nawet nie duzo w porownaniu do sahsa ktory kosztuje 1400pln......

Delikatnie drga mi lewarek (bardzo delikatnie praktycznie nie widac) sprzeglo ma na to jakis wplyw?


Wymieniaj wszystko jak leci.Żadnych pół środków.
Drgania lewarka to normalna sprawa.(pod warunkiem że są bardzo delikatne).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 14:49:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
naprawde trzeba sie wpatrywac w lewarek zeby zauwazyc te drgania. Sa bardzo nieduze. Czyli kompletne sprzeglo + uszczelniacze przy okazji ok :) Biore tego luka pewnie:)

Tylko teraz interesuje mnie jeszcze jedna sprawa a co z dwumasom ? moze sie okazac ze po wymienie sprzegla sie "wysypie" ? Bo teraz stoji nieruchomo praktycznie zadnych drgan nawet na wysokim biegu i niskiej predkosci. Nie ma tutaj zadnej kolizji.

Auto ma w 100% przejechane 220tys. (same niemcy)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 18:48:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
powiedz jaki masz konkretnie model to Ci podam Ci jaka kasa.
Jak wymieniac to tylko komplet, bo i w zestawie taniej i na dluzej starczy sprzegielko.
LUKa smialo mozesz brac.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 21:54:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
A6 c5 avant 2.5tdi 110kw AKN rok prod. 99`a modelowy 2000 (wedlug numeru nadwozia jest 2000 i tak tez mam wbite w dowodzie 99/00)

i jeszcze ile kosztuje czujnik paliwa do tego auta ? (w miare mozliwosci jak wiesz... najbardziej interesuje mnie sprzeglo)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 18:11:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Daj do regeneracji i kolo dwumasowe tez oczywiscie. Lewarek drzy bo to jest wina jego osadzenia , z wiekiem sie lekko wyrabia i kazdy mysli , ze wina tkwi w czyms innym. Skoro chcesz kupic nowy zestaw to tylko SACHS bo LUK nie ma dobrej slawy zwlaszcza w kolach dwumasowych.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 18:54:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jack napisał(a):
.... SACHS bo LUK nie ma dobrej slawy zwlaszcza w kolach dwumasowych.


Dziwne jest to co mówisz.Za każdym razem gdy otwieram Sachsa w środku jest LUK :):
Jak by tego było mało LUK pokrywa 99% rynku w koła dwumasowe w autach produkcji Europejskiej a nawet gdzieniegdzie spotykam się w japońcach nowszej generacji.

Dla rozwiania wątpliwości i podparcia mojej wiedzy http://www.luk-as.de/content.luk_as.de/ ... els_aa.jsp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 11:03:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ruville tez ma rolki i napinacze INA lub inne , to samo LUK i dlatego wazne jest to co w srodku. Tylko Febi to Blstein ale to sa czesci zawieszenia. Z tego co wiem to i tak kazdy kupuje tansze i aby pasowalo.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 11:17:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
niekoniecznie zawsze...... sachs ma swietna opinie głównie ze względu na wyczynowe sprzęgła spiekowe :) Luka nie znalem wczesniej.... do passata brałem sachsa i to byla świetna decyzja latał jak marzenie i była kompletna cisza przy zmienie biegu jednak do 1.9tdi był on znacznie tanszy a roznica miedzy sachsem a boschem byla niewielka - wybralem sachsa.

Orginalne sprzęgło jest przez kogo wykonywane :> ? i Czy jest możliwe aby wytrzymało 200tys ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 23:02:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
a no i trzeba powiedzieć ze są podróbki właśnie luk i sachsa niby wszystko ładnie pięknie na częściach znaczki luk itd a w rzeczywistości to regenerowane albo jeszcze jakieś inne nie wiadomo co... ja osobiście sie naciołem na takie coś nie zrobiłem nawet 50tys i sie ślizga

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 23:10:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
mAr$zx napisał(a):
a no i trzeba powiedzieć ze są podróbki właśnie luk i sachsa niby wszystko ładnie pięknie na częściach znaczki luk itd a w rzeczywistości to regenerowane albo jeszcze jakieś inne nie wiadomo co... ja osobiście sie naciołem na takie coś nie zrobiłem nawet 50tys i sie ślizga


Jeśli to 50 tyś zrobiłeś jak na filmie to i spieki dłużej Ci nie pochodzą :diabel: :peace: :509:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 20:48:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
:diabel: :diabel: :diabel: heheh wiedziałem że ktoś coś takiego napisze ale nie nie to wszystko co na filmie to na starym sprzęgle a ta podróba to jeździłem na niej jak bym TNT woził zamiast lewarka w bagażniku obchodziłem sie z nim bardzo delikatnie ruszałem bez gazu itp chciałem żeby jak najdłużej pochodziło i tu po 50 tysiach a nawet nie 50 to z 30tyś i rozczarowanie :( ale jest kwestia która mnie interesuje bo dużo hamowałem silnikiem a słyszałem że właśnie hamowanie silnikiem nie działa za dobrze na sprzęgło i właśnie zastanawiam się jak to jest? wie ktos coś na ten temat?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 10:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
mAr$zx napisał(a):
:diabel: :diabel: :diabel: heheh wiedziałem że ktoś coś takiego napisze ale nie nie to wszystko co na filmie to na starym sprzęgle a ta podróba to jeździłem na niej jak bym TNT woził zamiast lewarka w bagażniku obchodziłem sie z nim bardzo delikatnie ruszałem bez gazu itp chciałem żeby jak najdłużej pochodziło i tu po 50 tysiach a nawet nie 50 to z 30tyś i rozczarowanie :( ale jest kwestia która mnie interesuje bo dużo hamowałem silnikiem a słyszałem że właśnie hamowanie silnikiem nie działa za dobrze na sprzęgło i właśnie zastanawiam się jak to jest? wie ktos coś na ten temat?


Hamowanie silnikiem jak najbardziej ale nie redukuje się w momencie gdy silnik osiągnie nam po redukcji 5 tyś :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 23:14:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Nie pakuj sie w Luka. Tylko i wylacznie Sachs. Mialem problemy z kolem zamachowym od Luka i z tego co slyszalem sprzegla tez nie sa najlepsze. Na dwojce za Hanoverem przy 180 kmh posypalo sie kolo zamachowe ( LUK ) rozwalilo obudowe skrzyni bigow i zeby bylo weselej odlamal sie kawalek bloku na laczeniu skrzynia - silnik. Koszta u Audi okolo 12 tys. eurona. Zalatwilem ta sprawe o wiele taniej na szczescie. Na slowo LUK dostaje alergi. Mam kilka fotek z tej wycieczki ( posypanych czesci ).

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 09:10:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
przy 180 wbiles 2 bieg :D i dziwisz sie ze cos sie popsulo :D


Orginal;ne sprzeglo moge miec za 1200pln a sachsa za 800pln :) wiec wybieram sachsa.

Co myslicie o jakims s[przegle spiekowym ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 00:29:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2007 09:49:21
Posty: 38
Lokalizacja: Sochaczew
Jakie miałeś obiawy zużycia sprzęgła? U mnie jak jade na 4 lub 5 przy około 2000 obr i dodam gwałtownie gazu to najpierw jest skok obrotów o jakieś 300 , obroty opadają i auto normalnie przyspiesza, wrażenie jak by się sprzęgło ślizgało. podejrzewam przypalone sprzęgło lub uszczelniacz na wale który puszcza olej na tarcze sprzęgła a ona się ślizga. może ktoś miał takie objawy? 2,5 TDI 163KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 14:52:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Gdyby byla tarcza przypalona lub zaolejona to przy wyzszych biegach i wiekszej predkosci sprzeglo sie slizga jak dodajesz gazu. Masz prawdopodobnie silowniczek wysprzeglika do wymiany lub gdzies sie zacina na docisku bo jest juz mocno wyrobiony i ma taki wlasnie skok.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 23:03:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Loco wpakowalem mu wsteczny :P

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron