.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 21:15:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABK] Temp cieczy chlodzacej a dystans?
PostNapisane: 09.lis.2007 15:34:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Witam
Mam pytanie do posadaczy Audi B4 z silnikiem ABK (i nietylko) ze sprawnym układem chłodzenia. Jaki dystans musicie przejechac aby temp ciezczy chlodzacj osiagnela wartosc roboczą tj. 90 stC?
Zakladam ruch ciagly od startu pojazdu, temp zewnetrzna typowo jesienna jak np dziś.

Pozdrawiam :d

_________________
AUDI-B4-ABK-PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 03:41:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Czyzby wszysc mieli problemy z chlodzeniem? ;]

_________________
AUDI-B4-ABK-PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 22:10:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
dziś trasa ok 5.20 rano... po ok 10km w trasie temp wyniosła 87stC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 12:00:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 22:52:03
Posty: 6
Lokalizacja: Świętochłowice
u mnie podobnie ok 10 km i wskazowka znajduje sie na 90 st pozniej wedruje jeszcze ok 3mm za 90 st i tak sie trzyma

_________________
Audi - Vorsprung durch Technik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 13:09:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Hi

Dzięki za raporty ;] No ale wlasnie czy to troche nie za dlugi dystans? W moim przypadku akurat jest chyba uszkodzenie termostatu bo nawet 50km moge przebyc i mam tylko 80st a uzyskanie tych 80 st wiaze sie z przejechaniem bardzo dlugiego odcinka, jedynie w miescie po ok 10km mam 90st i wiecej.

No ale skoro dwoch uzytkownikow ma podobne dane to tak widocznie musi byc.

_________________
AUDI-B4-ABK-PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 16:01:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2007 15:55:59
Posty: 14
godz 6.30 temp zewnątrz około 0 st

temp. 90 st dopiero po 12km

p.s. jaszcze mam coś takiego, że przez ten okres grzeje w kabinie nawet jak mam ustawione min na klimatroniku;
po osiągnieciu 90 st przestaje grzać i zaczyna chłodzić

_________________
Teraz = Audi A3 2.0 TDI 140 KM

Było:
Audi A6 2.7 TDI 180KM
Audi A6 1.9 TDI 110KM
VW Passat 1.9 TDI 110KM
VW Passat 1.9 TDI 90KM
VW Passat 2.0 16V 130KM
VW Passat 1.9 D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 16:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 22:10:09
Posty: 71
Lokalizacja: Podkarpacie
Witka
U mnie podobnie jak u kolegow, okolo 10 km i 90 st C
Pozdro

_________________
Audi 92r ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 20:19:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Wymienie termostat i dodam swoje wyniki, bo 10km to juz dosc duzo.
Dla porownani focus 1.6 do nagrzania cieczy potrzbuje tylko 1,5km!!

_________________
AUDI-B4-ABK-PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: cd
PostNapisane: 13.lis.2007 21:13:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2007 15:55:59
Posty: 14
nie możesz porównywać z benzyną focus 1,6

zobacz ile masz cieczy chłodzącej itd?

_________________
Teraz = Audi A3 2.0 TDI 140 KM

Było:
Audi A6 2.7 TDI 180KM
Audi A6 1.9 TDI 110KM
VW Passat 1.9 TDI 110KM
VW Passat 1.9 TDI 90KM
VW Passat 2.0 16V 130KM
VW Passat 1.9 D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 21:45:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Dlaczego nie moge porownywac tych silnikow pod tym wzgledem ?

Chodzi Ci o ilosc cieczy w ukl. chłodzeni focusa?...jesli tak to wynosi 4,5L

_________________
AUDI-B4-ABK-PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 22:35:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
no, a w 1Z jest niecałe 6 :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 11:34:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
W NG na małym obiegu jest coś koło 3 litrów, na dużym kolejne 3 lub więcej. Po wymianie termostatu wskazówka osiąga 90stopni po przejechaniu 2,5km... Jak wskazówka dochodzi do 90 stopni to na chwilkę robi się "chłodniej" - po prostu zaczyna pracować termostat i włącza się duży obieg przez chlodnicę. Nie wiem jaka jest zależność w nagrzewaniu się silnika diesla i benzynowego...ale ja na ogrzewanie w niuńce nie narzekam.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 20:00:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
To juz bardzo dobry wynik, a dla przypadku gdy nagrzanie wystapi po 10km to jezeli ktos ma do pracy powiedzmy 15km to caly czas jezdzi na niedogrznym silniku.

_________________
AUDI-B4-ABK-PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 23:31:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
U mnie po ok 8 - 10 km. robi sie 90 st., tyle ze ta temp. nie jest do osiagniecia ( bynajmniej na zegarze ) jak sie wentylator wlaczy, to pokazuje dopiero 90 st.
Zuraw
Wymien termostat i daj znac, czy szybciej bedzie lapal temperature.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Ostatnio edytowano 21.lis.2007 19:37:23 przez ZiPi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 16:00:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:03:00
Posty: 20
Lokalizacja: praszka
Moim zdaniem zanim wymienisz termostat powinieneś zrobić prosty test. Możesz go zrobić na postoju. Zapal samochód i obserwuj który wąż cieczy chłodzącej się nagrzewa. Jeżeli od początku będzie się nagrzewał wąż od dużego obiegu to znaczy że termostat nie przełącza się na mały obieg (wtedy wymiana). A jeżeli ciepły będzie się robić wąż od małego obiegu, a później będzie gorący i będzie temperatura na piecu 90 i wtedy termostat puści na duży obieg to wszystko masz OK. Analogicznie jest podczas jazdy tylko dochodzi ruch powietrza więc zagrzewa się po dłuższym czasie. Tak można sobie samemu sprawdzić czy termostat działa poprawnie. Bo przyczyna może być inna. Mogą Ci się przykładowo włączać wentylatory podczas jazdy, co może być spowodowane uszkodzonym czujnikiem lub przekaźnikiem. Ale na spokojnie zacznij od sprawdzenia (nie koniecznie wymiany) termostatu. A później zobaczysz co dalej. Ja też dochodziłem z temperaturą w mojej zaraz po kupieniu i okazało się że właśnie termostat wymieniłem niepotrzebnie. Ja akurat miałem uszkodzony czujnik temp. na kolektorze i wentylator załączał mi się na wolnym biegu na postoju praktycznie po każdym zgaszeniu silnika. W razie co pisz to chętnie pomogę. Pzdr

_________________
AUDI 80 B4 2.0 ABK LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 16:50:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Dzięki, sprawdzę ten termostat tak jak mówisz a ewentualnie pozniej wymienie o ile w ogole zdaze bo mam kupca na auto :D
A który wąż mam dotknąć, ten między pompą a chłodnicą?
U mnie to w ogole jest dziwny objaw bo w miescei sie wychyla wskazowka nawet za 90st czyli tak jakby termostat sie zacial i caly czas dławił przepływ

Pozdro

_________________
AUDI-B4-ABK-PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 13:44:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:03:00
Posty: 20
Lokalizacja: praszka
Do chłodnicy dochodzą dwa grube węże. Ten na górze to jest od małego obiegu, a ten na dole od dużego. Żeby sie upewnić czy "macasz"dobre węże ściśnij je tak jakbyś ściskał gąbkę, i obserwuj czy do zbiornika przelewowego wlewa się płyn. A temperatura powyżej 90 w mieście to norma. U mnie też tak jest. Jak rano odpalasz auto wpadasz na trasę to temp o tej porze roku nie osiągnie 90 Nawet po przejechaniu kilkudziesięciu km. A wystarczy że wjedziesz w jakieś małe miasto i momentalnie podskoczy. To jest normalne, ja też tak mam. Napisz później jak Ci poszło. PZDR

_________________
AUDI 80 B4 2.0 ABK LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 14:28:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
U mnie jest jest tak:
- C3 2,3 (5 cyl.), termostat sprawny - po mieście 90 stopni jest po 2-3 km, jeśli jadę powoli, na trasie po około 8-10 km (winię za to brak osłony pod silnikiem powietrze chłodzi silnik, pomimo sprawnego termostatu - niestety ten typ tak ma). Ale wystarczy, że pochodzi na wolnych obrotach 2 min po odpaleniu i jest 90 stopni po 3-4 km szybkiej jazdy...
- C3 1.8 (4 cyl.) z dorobioną osłona pod silnikiem - powoli po 2 km, szybko po 4 km,
- C4 2,0 (4 cyl.) - powoli po 2 km, szybko po 3-4 km.

Wszystkie autka mają nowe, sprawne termostaty.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: