.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 00:00:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C4 AEL] Logi statyczne i dynamiczne - prośba o ocenę
PostNapisane: 10.lis.2007 14:26:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
W końcu mam interfejs, a jeżdżę autem drugi rok. Kopci, słabo przyspiesza, spalanie w normie, zapala bez problemów. Po wymianie jakiejś uszczelki pod nastawnikiem zaczął szarpać po dojściu do temperatury roboczej.

Na razie tylko logi statyczne. Dynamiczne wrzucę później, na razie nie mam jak zrobić.

Nie udało mi się zlogować grupy 01-014 (ostatni wtrysk, tak?) oraz 01-011 (basic).

Z tego co sam widzę mam straszne korekty na wtryskach i chyba za dużą dawkę w nastawniku. Błędów nie ma. Jeśli chodzi o resztę to nie wiem.
Generalnie auto jakoś przyspiesza ale mam wrażenie, że sporo koni uciekło.
Na liczniku to 301 tys km, olej półsyntetyk, nic nie dolewam od wymiany do wymiany.

I głupie pytanie: czy zmiana dawki z 2.8 mg na 3.5 mg zmieni korekcję na wtryskach? W którą stronę stuknąć w nastawnik aby przestawić dawkę na 3.5-4 mg? W stronę elektrozaworu?

01-000
http://img91.imageshack.us/img91/7349/01000bh1.jpg

Obrazek

01-001
http://img256.imageshack.us/img256/3904/01001zb1.jpg

Obrazek

01-003
http://img204.imageshack.us/img204/5893/01003cs1.jpg

Obrazek

01-004
http://img151.imageshack.us/img151/1318/01004kt8.jpg

Obrazek

01-007
http://img232.imageshack.us/img232/7026/01007na5.jpg

Obrazek

01-013
http://img230.imageshack.us/img230/3300/01013il5.jpg

Obrazek

01-000 BASIC
http://img205.imageshack.us/img205/5329 ... sicqk7.jpg

Obrazek

01-003 BASIC
http://img256.imageshack.us/img256/2207 ... sicwc1.jpg

Obrazek

01-004 BASIC
http://img339.imageshack.us/img339/9428 ... sicyc2.jpg

Obrazek

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Ostatnio edytowano 11.lis.2007 20:22:13 przez kosma_sz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 16:21:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pierwsze to masz zbyt mocno wyprzedzony moment wtrysku dlatego i korekty sa wysokie ale w miare rowne i mieszcza sie w normie. Dawka paliwa 2,8 na wolnych tez w normie ale mozna obnizyc(zwiekszyc) do 1,9 wtedy auto szybciej sie zbiera. EGR zaslepiony i masa powietrza zwiekszona ale to normalne. Mozesz opoznic moment wtrysku do 65 bo pewnie silnik na wolych obrotach twardo pracuje. Zmniejszy to w pewien sposob poziom korekcji a jak slabo zapala na zimnym to podnies dawke VAGiem .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 18:37:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Jack napisał(a):
Pierwsze to masz zbyt mocno wyprzedzony moment wtrysku dlatego i korekty sa wysokie ale w miare rowne i mieszcza sie w normie. Dawka paliwa 2,8 na wolnych tez w normie ale mozna obnizyc(zwiekszyc) do 1,9 wtedy auto szybciej sie zbiera. EGR zaslepiony i masa powietrza zwiekszona ale to normalne. Mozesz opoznic moment wtrysku do 65 bo pewnie silnik na wolych obrotach twardo pracuje. Zmniejszy to w pewien sposob poziom korekcji a jak slabo zapala na zimnym to podnies dawke VAGiem .


Pocieszyłeś mnie z tymi korektami. Kąt wtrysku faktycznie jest za wczesny bo pamiętam, że "specjaliści" nie potrafili dokładnie ustawić. Muszę zastosować metodę z poluzowaną śrubą od pompy i pukaniem trzonkiem młotka w pompę na włączonym silniku, aż do skutku. Jedno ale, nie zaślepiałem EGR'a, może się powiesił zawór. Ok, więcej jutro gdy zrobię dynamiczne.
Dzięki wielkie.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 01:24:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kąt do poprawy [na 000.2BS powinno być 58-60].
EGR do przeczyszczenia / odblokowania.


reszta wyjdzie w dynamicznych.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 10:53:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
meszrum napisał(a):
kąt do poprawy [na 000.2BS powinno być 58-60].
EGR do przeczyszczenia / odblokowania.

reszta wyjdzie w dynamicznych.


Nie wiesz przypadkiem jak w ael'u to ustawić? Jest świetny opis dla 1Z'a ale tam pompa jest gdzie indziej. Muszę poluzować jakąś śrubę przy pompie, włączyć silnik i delikatnie pukać, tak? W którą stronę opóźniam kąt? W stronę od rozrządu? Czy w kierunku rozrządu?
Czy ruszać nastawnik w pompie? Jest 2.8 czyli spora dawka. Auto nieznacznie kopci nawet gdy delikatnie dodaję gaz.
W ogóle dzięki. Logi dynamiczne "w drodze". Dodam do tego samego wątku.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 20:20:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Ok. dynamiczne zrobione.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 21:03:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
podmień [nie kupuj, tylko pożycz] N75 i przejedź się.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 21:08:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
meszrum napisał(a):
podmień [nie kupuj, tylko pożycz] N75 i przejedź się.


A co widzisz powiedz? Jestem w Szwecji i nie mam skąd pożyczyć. Będę musiał kupić ;)

Coś mi też cyka cały czas, myślałem, że to pompa podciśnienia ale teraz jestem pewien, że to cykanie nie jest zależne od obrotów, ma tą samą częstość. Słychać podczas jazdy, tak subtelnie, wkurza...

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 22:50:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lmm ok, turbo ok. Przepiękna turbodziura jak na AEL`a przystało. :D
Nie widzę niczego niepokojącego poza korekcjami na wtryskach.
Mozesz podmieniać N75 , ale nie sądzę, że wiele zmieni, może zyskasz jakieś 150 rpm, próbować warto ;)
Rozumiem że dziurska w dolotach brak ? Opaski szczelne i nie ma śaldów oleju na łaczeniach ?

PS: statyczny kąt wtrysku do korekty, mocno w dół - na 60 jednostek w 000 dla BS.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 22:58:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Baskecior napisał(a):
Lmm ok, turbo ok. Przepiękna turbodziura jak na AEL`a przystało. :D
Nie widzę niczego niepokojącego poza korekcjami na wtryskach.
Mozesz podmieniać N75 , ale nie sądzę, że wiele zmieni, może zyskasz jakieś 150 rpm, próbować warto ;)
Rozumiem że dziurska w dolotach brak ? Opaski szczelne i nie ma śaldów oleju na łaczeniach ?

PS: statyczny kąt wtrysku do korekty, mocno w dół - na 60 jednostek w 000 dla BS.


Basket, dzięki!
Nic do tej pory nie sprawdzałem bo nie mam na razie dojścia do kanału.

Czy w logach widać dziurę w dolocie?

Spróbuję zmienić ten kąt, zresztą wg twojego opisu wtedy powtórzę logi i sprawdzę korekty. Jeszcze raz dzięki :) Nie szukam dziury w całym ale dopiero teraz mam vaga, a auto kupiłem bez testowania.
Pozdrawiam.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 23:03:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W logach widać turbodziurę a niestety na odległość ciężko jest coś wywróżyć. W biały dzień obejrzyj cały dolot i szukaj ewentualnego rozszczelnienia lub dziury.
Sprawdź również wężyki podciśnieniowe , vacum-pompa sprawna ?
Sądzę że poradzisz sobie z regulacją kąta a wtedy zrób znów logi z 013 i 014 a jesli sie uda spróbuj jednak podmienic N75 jak wspomniał Meszrum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 23:10:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Baskecior napisał(a):
W logach widać turbodziurę a niestety na odległość ciężko jest coś wywróżyć. W biały dzień obejrzyj cały dolot i szukaj ewentualnego rozszczelnienia lub dziury.
Sprawdź również wężyki podciśnieniowe , vacum-pompa sprawna ?
Sądzę że poradzisz sobie z regulacją kąta a wtedy zrób znów logi z 013 i 014 a jesli sie uda spróbuj jednak podmienic N75 jak wspomniał Meszrum.


Vacuum-pompa

Hamulec tak sobie hamuje, nie jest żyleta. Po włączeniu silnika hamulec opada subiektywnie tak na 2-3 cm. Nie mam pojęcie jak zdiagnozować tą pompę. Po wyłączeniu silnika, mogę nadusić 3-4 razy pedał hamulca, a potem robi się twardy. Generalnie, podczas jazdy czuję, że muszę tak jakoś mocniej przycisnąć pedał aby hamowało. Cyka mi coś cały czas więc może pompa nie daje rady. To cykanie to coś jak delikatnie zaworki tylko nie zależy od obrotów. Ja piernieczę, ale parodia z tymi opisami :-D

Kurcze, dobrze, że nie dotykałem nastawnika bez vag'a. A korciło mnie.

Dzienks.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 23:19:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
Baskecior napisał(a):
W logach widać turbodziurę a niestety na odległość ciężko jest coś wywróżyć. W biały dzień obejrzyj cały dolot i szukaj ewentualnego rozszczelnienia lub dziury.
Sprawdź również wężyki podciśnieniowe , vacum-pompa sprawna ?
Sądzę że poradzisz sobie z regulacją kąta a wtedy zrób znów logi z 013 i 014 a jesli sie uda spróbuj jednak podmienic N75 jak wspomniał Meszrum.


Vacuum-pompa

Hamulec tak sobie hamuje, nie jest żyleta. Po włączeniu silnika hamulec opada subiektywnie tak na 2-3 cm. Nie mam pojęcie jak zdiagnozować tą pompę. Po wyłączeniu silnika, mogę nadusić 3-4 razy pedał hamulca, a potem robi się twardy. Generalnie, podczas jazdy czuję, że muszę tak jakoś mocniej przycisnąć pedał aby hamowało. Cyka mi coś cały czas więc może pompa nie daje rady. To cykanie to coś jak delikatnie zaworki tylko nie zależy od obrotów. Ja piernieczę, ale parodia z tymi opisami :-D

Kurcze, dobrze, że nie dotykałem nastawnika bez vag'a. A korciło mnie.

Dzienks.

No to tyle wróżenia z fusów, a teraz czeka Cię trochę szukania dziury w całym tym pierdolniku ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 23:27:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Ok, to podsumujmy :)
Przyspieszenie na IV biegu 80-120 ok 11 s (kąt zbyt późny). Teraz kąt jest zbyt wczesny i przyspieszenie jest podobne. I nie wiem czy jeśli dostroję to będzie dużo lepiej. Fabryczny AAT robi to w 8 s więc mnie objeżdża.
Wtryski mają wysokie korekty ale jeszcze w normie, może to być spowodowane złym początkiem tłoczenia. Temat do sprawdzenia.

Autko podkapca non-stop, mówił mi znajomy który za mną jechał. No ale podobno ten typ tak ma. Pewnie problem zniknie gdy ustawię dawkę na 5-6 mg.

Turbo ok, przepływka ok. Być może N75 coś niedomaga, EGR to wyczyszczenia Krótko mówiąc, nie jest źle jak na ten przebieg.

Sprawdzę węże i może znajdę dziurę, wtedy klasyczny dolot czyli tak jak zwykle to bywa ;)
Czyli jak? Mam być raczej zadowolony?

Dzienks.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 09:39:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kosma_sz napisał(a):
Czy w logach widać dziurę w dolocie?

turbodziure - ale to normalny objaw w R5 2.5 TDI ... ;-)

kosma_sz napisał(a):
Autko podkapca non-stop, mówił mi znajomy który za mną jechał. No ale podobno ten typ tak ma. Pewnie problem zniknie gdy ustawię dawkę na 5-6 mg.

moze ... ;-)

kosma_sz napisał(a):
Turbo ok, przepływka ok. Być może N75 coś niedomaga, EGR to wyczyszczenia Krótko mówiąc, nie jest źle jak na ten przebieg.

Sprawdzę węże i może znajdę dziurę, wtedy klasyczny dolot czyli tak jak zwykle to bywa ;)
Czyli jak? Mam być raczej zadowolony?
Dzienks.

generalnie oprócz złego kata wtrysku to nic niepokojącego w logach nie widac .... albo wszystko jest OK [powinienes przejechac sie blizniaczym AEL'em w celu porównania] albo jest jakies uszkodzenie mechaniczne silnika lub jego zuzycie co powoduje ze autko juz jest słabe .... :/

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 09:46:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
spanky napisał(a):
generalnie oprócz złego kata wtrysku to nic niepokojącego w logach nie widac .... albo wszystko jest OK [powinienes przejechac sie blizniaczym AEL'em w celu porównania] albo jest jakies uszkodzenie mechaniczne silnika lub jego zuzycie co powoduje ze autko juz jest słabe .... :/


No właśnie nie mam porównania. Fakt, ostatnio jechałem 2 litrową reno safrane. To był dopiero muł.
A tak na serio, jedynka, dwójka gniecie w plecki. Trójka też nieźle ciągnie. Obawiam się, że moje braki mocy to po prostu przyzwyczajenie. W zasadzie sugeruję się tylko tymi czasami na IV biegu ale wiem, że mój prędkościomierz zaniża prędkość o jakieś 6 km/h. Przynajmniej w porównaniu z GPS'e, może to to? Na V biegu przy 150 km/h wciąż mam zapas i auto chce wyraźnie jechać.
Może jest wszystko ok. Muszę się chyba przejechać innym autkiem.
Właśnie rozpocząłem moją przygodę z vagiem więc może za jakiś czas sam będę doradzał ;)

Bardzo dziękuję wszystkim za rady i opinie!!

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 15:32:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Co ma spowodować podmiana N75? Co zasugerowało Ci propozycje podmiany mesz?

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: