.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 08:13:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [audi s8] 1999 4.2 turbina ?
PostNapisane: 11.lis.2007 19:06:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2007 20:24:54
Posty: 57
witam , tak jak w tytule posiadam to autko zastanawiam sie czy warto zainwestowac w turbine i podniesc moc z 360 do xxx km prosze o jakies rady
pozdrawiam
czesc

Audi S8
1999 po lifcie
4.2 quattro
360 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 19:29:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Przede wszystkim to dwie turbiny
koszt modernizacji bedzie gigantyczny
lepiej kupic RS6

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 14:22:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 19:28:38
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
przerabiałem ten temat tylko w V6 w mojej A4 - odpada, koszta nie wspólnierne do efektów i mało kto by chcial się tego podjąć, wiec lepiej i taniej to albo zmiana całego silnika... albo auta - serio, dłuuugo nad tym myślałem - zmiana silnika na mój wymarzony 2.7 koszt około 17-20 tysięcy, wiec lepiej sprzedać moje podstarzałe A4 i kupic S4.... taniej, prościej i bez rzezby.... auto po swapie albo takich kombinacjach (wg mnie) juz nigdy nie bedzie takie samo (np. tak samo bezawaryjne) jak wczesniej
pozdrawiam

_________________
<<V6>>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 15:49:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2006 20:12:05
Posty: 86
Lokalizacja: Lublin / Kraków
Auto: A6 C6 4.2 BAT
Dodkładnie tak jak mówi mój przedmówca :)

Właśnie stałem się posiadaczem Audi A6 2.7 BT i zobaczymy jak działają dwie turbiny :D

Pozdrawiam

_________________
........:: Wisznu ::........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 17:32:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
boxer napisał(a):
wiec lepiej sprzedać moje podstarzałe A4 i kupic S4....

bierz moja :diabel:

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 00:15:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 19:28:38
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
wariat...
Twojej nie chce:P mówiąc o S4 miałem na myśli S4 B5 - a najchętniej identyczne jak moje - w takim samym kolorze :)
a ile za swoją chcesz;>

_________________
<<V6>>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 08:47:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Jedziełem RS6 450 PS piekielnie ciężko go utrzymac na asfalcie

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 12:09:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Pozowole sobie odswiezyc temat (nie bijcie tylko):
kazdy pisze ze koszty ogromne, ze efektu nie bedzie, gra nie wart swieczki itp. itd.

A próbował ktos?
Spotkał sie ktos z 2,8V6 albo 4,2V8 z załozonym biturbo?

Czy koszty uturbienia auta N/A sa faktycznie az tak orgomne?
Z najblizszego mi przypadku wiem ze mozna to zrobic nieskobudzetowo.
Kumpel zbudował Łade 2107, silnik 1,3 z turbo. Projekt absolutnie niskobudzetowy. Samochód - 400zł, turbosprezarka 300zł, ic 200zł, kilka kolanek, spawanie na migomacie u kumpla, flansze pod turbo. Jeszcze jakichs kilka dupereli. W sumie gotowe auto wyniosło go jakies 1200zł. I potrafiło rozpedzic sie do ponad 200km/h (przypominam, łada 2107 1,3). Auto absolutnie sie nie psuło, jezdziło cos na 0,8 bara (czy 0,7). Ale zachciało mu sie przeginac z doładowanie. Wjechał kolektor ssacy i wtrysk od uno turbo, walbro 255, megasquirt i kilka innych badziewi, dodmuchał na 1,3 bara i silnik niestety odmówił współpracy. Wytrzymał 7km, ale mocy miał tyle, ze na 4 biegu gubił przyczepnosc przy oponach 185 (z gazu). Gdyby zostal przy tych 0,8 bara, sadze ze wytrzymał by jeszcze sporo katowania.

Czy np. do takiej V8 również nie mozna by zaadoptowac np. Megasquirta (co by nie bylo problemów ze strojeniem), domowym sposobem wyspawac uppipe pod turbinki, kupic jakies turbawki na allegro za psia kase, oddac do regeneracji, wsadzic 2 jakies mniejsze ic, zestroic i jezdzic? Nie mówie zeby od razu ładowac w silnik 1,8 bara, ale zachowawczo dac mu te 0,6-0,8 nadcisnienia. Sadze ze seryjne wtryski, pompa, wydech powinny tyle zniesc. A efekt byłby na pewno zadowalajacy.

Do czego zmierzam, bo rozpisałem sie jak porypany: czy ktos próbował uturbic, naprawde niskobudzetowo jakies V6/V8 od audi?

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 12:23:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
jak sam pisałeś Łada się popsuła.
Kto będzie pakowa tyle kasz i czasu w projekt który może nie wytrzymać ??
Mówisz kupić jakieś śmieci i zregenerować. Otóż jeśli wałek w turbinie nie trzyma nominału to koszt regeneracji będzie mniej więcej taki jak kupno nowej to raz.
Po drugie turbiny muszą być oczywiście 2 a więc koszty rosną. Dodajmy zestrojenie tego i przeróbki w dolocie i wydechu i jeszcze pełno mniejszych problemów, które wynikną przy projekcie.
Jak wcześniej koledzy pisali koszt jest niewspółmierny i tyle. Choć oczywiście wszystko da się zrobić. Ja bym raczej myślał o kompresorze zresztą nie tylko ja prawda Hev ?

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 12:30:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Buba, łada sie pospuła bo było przecholowane z doładowanie i strojone na oko, bez szerokopasmówki. Na 0,8 bara i gazniku jezdził dłuuuugooo i bezawaryjnie.
Ostatnio uturbialismy sierrre 2,0OHC na LPG (instalacja I gen) i jezdziło to zacnie, ale do pewnych obrotów, bo potem parownik nie wyrabiał (był do 100KW, a potym jak to jezdziło mozna wnioskowac ze było znacznie wiecej).

Turbiny na allegro naprawde mozna uchodzic w dobrym stanie, za nieduza kase. Bez luzów, nie biorace oleju. Stroic mozna we własnym zakresie. Na moje oko, niskobudzetowe uturbienie takiego 4,2 powinno sie zamknac w jakichs 5000zł.
- standalone - 800zł
- turbiny - dajmy na to 1000zł sztuka, co by nie kupowac parchów
- ic - 2*200zł
- 1800 na kolanka, flansze, przeróbki wydechu, dolotu itp. itd.

Nie mówie ze auto od razu by mialo te 450 koni jak w RS6, ale sadze ze zle by nie jezdzilo, w stosunku do serii.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 12:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Ja się mocno zastanawiałem nad takim projektem i sporo czytałem, pytałem, dzwoniłem...

Uturbianie V8 to są bardzo duże koszta, ale wszystko zależy od Twojej wiedzy, roboty i zaplecza...
Jeśli wiesz co masz zrobić, masz sprzęt i czas, to oczywiście, że można to zrobić za pieniądze, o których piszesz...

Problem polega na tym, że jeśli coś się sypnie, to nie jest wtedy strata jak w Ładzie ale niestety kilkanaście tysi zostanie wyrzuconych (wiadomo, że wojna wymaga ofiar ;) )...


Ja rozmyślałem nad kompresorem i wybrałbym to rozwiązanie. Do A8 to są nawet kompletne kity zrobione i można sobie w garażu zakompresować motor. Jednak żeby to zrobić samemu, to już inna bajka.

U mnie projekt częściowo upadł, bo niestety w ABH występuje ogromny problem ze stukowym spalaniem i wystrojeniem tego wszystkiego, dlatego należałoby zmienić motor na PT lub najlepiej na AEC (więc pewnie w A8 nie będzie już tego problemu), a tego chwilowo robić nie będę...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2008 12:52:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Heveliusz napisał(a):
rozmyślałem nad kompresorem i wybrałbym to rozwiązanie. Do A8 to są nawet kompletne kity zrobione i można sobie w garażu zakompresować motor. Jednak żeby to zrobić samemu, to już inna bajka.


Bylby kozak jakbys to zmontowal :peace:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: