.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 09:13:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5, A6 C5] Z serii Zrób to Sam - Wymiana wahaczy dolnych
PostNapisane: 01.lis.2007 09:26:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 00:31:29
Posty: 332
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Auto: BMW E60
1 Etap - zakup części

Przed wymianą trzeba zaopatrzyc się w następujące rzeczy
Wahacz dolny prosty tzw nośny nr oryginału 4D0 407 151P lub zamienniki FEBI nr FE 11350 lub TRW nr JTC 343
Obrazek

Wahacz dolny krzywy tzw banan w oryginale znany jako drążek prowadzący nr oryginału 4D0 407 694N lub FEBI nr FE 11351 lub TRW nr JTC 350
Obrazek

Śruby i nakrętki kupowane w ASO koszt ok 55 zł
Śruba - N 102 412 01 szt.1
Śruba - N 102 949 01 szt.1
Śruba - N 906 259 01 szt.1
Śruba - N 104 253 01 szt.1
Nakrętka - N 906 350 01 szt.1
Nakretka - N 101 064 02 szt.2
Nakrętka - N 102 861 02 szt.1
Nakrętki na sworznie - 4D0 407 644 - szt.2
Obrazek

2 klucze oczkowe 18 porządny ja miałem Stanleya , chińskie niestety się gną
klucz 16 do łącznika stabilizatora
klucz dynamometryczna jak ktoś ma

2. Etap robota

1. Odkręcamy koło , podnosimy auto na leawarku podkładamy kobyłke albo coś co przytrzyma auto coby nie stało na lewarku ( niesugerujcie sie tym że na zdjęciach jakie robiłem jest założone koło ponieważ zdjęcia robiłem jeszcze przed robotą )

Ja wymieniałem 2 dolne wahacze ale postanowiłem że wymienie najpierw jeden ten prosty nośny na gotowo , a później drugi banan.

2. Odkręcamy nakrętke na sworzniu kluczem 18 można nasadką bo jest dojście od dołu
Obrazek

3. Odkręcamy nakrętke mocowania amortyzatora też kluczem 18 i wybijamy śrube
Obrazek

4. Odkręcamy nakrętke łącznika stabilizatora , a śrube wybijemy jak będziemy mieli luźny wahacz będzie wygodniej
Obrazek

5. Odkręcamy nakrętke mocowania wahacza do nadwozia i wybijamy śrube
Obrazek

6. Odkręcamy nakrętki stabilizatora i opuszczamy go lekko na dół
Obrazek

7. Wybijamy sworzeń i wyciągamy wahacz

8. Wkładamy nowy wahacz najpierw sworzeń , nakręcamy lekko nakrętke ( Tylko NOWA ) potem reszte śrub , pomagamy sobie przy tym breszką bądź lewareczkiem
Obrazek

9. Skręcamy wszystkie śuby czyli mocowanie amorka , łącznika stabilizatora i stabilizatora. I teraz ważne skręcamy to z lekkim luzem.

10 Zakładamy koło opuszczamy auto i bujamy nim do woli :wink:

11. Włazimy do kanału i dokręcamy wszystkie śruby z dużym oporem można sobie pomóc jakąś przedłużką.
Obrazek

No i jeden wahacz mamy zrobiony

3. Wahacz tzw. banan

1.Odkręcamy nakrętkę sworznia kluczem 18 i wybijamy go
Obrazek

2.Odkręcamy nakrętke mocowania wahacza do nadwozia
Obrazek

i wybijamy śrube i tutaj troche trzeba się nagimnastykować , trzeba sobie pomóc breszką i pod kątem wyciagnąc śrube. Jak już nam się to uda wyciągamy wahacz.

2. tan wahacz zakładamy od strony mocowani go do nadwozia bo tutaj też trochę trzeba sie nagimnastykowac i śrube wepchnąć pod skosem pomagając sobie breszką.
Jak nam sie uda skręcamy go lekko
3. Sworzeń wędruje do zwrotnicy i skręcony zostaje nakrętką tylko NOWĄ
4. I tak jak w tamtym wahaczu zakładamy koło , bujamy autem , włazimy do kanału i skręcamy wahacz na maksa

Po tej wymianie możemy się cieszyc , że niemamy juz żadnych stuków , luzów i skrzypienia.

Miłej pracy zyczy bratpit

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
A4...2.0 TFSI..........180 KM...320 Nm ==> jest
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0d...218 KM...500Nm ==>było

Pozdrawiam BratPit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 10:23:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Hej

Fajnie, bo akurat szykuje sie do wymiany dolnego banana ( tak wyszło podczas ostatnich oględzin podczas przeglądu). Właśnie mam czasami lekkie skrzypienie na skręconych kolach i stuk na dużej nierówności.
Pytanko, Jak powinien wyglądać zużyta wahacz, tuleja? Na co patrzeć oceniając czy jest do wymiany czy nie?

Twój opis na pewno się przyda ! Dzięki !

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 15:18:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Zużyty wahacz cechuje luz pionowy oraz poziomy sworznia.Często luz jest wyczuwalny nawet w dłoniach.Należy również zwrócić uwagę na stan kapturka uszczelniającego sworzeń.
Jeśłi chodzi o silent bloki wahaczy .Pomijamy aspekty zerwanej tuleji.Ważne aby guma nie była spękana.Często również na pierwszy rzut oka guma może wydawać się ok,jednak stara guma miękniei traci swoje właściwości tłumiące.Sprawdzisz to za pomocą szarpaków lub zwykłej brechy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 19:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Myślę o kupieniu wahacza(y) Febi.

Co sądzicie o tym ?
http://www.allegro.pl/item260794369_wahacze_kpl_audi_a4_a6_a8_vw_passat_2l_gwarancji.html
Ktoś montował coś takiego ?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 19:03:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
heh... w lewym kole mojej bryczki zaobserwowałem ostanio skrzypienie wahaczy, (zero luzów i stuków) mimo to noszę się z zamiarem ich wymiany. W tym miejscu pytanie do autora topiku lub kogokolwiek z Was koledzy :peace: czy TRW to dobry wybór, może polecacie coś innego ?

pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 21:43:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 00:31:29
Posty: 332
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Auto: BMW E60
lukmat77 napisał(a):
heh... w lewym kole mojej bryczki zaobserwowałem ostanio skrzypienie wahaczy, (zero luzów i stuków) mimo to noszę się z zamiarem ich wymiany. W tym miejscu pytanie do autora topiku lub kogokolwiek z Was koledzy :peace: czy TRW to dobry wybór, może polecacie coś innego ?

pozdrawiam


Kompromis pomiedzy cena , a jakością dlamnie może być ja zakładałem Febi jeszcze tańsze jak TRW i śmigałem bez stuków i skrzypów

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
A4...2.0 TFSI..........180 KM...320 Nm ==> jest
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0d...218 KM...500Nm ==>było

Pozdrawiam BratPit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 22:03:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
ile dałes za febi? znalazłem na allegro lamfordera za 200 z groszami za 1szt

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 21:16:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2007 18:57:18
Posty: 92
Lokalizacja: Warszawa / Rzeszów
czytam to proste sie to to wydaje:) jak to kiedyś wymieniałem, to pamiętam, że sporo się nagimnastykowałem :diabel:

a wahacze kupiłem 2 za 100E w niemcowni

_________________
Pozdrawiam
Rafał R

A6 Avant 2.8 Quattro'98


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 08:22:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Gdybym wiedział, że to takie "nietrudne" to bym się nie umawiał na wymianę bananów do mechanika na dzisiaj w S8 :D

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 13:04:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 00:31:29
Posty: 332
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Auto: BMW E60
lukmat77 napisał(a):
ile dałes za febi? znalazłem na allegro lamfordera za 200 z groszami za 1szt


dobrze niepamiętam bo to robione było już prawie rok temu ale kupowałem u tego gościa masz numer GG 4253004

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
A4...2.0 TFSI..........180 KM...320 Nm ==> jest
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0d...218 KM...500Nm ==>było

Pozdrawiam BratPit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 18:56:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=262323550

kupiłem ten wachacz, oraz banan tej samej firmy razem wyjdzie nie całe 465zł + wysyłka. Jeśłi to jest rzeczywiście oryginal to moim zdaniem watre jest tych pieniędzy bo podrobki sa nie wiele tańsze.

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 09:51:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
lukmat77 napisał(a):
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=262323550

kupiłem ten wachacz, oraz banan tej samej firmy razem wyjdzie nie całe 465zł + wysyłka. Jeśłi to jest rzeczywiście oryginal to moim zdaniem watre jest tych pieniędzy bo podrobki sa nie wiele tańsze.


Wydaje mi sie ze są dużo tańsze ...
np. to
http://www.allegro.pl/item260794369_wahacze_kpl_audi_a4_a6_a8_vw_passat_2l_gwarancji.html

Ponawiam pytanie. Ktos zna ta firme ?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 14:52:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 00:31:29
Posty: 332
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Auto: BMW E60
maxrafal napisał(a):
lukmat77 napisał(a):
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=262323550

kupiłem ten wachacz, oraz banan tej samej firmy razem wyjdzie nie całe 465zł + wysyłka. Jeśłi to jest rzeczywiście oryginal to moim zdaniem watre jest tych pieniędzy bo podrobki sa nie wiele tańsze.


Wydaje mi sie ze są dużo tańsze ...
np. to
http://www.allegro.pl/item260794369_wahacze_kpl_audi_a4_a6_a8_vw_passat_2l_gwarancji.html

Ponawiam pytanie. Ktos zna ta firme ?


Nikt jej nawet niechce znać to jest szmelc do potęgi szkoda czasu nawet na ich montarz no chyba , że auto idzie od razu do sprzedania :D

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
A4...2.0 TFSI..........180 KM...320 Nm ==> jest
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0d...218 KM...500Nm ==>było

Pozdrawiam BratPit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 14:48:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2007 09:11:41
Posty: 29
do maxrafal :!!: febi to taka sama podróbka jak wszystkie inne. kwestia jest tylko w jakości części. z tego co sie orientuję to lenfordy są najlepsze (i niestety najdroższe), potem TRW i dalej te wszystkie moog febi siden itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 15:01:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
foka napisał(a):
do maxrafal :!!: febi to taka sama podróbka jak wszystkie inne. kwestia jest tylko w jakości części. z tego co sie orientuję to lenfordy są najlepsze (i niestety najdroższe), potem TRW i dalej te wszystkie moog febi siden itd.


Wiesz co prawie każdy pisze co innego ... Montowałeś kiedyś te LenFordy albo Febi, że masz juz taką opinie ?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 18:50:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
witam kolegów, dostałem już wahacze dolne lewej strony Leamfordera, zakupiłem wszystkie potrzebne śruby i nakrętki i będe zabierał się za wymianę :peace:

nie wiem jakie mam wahacze na aucie, ale były wymieniane 3 lata temu (50 tys.km), ciekawe czy oryginal czy podróbki :): :diabel:

zobaczymy jak je wymontuje ;)

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 10:35:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2007 09:11:41
Posty: 29
niestety ze względów finansowych i przewidywany czas posiadania tego egzemplarza co mam (A6 C5 1,9tdi '00) włożyłem febi i coś innego nawet nie pamiętam co, ale interesuję się zagadnieniem i dowiedziałem się, że lanfordery idą na pierwszy montaż w fabryce ze znakami firmowymi. poza tym zorientuj się w serwisie jakiej firmy ci zaproponują. z drugiej strony, jeżeli będziesz w miarę normalnie jeździł, takie febi też ci posłużą, a jak będziesz szalał na polskich zaj...ście równych drogach, to i najlepsze graty nie dadzą rady.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: