.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 00:01:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 13:21:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
sprawdziłem przepływomież, w aucie miałem założony nowy (maj 2007)
zamieniłem na stary..... zmieniłem filtr paliwa i powietrza...

odnoszę wrażenie że jest dużo lepiej, auto ładnie wkręca się na obroty :-)
może to był tylko zapchany filtr powietrza i autko nie mogło złapać oddechu ;-)

na chwilę obecną testuję autko, w piątek planowana zmiana termostatu i reszta operacji ...

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 16:56:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Bardzo proszę o ocenę logów,

Logi statyczne (w plikach poniżej także Basic, dynamicznych jeszcze nie mam)

www.comex.pl/log/LOG-00.JPG
www.comex.pl/log/LOG-01.JPG
www.comex.pl/log/LOG-03.JPG
www.comex.pl/log/LOG-04.JPG
www.comex.pl/log/LOG-07.JPG
www.comex.pl/log/LOG-11.JPG
www.comex.pl/log/LOG-13.JPG
www.comex.pl/log/LOG-14.JPG
www.comex.pl/log/LOG-18.JPG

Wykonałem,

- wymiana termostatu (trzyma 90stopni)
- ustawiłem kont wtrysku (z tym, że starałem się uzyskać "2"natomiast widziałem na forum iż dobrze ustawiony ma "-2" może tego coś nie rozumiem ?)
- wymieniony filtr powietrza oraz paliwa

Na chwilę obecną tyle, kupiłem "filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej" ale jeszcze nie zmieniłem,

Auto jest żwawsze, ale to jeszcze chyba nie to...

PS. Czy zimne 2.5TDI chodzi podobnie głośno jak Ford Transit Diesel !?

dodatkowo:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 401 L 2
Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC 0000SG D50
Software Coding: 01003
Work Shop Code: WSC 02325
3 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
00546 - Data wiring faulty
49-10 - No Communications - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 18:01:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
grupa 004 i 004BS do poprawy. coś się rozjechało w tabelkach i wyszły hieroglify.



co do kąta wtrysku,

napisałem wyraźnie, że ma być w 004BS 2*ATDC na Late przy 100%.
to, co widziałeś na forum powinieneś jak najszybciej zapomnieć ;) [to wynik fatalnego spolszczenia VC].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 19:22:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
to, co widziałeś na forum powinieneś jak najszybciej zapomnieć ;) [to wynik fatalnego spolszczenia VC].


Obawiam się, że przesadzasz ... . Aktualna wersja programu 704.02 , zresztą dwukrotnie już zaktualizowana / uzupełniona w ciągu miesiąca , dokonuje odczytu 004 jak typowy VAG / VAS. Oto przykład:

BS:
Obrazek

Kąt "póżny" (ATDC) jak najbardziej oznaczony własciwie, zgodnie z zasadami i ze znakiem minus. "Wczesny" (BTDC) oznaczony równie odpowiednio i analogicznie do VAGa.

Statyczne:
Obrazek

Kąt zadany i otrzymany "w minusie", nawet z prawidłowym nagłówkiem "ZGMP" [za górnym martwym punktem].

Gdyby kąt rzeczywisty nie osiągał zadanych -2* ZGMP odczyt wyglądałby następująco:

Obrazek

To jest przykład silnika z kątem wtrysku BS ustawionym (bardzo źle) na 2*PGMP (2*BTDC).
Jak widzisz kąt zadany na -2*PGMP prawidłowo oznaczony (bez żadnego "artefaktu" co też sugerowałeś kilka dni temu w innym poście :): ), jak najbardziej odpowiednio oznaczony kąt uzyskany (2*PGMP).

Dziwi mnie Twoja krytyka, ponieważ aktualna wersja polskiego V-C nareszcie uzyskała funkcjonalność identyczną do prawdziwego VAGa (nie tylko w zakresie 004), nie ma już potrzeby domyślania się rzeczywistych odczytów, itd ... .

O co Ci tak naprawdę chodzi, Wodzu ?

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 22:27:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

chodzi mi tylko o to, że na AKP wersją oficjalną jest 311.2, która używa oznaczeń ATDC i BTDC bez plusów i minusów.
na uwadze mam jedynie jasność odczytu i niewprowadzanie zbędnych komplikacji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 22:46:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
na uwadze mam jedynie jasność odczytu i niewprowadzanie zbędnych komplikacji.


Ja myślę, że nie ma jaśniejszego odczytu (np. kąta wtrysku) niż podanie go z + lub z - . Zresztą zadzwoń do dowolnie wybranego warsztatu (megafachowego lub megadruciarskiego) i powiedz, że chciałbyś ustawić "zapłon" bo ma być ATDC a u Ciebie jest BTDC - ciekawe czy chociaż jedna osoba będzie wiedziała w czym jest problem :): ... .

Co oczywiste - mówiąc komukolwiek, ze Twój "zapłon" jest w plusie a powinien być w minusie - nie będzie żadnych ale to żadnych wątpliwości ... .

Na marginesie już tylko zauważę, że nie można w tym przypadku mówić o "fatalnym spolszczeniu VC", bowiem nareszcie ten produkt osiągnął należyty i zgodny z "terminologią" ori-VAGów - poziom :): .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 23:49:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

pomyśl tylko o tym, że jesteś prawdopodobnie jedyną osobą używającą VC 7xx.x, która pisuje na PL forach [wliczając w to branżowe, niebranżowe i elektrodę].
wprowadzenie +/- przez Adako nie zmienia faktu, że to kompletna egzotyka na AKP.

przyjęta terminologia ATDC i BTDC jest najjaśniejszą z możliwych uwzględniając, iż jesteśmy na laickim forum poświęconym Audi w ogóle. pomimo braków +/i i tak przewyższamy wszystkie, razem wzięte, PL warsztaty, które posiadają VAG'i, VAS'y i inne wafle, pod względem skrupulatności i rzetelności diagnozy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 10:27:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
wprowadzenie +/- przez Adako nie zmienia faktu, że to kompletna egzotyka na AKP.


Ciągle przesadzasz, Wodzu ;) . To nie Adako wprowadziło oznaczenia +/- . Zrobił to autor programu VC - jako (moim zdaniem) naturalną i zmierzającą w odpowiednim kierunku "ewolucję" (upgrade, udoskonalenie) swojego produktu (zbliżając się tym samym w stronę oriVAGów i ogólnie przyjętych na całym świecie zasad).
Adako "jedynie" nazwało nagłówki w poprawnej formie (ATDC = ZGMP, BTDC = PGMT).
Ponadto każdy kto kiedykolwiek obcował z ustawianiem "zapłonu" (tzw. kąt wyprzedzenia zapłonu) w benzyniakach (począwszy od motorowerów marki "Komar", skończywszy na najnowszych konstrukcjach), lub z regulacją kąta wtrysku w dieslu - zawsze spotyka(ł) się z wartościami oznaczonymi "+" lub "-" . Takie oznaczenia nie pozostawiają cienia wątpliwości po której stronie zera należy ustawić "zapłon", bowiem od pierwszych klas szkoły podstawowej nas uczono, że to co jest mniejsze od zera oznaczamy z minusem (i odwrotnie) :): ).
Nie posiadam angielskiej wersji VC 7... ale jestm absolutnie pewny, że jedyna różnica w stosunku do wersji polskiej polega na nazewnictwie nagłówków, a plusy i minusy wyświetlają się w identycznej (i nareszcie prawidłowej) logice. Zresztą - prawidłowe zastosowanie +/- "eliminuje" potrzebę jakichkolwiek nagłówków ;) .

meszrum napisał(a):
przyjęta terminologia ATDC i BTDC jest najjaśniejszą z możliwych uwzględniając, iż jesteśmy na laickim forum poświęconym Audi w ogóle.


Z tym się zgodzę całkowicie - to najbardziej powszechna terminologia używana (jak narazie) na AKP i sam się do niej ściśle stosuję (żeby nie wprowadzać zbędnego zamętu).
Ten stan wynika jednak tylko z jednej przyczyny - najbardziej popularna tutaj wersja 3.... jest obarczona błędem (właśnie poprzez brak znaków +/- ), a na dodatek pojawiające się nagłówki (ATDC/BTDC) również działają wadliwie . Jak dla mnie jest to forma patologii, którą wszyscy na tym Forum (niestety) pielęgnujemy. Póki co - tak będzie jeszcze przez jakiś czas ale "lepsze jest wrogiem dobrego" i kiedy nowsze edycje VC staną się bardziej popularne - kłopoty z ATDC/BTDC zanikną samoistnie, "zastąpione" przez zwyczajny znak "-" lub "+" , tak jak jest to wszędzie, zarówno w kręgach laickich jak i profesjonalnych ;) .

W dalszym ciągu nie dostrzegam jakiegokolwiek uprawnienia dla Twojej opinii, że w aktualnej edycji VC (7...) firma Adako dokonała "fatalnego spolszczenia" ... :): .

Fakty są takie, że to my - wszyscy użytkownicy AKP - pielęgnujemy patologię wynikającą z niedopracowanej i wadliwej edycji VC 3.... .

Wstawiając na AKP "swoje" logi - nie zauważyłem (oczywista oczywistość :): !!) żebyś miał jakikolwiek problem z interpretacją 004 (BS i stat, bo dynamiczne były w wersji 3...) .


meszrum napisał(a):
pomimo braków +/i i tak przewyższamy wszystkie, razem wzięte, PL warsztaty, które posiadają VAG'i, VAS'y i inne wafle, pod względem skrupulatności i rzetelności diagnozy.


To zupełnie inna para kaloszy :): . Spójrz na to jednak z innej strony - wszak nie każdy na tym Forum jest odpowiednio przygotowany do samodzielnej regulacji silnika. Jeżeli komuś napiszemy, że jego kąt jest BTDC i trzeba go poprawić na ATDC, to większość (również wysokiej klasy) fachowców zupełnie nie będzie wiedziała czego klient od nich żąda ... :-) . Gdyby ten sam klient poprosił o przestawienie kąta wtrysku z "+" na "-" .... :): .

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: