meszrum napisał(a):
wprowadzenie +/- przez Adako nie zmienia faktu, że to kompletna egzotyka na AKP.
Ciągle przesadzasz, Wodzu
. To nie Adako wprowadziło oznaczenia +/- . Zrobił to autor programu VC - jako (moim zdaniem) naturalną i zmierzającą w odpowiednim kierunku "ewolucję" (upgrade, udoskonalenie) swojego produktu (zbliżając się tym samym w stronę oriVAGów i ogólnie przyjętych na całym świecie zasad).
Adako "jedynie" nazwało nagłówki w poprawnej formie (ATDC = ZGMP, BTDC = PGMT).
Ponadto każdy kto kiedykolwiek obcował z ustawianiem "zapłonu" (tzw. kąt wyprzedzenia zapłonu) w benzyniakach (począwszy od motorowerów marki "Komar", skończywszy na najnowszych konstrukcjach), lub z regulacją kąta wtrysku w dieslu - zawsze spotyka(ł) się z wartościami oznaczonymi "+" lub "-" . Takie oznaczenia nie pozostawiają cienia wątpliwości po której stronie zera należy ustawić "zapłon", bowiem od pierwszych klas szkoły podstawowej nas uczono, że to co jest mniejsze od zera oznaczamy z minusem (i odwrotnie)
).
Nie posiadam angielskiej wersji VC 7... ale jestm absolutnie pewny, że jedyna różnica w stosunku do wersji polskiej polega na nazewnictwie nagłówków, a plusy i minusy wyświetlają się w identycznej (i nareszcie prawidłowej) logice. Zresztą - prawidłowe zastosowanie +/- "eliminuje" potrzebę jakichkolwiek nagłówków
.
meszrum napisał(a):
przyjęta terminologia ATDC i BTDC jest najjaśniejszą z możliwych uwzględniając, iż jesteśmy na laickim forum poświęconym Audi w ogóle.
Z tym się zgodzę całkowicie - to najbardziej powszechna terminologia używana (jak narazie) na AKP i sam się do niej ściśle stosuję (żeby nie wprowadzać zbędnego zamętu).
Ten stan wynika jednak tylko z jednej przyczyny - najbardziej popularna tutaj wersja 3.... jest obarczona błędem (właśnie poprzez brak znaków +/- ), a na dodatek pojawiające się nagłówki (ATDC/BTDC) również działają wadliwie .
Jak dla mnie jest to forma patologii, którą wszyscy na tym Forum (niestety) pielęgnujemy. Póki co - tak będzie jeszcze przez jakiś czas ale "lepsze jest wrogiem dobrego" i kiedy nowsze edycje VC staną się bardziej popularne - kłopoty z ATDC/BTDC zanikną samoistnie, "zastąpione" przez zwyczajny znak "-" lub "+" , tak jak jest to wszędzie, zarówno w kręgach laickich jak i profesjonalnych
.
W dalszym ciągu nie dostrzegam jakiegokolwiek uprawnienia dla Twojej opinii, że w aktualnej edycji VC (7...) firma Adako dokonała "fatalnego spolszczenia" ...
.
Fakty są takie, że to my - wszyscy użytkownicy AKP - pielęgnujemy patologię wynikającą z niedopracowanej i wadliwej edycji VC 3.... .
Wstawiając na AKP "swoje" logi - nie zauważyłem (oczywista oczywistość
!!) żebyś miał jakikolwiek problem z interpretacją 004 (BS i stat, bo dynamiczne były w wersji 3...) .
meszrum napisał(a):
pomimo braków +/i i tak przewyższamy wszystkie, razem wzięte, PL warsztaty, które posiadają VAG'i, VAS'y i inne wafle, pod względem skrupulatności i rzetelności diagnozy.
To zupełnie inna para kaloszy
. Spójrz na to jednak z innej strony - wszak nie każdy na tym Forum jest odpowiednio przygotowany do samodzielnej regulacji silnika. Jeżeli komuś napiszemy, że jego kąt jest BTDC i trzeba go poprawić na ATDC, to większość (również wysokiej klasy) fachowców zupełnie nie będzie wiedziała czego klient od nich żąda ...
. Gdyby ten sam klient poprosił o przestawienie kąta wtrysku z "+" na "-" ....
.