.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 12:18:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL i INNE] ZBYT NISKIE NAPIĘCIE, PADA ALTERNATOR ?
PostNapisane: 21.paź.2007 00:57:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Mam od dłuższego czasu pewien problem. Często po odpaleniu rano auta napięcie stoii w miejscu, tzn po przekręceniu kluczyka na wskazniku napięcia jest ok 11V(na oko), zapalam i wskazówka stoi w miejscu a całe oświetlenie deski jest przyciemnione. Dopiero jak dodam gazu(ponad 2tyś obr) to wskazówka leci w góre poza 12V. Czasem jeci na ok 12,2V a czasem na 14V.

Zauważyłęm ze dopiero po jakimś cyknieciu (coś jakby jakiś przekaznik cykał) wskazówka leci od 12 do 14V(jak rakieta). Wymieniłem nawet regulator napięcia i nic nie pomogło.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną tego że po zapaleniu ładowanie jest takie niskie, praktycznie jego brak.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 10:54:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Akumulator zasiarczony i do wymiany oraz klemy wyczysc i naloz tego smaru specjalnego. Alternator jest dobry .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 11:47:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Kurcze AKU jest nowe, kupiłem je w zeszłym roku, ale faktycznie to sięzaczęło dziać po zmianie akumulatora. Czyli co konieczna jest wymiana? Klemy mam czyściutkie.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 19:07:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 18:57:04
Posty: 100
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
RESO mam tak samo jak Ty z odpalaniem i napięciem czy wymieniłeś już akumulator i coś pomogło czy dalej jest tak samo? Ja mam 4letni akumulator i się bede przymierzał do wymiany, ale z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 21:56:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Dziwne. Czy na wskaźniku to nie jest napięcie na klemach? Tak się zastanawiam co ma akumulator do napięcia na klemach w przypadku gdy silnik jest włączony, a alternator podaje napięcie? Totalnie rozładowany akumulator będzie miał małą rezystancję wewnętrzną, w związku z tym będzie duży spadek napięcia ale nie do 11 V! Może do 13-13.5 V Na moje oko to nie jest od akumulatora. Albo coś z woltomierzem albo coś pobiera strasznie dużo prądu.
Podłącz woltomierz na plus i masę.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 23:39:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
jak na szafie jest 11 to na klemach też. Jak odpalam auto i zagrzeje świece to spada nawet do 9(podczas rozruchu.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 09:21:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
RESO napisał(a):
jak na szafie jest 11 to na klemach też. Jak odpalam auto i zagrzeje świece to spada nawet do 9(podczas rozruchu.


Skoro woltomierz dobry to odłącz klemy i sprawdź napięcie samego akumulatora. Potem podłącz klemy i jeszcze raz sprawdź napięcie na akumulatorze z podłączonymi klemami. Potem zacznij wyciągać po kolei bezpieczniki.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 11:23:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Ale ta akcja dzieje się tylko do momentu przegazowania, tzn zapalam auto wskazówka stoi na ok 11V (tak samo na klemach), dodaje gazu tak do 2300obr i nagle jest ''cyk" i ładowanie 14V (na szafie i klemach). Regulator napięcia mam nowy.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 11:40:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
RESO napisał(a):
Ale ta akcja dzieje się tylko do momentu przegazowania, tzn zapalam auto wskazówka stoi na ok 11V (tak samo na klemach), dodaje gazu tak do 2300obr i nagle jest ''cyk" i ładowanie 14V (na szafie i klemach). Regulator napięcia mam nowy.


Ok. Reso, kolego :) Ale zrób tak jak napisałem. Po kolei bo tak to można w nieskończoność dywagować ;)
Wg mnie coś Ci po prostu pobiera dużo prądu. Nie są to świece żarowe? One mogą parę minut grzać.
Rozumiem, że automatycznie gdy włączasz zapłon włączają się świece żarowe, tak? Dlatego nie pokazuje Ci 12,5 V.
U mnie jest tak, że włączam zapłon to widzę 12,5V. Dopiero jak odblokuję immo załączają mi się świece, wtedy widzę coś ok 10 V.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 18:54:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 18:57:04
Posty: 100
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
A tak na marginesie to miałem tak w astrze f 1.7TDS z 1997 roku tylko tam to trwało około 5 minut(napięcie w granicy 11V) i było słychać wyłączenie przekażnika i wracało napięcie w granice 14V, bywało tak poniżej 0 stopni Celciusza,ale nic z tym nie robiłem, bo w między czasie sprzedałem,ale w Montereiu 3.1 td, Passat b4 1.9 TDI i w 124 3.0 d tego nie miałem

_________________
A6 AVANT AEL 1996
A6 Sedan ACK Q 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 19:28:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
A ja bym sie zaopatrzył w dobre kable rozruchowe na wszelki wypadek, i jezdził dalej. 99% aut nie ma voltomierza i ludzie jakoś jeżdzą :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 19:37:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
szczotki sie koncza. zawsze mozna jechac do elektromechanika i zregeneroweac alternator. koszt okolo 200 pln. to sam zrob z rozrusznikiem jak nie wiesz jaki jest jego stan to zime przejezdzisz spokojnie. i sprawdz wskazania jeszcze raz normalnym woltomierzem bo u mnie miedzy 12,5 a 14V na desce to faktycznie jakies 0,5 V a od 12 do 12,5 to jakies 1.5V wiec falszuje konkretnie. inna bajka to komutator. jezeli jest wytarty i przy zakladaniu nowych szczotek nie przetoczysz go to wlasnie bedziesz mial problem z ladowaniem na wolnych obrotach i przy duzym obciazeniu bo szczotki nie beda dolegaly cala powierzchnia do komutatora. jezeli zas cos Ci buczy podobnie jak lozysko ale nie swiszcze tylko buczy w okolicach alternatora to mozesz miec przebicnie na uzwojeniu alternatora. tylko sprawdzenie na urzadzeniu obciazalnosci alternatora moze ta przypadlosc stwierdzic jednoznacznie ale to raczej nie to co u Ciebie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 20:17:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 18:57:04
Posty: 100
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
hans napisał(a):
inna bajka to komutator. jezeli jest wytarty i przy zakladaniu nowych szczotek nie przetoczysz go to wlasnie bedziesz mial problem z ladowaniem na wolnych obrotach i przy duzym obciazeniu bo szczotki nie beda dolegaly cala powierzchnia do komutatora.


bardzo prawdopodobne, bo zauważyłem to po wymianie regulatora napięcia, a jak dobrze pamiętam, to tam są szczotki. Hans, a jak to przetoczyć na tokarce czy papierem sciernym, bo nie zbyt wiem jak to ugryść?

_________________
A6 AVANT AEL 1996
A6 Sedan ACK Q 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 21:50:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
hans mam nowy regulator, więc szczotki są cycuś. Na wysokich obrotach ładowanie jest ok, na wplnych jak już cyknie przekaznik i ładowanie jest ok, to nie ma już spadku do póki nie zgaszę silnika.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 23:17:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
prawdopodobnie po odpalaniu nie dziala alternator, gdy dasz mu wieksze obroty, alternator sie wzbudza i dziala. Tak jak Hans mowi, alternator do regeneracji.

Pozdr

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 23:41:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
No chyba masz racje Góral, trzeba będzie regenerować, ale najpierw podmienie AKU. Właśnie po wymianie aku zaczęły dziać się te historie

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 13:45:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
U siebie zaobserwowałem inną rzecz, która też może (acz nie musi) powodować takie skutki. Mam klemy na aku ołowiane. Aku ma już 7 lat ale pali zawsze z tym, że teraz trochę słabiej kręci. Po przejechaniu kilku km zauważyłem, że klema plusowa mocno mi się grzeje. Prawdopodobnie utleniły się przewody w klemie. Jutro bedę wymieniał klemę na mosiężną i zobaczę jak się sprawy mają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 22:32:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 18:57:04
Posty: 100
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Miałem tak jak RESO, zmieniłem akumulator na nowy i dalej mi się tak dzieje z tymi napięciami po odpaleniu. Jedyna różnica to to, że szybciej i mocniej kręci silnikiem.

_________________
A6 AVANT AEL 1996
A6 Sedan ACK Q 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 20:07:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
Góral napisał(a):
prawdopodobnie po odpalaniu nie dziala alternator, gdy dasz mu wieksze obroty, alternator sie wzbudza i dziala. Tak jak Hans mowi, alternator do regeneracji.

Pozdr



potwierdzam na doświadczaniu alternatora 126p tzn....

są tam 3 diody wzbudzenia takie malutkie druciki z małymi walcami na nich
i 3 diody prostownicze + i 3 diody prostownicze - co puszczały prąd tylko w jedną stronę (jak to diody )

i te małe walcowate diody odpowiednio wzbudzały ((puszczały przez kolejne diody prostownicze więcej prądu z alternatora )) sie od obr. silnika od 400 obr\min do np. 1000 obr\min na pierwszej diodzie ładował a potem dołączały sie kolejne wraz ze wzrostem obr
a regulator napięcia nie puszczał więcej jak 14,4 V dalej do aku

trochę lutowania wymiana diod wzbudzenia i 2 diody prostownicze chyba + ( bo dawały prąd w obie strony a nie powinny) po lutowaniu było git :)
zwało się to chyba mostek prostowniczy

a ha wtedy mi tez mrygała kontrolka (akumulatora) ładowania bo raz ładował raz nie raz na małych obr raz ...wogóle masakra :) ale to 126p wiadomo :peace:

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 21:08:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
SLAWKO 83 napisał(a):
Góral napisał(a):
prawdopodobnie po odpalaniu nie dziala alternator, gdy dasz mu wieksze obroty, alternator sie wzbudza i dziala. Tak jak Hans mowi, alternator do regeneracji.

Pozdr



potwierdzam na doświadczaniu alternatora 126p tzn....

są tam 3 diody wzbudzenia takie malutkie druciki z małymi walcami na nich
i 3 diody prostownicze + i 3 diody prostownicze - co puszczały prąd tylko w jedną stronę (jak to diody )

i te małe walcowate diody odpowiednio wzbudzały ((puszczały przez kolejne diody prostownicze więcej prądu z alternatora )) sie od obr. silnika od 400 obr\min do np. 1000 obr\min na pierwszej diodzie ładował a potem dołączały sie kolejne wraz ze wzrostem obr
a regulator napięcia nie puszczał więcej jak 14,4 V dalej do aku

trochę lutowania wymiana diod wzbudzenia i 2 diody prostownicze chyba + ( bo dawały prąd w obie strony a nie powinny) po lutowaniu było git :)
zwało się to chyba mostek prostowniczy

a ha wtedy mi tez mrygała kontrolka (akumulatora) ładowania bo raz ładował raz nie raz na małych obr raz ...wogóle masakra :) ale to 126p wiadomo :peace:


Dokładnie, ja stawiam na padniętą diodę na wzbudzeniu i/lub "wyżarty" komutator :D
Generalnie alter do regeneracji

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: