.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 05:45:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 1,9TDI AVF] dziwna praca, slaby, LOGI do oceny
PostNapisane: 17.lis.2007 13:43:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Witam
Otoz jak wczesniej pisalem autko stalo kilka miesiecy niejezdzone, teraz mam dwa niepokojace objawy, otoz:
-silnik stracil na mocy (widac po logach),
-podczas przyspieszania wydobywa sie dziwne burczenie i delikatne wibracje (gdy przyspieszam to slychac takie "buuuuuu")

Zrobilem komplet logow, prosilbym o ich ocene: ;)

Pod obciazeniem:

003
Obrazek

008
Obrazek

Obrazek

011
Obrazek

Obrazek

Na postoju:

001
Obrazek

002
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

013
Obrazek

Wg. tego co ja widze z tych logow to chyba przeplywomierz padl. bo pokazuje kosmiczne wartosci, ale prosze o Wasza ocene :-)

Pozdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 13:46:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Wg. logow turbina niedoladowuje i wystepuje taka turbo dziura, ale to chyba przez przeplywke, no chyba ze cos nie tak z EGR'ami :?: ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 23:32:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Atal,

musisz powtórzyć dynamiczne robione pojedynczo. sample ratio jest zbyt małe na 3 grupy i odczyty są mało wartościowe.

zrób komplet oddzielnie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 23:23:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
meszrum napisał(a):
Atal,

musisz powtórzyć dynamiczne robione pojedynczo. sample ratio jest zbyt małe na 3 grupy i odczyty są mało wartościowe.

zrób komplet oddzielnie.


Logi poprawie, a czy mozesz mi powiedziec czy jest to uszkodzeniem kiedy przeplywka pokazuje wiecej niz ma :?: czy to moze fabryczna "nadwyzka" ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 00:08:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, u Ciebie nie pokazuje więcej niż powinna.
seryjne 1.9 PD mierzą czasem nawet więcej...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 09:50:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
nie, u Ciebie nie pokazuje więcej niż powinna.
seryjne 1.9 PD mierzą czasem nawet więcej...


Nawet do 1200 mg/R :)

Poza tym zrób te logi wg tego schematu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

bo masz straszny bałagan w tych logach.
I dogrzej auto przed ich zrobieniem (tu było 85 stopni - chyba, że termostat niedomaga).

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 16:22:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
lukaszr napisał(a):
meszrum napisał(a):
nie, u Ciebie nie pokazuje więcej niż powinna.
seryjne 1.9 PD mierzą czasem nawet więcej...


Nawet do 1200 mg/R :)

Poza tym zrób te logi wg tego schematu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

bo masz straszny bałagan w tych logach.
I dogrzej auto przed ich zrobieniem (tu było 85 stopni - chyba, że termostat niedomaga).


Czyli przeplywka wtedy ok ;)

Logi poprawie, ale pewnie dopiero w weekend bo teraz kompletnie brak czasu :/
Silnik byl nagrzany na 100%,, bo wczesniej jezdzilem nim z godzine, moze wentylatory dmuchnely i sie schlodzil :D

Jako ze jest to automat (multitronic) to jak mam robic logi :?: Na trybie "S" czy na recznej zmianie biegow wrzucic 3 :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 21:24:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Poprawione logi w probie dynamicznej, bede bardzo wdzieczny za pomoc w ich analizie ;)

Objaw nadal jest taki ze auto w przedziale obrotow 1400-2300 slabo ciagnie i sa takie wibracje ktore az czuc w fotelu :/

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek

Prosze o pomoc w interpretacji logow :-)
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 22:20:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
grupa 004 , 4 kolumna ,rozrząd rozjechany o 1,7 stopnia (Kąt Synchronizacji głowicy z wałkiem rozrzadu ) ale to miesci sie w granicy normy :) robiłeś coś z rozrządem ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 22:27:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
gustav200 napisał(a):
grupa 004 , 4 kolumna ,rozrząd rozjechany o 1,7 stopnia (Kąt Synchronizacji głowicy z wałkiem rozrzadu ) ale to miesci sie w granicy normy :) robiłeś coś z rozrządem ?


pod obciazeniem wychodzi ta roznica, na wolnych obrotach jest 0,
rozrzad jest jeszcze fabryczny- montowany w fabryce ;)
To ze pod obciazeniem sie rozjezdza to cos oznacza :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 22:31:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
takie wahanie nie wpływaja na dynamike jazdy , poprawcie mnie jezeli sie mylę :D:D

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 22:52:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
auto nie jedzie dokładnie do 1890 rpm. doskonale widać to w 003 - następuje ponad 2krotny przeskok w mapie w zakresie dawki.
samochód do 1890 rpm nie jedzie, bo mapa nie daje mu paliwa.
na piewrszy rzut oka wydawać by się mogło, że to problem z ECU.


atal,

czy są błędy w silniku? [raczej nie ma, ale pytać nie szkodzi]
zacznij od ECU - jego podłączenia.
potem sprawdź [jeżeli tego nie zrobiłeś, a auto stało - szczególnie przyjrzyj się filtrowi powietrza] filtry: powietrza i paliwa - zaloguj 008dN i 011dN.
jeżeli powyższe nic nie da - odepnij wydech przed katalizatorem i zaloguj pierdzącego 008dN i 011dN.

dalej będziemy myśleć na bieżąco.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 00:38:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
meszrum napisał(a):
auto nie jedzie dokładnie do 1890 rpm. doskonale widać to w 003 - następuje ponad 2krotny przeskok w mapie w zakresie dawki.
samochód do 1890 rpm nie jedzie, bo mapa nie daje mu paliwa.
na piewrszy rzut oka wydawać by się mogło, że to problem z ECU.


atal,

czy są błędy w silniku? [raczej nie ma, ale pytać nie szkodzi]
zacznij od ECU - jego podłączenia.
potem sprawdź [jeżeli tego nie zrobiłeś, a auto stało - szczególnie przyjrzyj się filtrowi powietrza] filtry: powietrza i paliwa - zaloguj 008dN i 011dN.
jeżeli powyższe nic nie da - odepnij wydech przed katalizatorem i zaloguj pierdzącego 008dN i 011dN.

dalej będziemy myśleć na bieżąco.


bledow nie ma, filtr powietrza byl wymieniony rok temu, ale auto stalo i przejechane sa na nim moze 3tys.km.

Jakby wyszlo ze filtry do wymiany- kupic oryginaly z serwisu czy zamiennik typu Mann :?:

Jutro jeszcze wszystko przejrze tak jak piszesz, niedawno czyscilem przepustnice- EGR i byla mocno zasyfiona- moze trzeba wyczyscic tez kolektor ssacy :?: (wg. tej strony: http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=3095) ;)


Dodam jeszcze, iz wczoraj mialem duzy problem z wykonaniem logow- na postoju wszystko bylo dobrze, a gdy zaczalem przyspieszac wowczas ciagle zrywal polaczenie :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 08:33:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
atal,

oczywiście, że Mann/Knecht/Bosch mogą być [czasem są lepsze niż oryginały]. skoro auto stało bardzo długo, to filtr powietrza mógł [nie musiał] zamienić się w gąbkę.

tak, jak napisałem - sprawdź ECU [nie powinien zrywać połączeń].

gdzie stał samochód przez ten czas [garaż/powietrze]?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 11:45:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Samochod stal na powietrzu, odpalany raz na tydzien ;)

Sprawdzanie ECU-masz na mysli wtyczki :?: Jesli tak, to wtyczki juz sprawdzone i sa ok ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 11:54:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to powinieneś wymienić filtr powietrza - niezależnie od wszystkiego.
skoro stał na powietrzu, to zbierał wilgoć, a że nie jeździł, to zasysane powietrze przez silnik nie suszyło filtra...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 23:04:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
w poniedzialek wymienie filtr ;)

Zrobilem logi BS, moze to cos podpowie:

004BS
Obrazek

011BS
Obrazek

003BS nie daje, bo sprawdzilem i wszystko chodzi prawidlowo, a co do tych to nie mam pewnosc ;)

W skrzynce bezpiecznikowej w desce rozdz. od poczatku (od kiedy go posiadam) nie ma bezpiecznika nr. 34 (blaszki do niego sa). Jakis czas temu wlozylem ten bezpiecznik, ale mialem wrazenie ze auto sie slabiej zbiera, dlatego go wyjalem :): Ciekawe czy on powinien byc, czy nie :?: :diabel:

Dodam jeszcze, iz na postoju (podobnie jak podczas przyspieszania) w granicach obrotow 1600-2200 wystepuja drgania-wibracje, cos jakby silnik nie palil na jeden cylinder albo trzelal :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 16:51:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Filtr paliwa i powietrza wymienione- robilem logi i nic to nie dalo. Wlozylem bezpiecznik nr. 34 (ktorego od poczatku nie bylo) i widze ze parametry sie poprawily, ale dalej nie jest dobrze :(

Logi:
Dynamiczne

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek

Basic Settings
003
Obrazek

011
Obrazek

Zauwazylem nieprawidlowosci w 003BS i 011BS, ale nie bardzo wiem w czym problem ;)


EDIT

Procz wibracji niepokojacy jest znaczny wzrost spalania, ze sredniej jaka mialem zawsze- 7,2-7,5 teraz wzroslo na 8,3 i z kazda trasa rosnie :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: