.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 21:01:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL DIESEL] jak szybko ruszacie po odpaleniu?
PostNapisane: 19.lis.2007 18:35:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
pytanie raczej do uzytkownikow dieselkow:
jak szybko ruszacie po odpaleniu np. z rana przy niskiej temperaturze?
ja robie w ten sposob, ze po odpaleniu kiedy ma okolo 1000 obrotow, czekam az obroty obniza sie do okolo 750-780 i dopiero jade, bez forsowania zanim sie nagrzeje.

_________________
AEL POWER


Ostatnio edytowano 20.lis.2007 19:14:47 przez Pablos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 18:53:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
5 sekund po odpaleniu wrzurzam "D" ale jadę delikatnie muskając pedał gazu do czasu osiągnięcia temperatury roboczej oleju... Tak też jest napisane w instrukcji obsługi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 19:22:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
odpalam wsteczny z parkingu i jadę w miarę normalnie czasem depnę do połowy gazu i tyle bo za 5 min jestem w robocie :)

nawet gadają i piszą żeby nie grzać autka w zimie na parkingu tylko normalnie oskrobać odpalić i jechać bo pod obciążeniem szybciej sie nagrzewa i mniej spali a sąsiedzi jacy będą wdzięczni :peace:

a ha chodzi o dizelka :): raczej jest tak samo jak w benzynie ....na pewno

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 19:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Nie rozgrzewam, od razu jadę. Zanim nie osiągnie 60 C nie przekraczam 2,5-3 tys obr.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 19:52:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
tez spojrzalem wlasnie do instrukcji i jest tam napisane zeby nie grzac silnika na postoju tylko od razu po odpaleniu ruszac, ale pisza tez, że zimny silnik, zaraz po odpaleniu nastepuje "szczegolnie silne zuzywanie sie czesci silnika"

_________________
AEL POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 20:05:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Dlatego po uruchomieniu silnika czekasz powiedzmy 30s az olej zostanie rozprowadzony po ruchomych elementach silnika i wtedy ruszasz, tak jak napisal kolega wyzej, nie forsujac silnika - delikatnie gaz, az do momentu osiagniecia przez olej temperatury roboczej.
Poszczegulne elementy silnika, poniewaz wykonane z roznych metali (co za tym idzie rozniacych sie wlasciwosciami fizycznymi) nagrzewaja sie w niejednakowych jednostkach czasu, i dla przykladu material ktory nagrzewa sie predzej, rowniez predzej sie rozszerza - powieksza swoja objetosc - niech to bedzie tlok. Natomias cylinder, bedzie nagrzewal sie wolniej, a co za tym idzie wolniej sie rozszerzal. Dlatego szybciej rozgrzany i wiekszy tlok porusza sie we wciaz waskim cylindrze.
Czekajac do wyruwnania temperatur obu tych elementow zapewniamy im idealne warunki pracy, przez to przedluzajac ich zywotnosc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 21:51:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
Garrett napisał(a):
Dlatego po uruchomieniu silnika czekasz powiedzmy 30s az olej zostanie rozprowadzony po ruchomych elementach silnika i wtedy ruszasz, tak jak napisal kolega wyzej, nie forsujac silnika - delikatnie gaz, az do momentu osiagniecia przez olej temperatury roboczej.
Poszczegulne elementy silnika, poniewaz wykonane z roznych metali (co za tym idzie rozniacych sie wlasciwosciami fizycznymi) nagrzewaja sie w niejednakowych jednostkach czasu, i dla przykladu material ktory nagrzewa sie predzej, rowniez predzej sie rozszerza - powieksza swoja objetosc - niech to bedzie tlok. Natomias cylinder, bedzie nagrzewal sie wolniej, a co za tym idzie wolniej sie rozszerzal. Dlatego szybciej rozgrzany i wiekszy tlok porusza sie we wciaz waskim cylindrze.
Czekajac do wyruwnania temperatur obu tych elementow zapewniamy im idealne warunki pracy, przez to przedluzajac ich zywotnosc.


jak się rozszerza i kurczy to w każdym kierunku ;)
większe zużycie, to raczej z gorszych właściwości smarnych oleju przy niskich temperaturach, a przy rozruchu, braku filmów olejowych na panewkach, łożyskach turbosprężarki itp.

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 22:22:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Co rozumiesz przez stwierdzenie "w kazdym kierunku"? :d
Na raczej to ja sie opierac nie moge, termodynamika kolego ma istotny wplyw na prace silnika w poczatkowej fazie osiagania przezen wlasciwej temperatury pracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 23:48:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Ja uruchamiam silnik nie wsiadając do auta, tylko łapka działa, strzelam ogrzewanie szyb przod/tył i ide otworzyć brame, wracam i po tych powiedzmy 60 sekundach wyjezdzam i jade.

Mam tez podgrzewacz w aucie i czasami odpalam silnik wcześniej przed wyjsciem, ide wyszykować córke do szkoły i jak wychodzimy po 10 minutach to jest juz cieplutko i jedziemy a za chwile pojawia sie magiczne 50 gradusow ciepla na fisku :diabel: :peace:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 07:26:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 23:35:31
Posty: 415
Lokalizacja: woj. małopolskie
czytełam kiedy artykuł o silnikach i tam pisali że najlepiej jest po uruchomieniu silnika odczekać ok 30 sekund przed rozpoczęciem jazdy i to nie ważne czy to silnik diesla czybenzynowy.ja sie stosuje do tego...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 09:03:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
odpalam ... czekam ~15 sekund [radio,pasy itp] a potem max 2 tys obr az do osiagniecia temp.roboczej ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 09:44:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
spanky napisał(a):
odpalam ... czekam ~15 sekund [radio,pasy itp] a potem max 2 tys obr az do osiagniecia temp.roboczej ...


Gdybym miał jechać tak jak ty (do 2 tys) to ja miałbym problem bo czasami muszę po 3 km zjechać na autostradę. Na rozbiegówce muszę przyspieszyć, a silnik wciąż zimny ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 12:19:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
spanky napisał(a):
odpalam ... czekam ~15 sekund [radio,pasy itp] a potem max 2 tys obr az do osiagniecia temp.roboczej ...

ja tez tak robie ale h.j mnie strzela jak mam jechac 40-50 km/h przez 5 km dopiero potem mam droge gdzie moge sie rozpedzic recznie zmieniajac tipa zeby nie przekroczyc 2000 obr i tak po ok 10 min mam 90 st na zegarze i wtedy rura :D

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 12:27:14 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Odpalam i jadę..... Początkowo do 2500-3000 RPM a potem ogień

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 14:52:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Ja staram się nie porzekraczać 3tys. obr/min. Trudne bo wracając z pracy mam 1km do autostrady i prawie do samego domu trasa.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 16:15:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
ja odpalam czyszcze szyby jak trzeba siadam i jade nie dotykajac gazu. jak obroty spadna to jade nie przekraczajac 2000obr.
zreszta jezdze w miescie wiec nawet jak silnik ma 90stopni to nie przekraczam 2000.
w instrukcjach pisza zeby nie grzac silnika na postoju bo wszyscy sie nastawili na ochrone srodowiska.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 16:35:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
A co wy na to.Szwagier miał mondeo 2005r w dieslu 130KM(od nowości).Jak odpalał z rana to od razu BUT do czerwonej kreski :D i tak za każdym razem,nawet jak było -20 stopni,aż korbowód wyskoczył bokiem :): przy przebiegu około 90tyś.km motor wymieniono na gwarancji :diabel: .Jestem w szoku,że turbina wcześniej nie poleciała :diabel: .Niema jak FORD :peace: A jeszcze musze dodać,że fordzik był firmowy :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 21:31:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
rafala6 napisał(a):
A co wy na to.Szwagier miał mondeo 2005r w dieslu 130KM(od nowości).Jak odpalał z rana to od razu BUT do czerwonej kreski :D i tak za każdym razem,nawet jak było -20 stopni,aż korbowód wyskoczył bokiem :): przy przebiegu około 90tyś.km motor wymieniono na gwarancji :diabel: .Jestem w szoku,że turbina wcześniej nie poleciała :diabel: .Niema jak FORD :peace: A jeszcze musze dodać,że fordzik był firmowy :diabel:


A poza tym był zdrowy na umyśle ? :|

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 21:42:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
spanky napisał(a):
odpalam ... czekam ~15 sekund [radio,pasy itp] a potem max 2 tys obr az do osiagniecia temp.roboczej ...

bardzo podobnie, ale nie czekam aż do osiągnięcia 90st a zaledwie 70stC :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 22:15:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Odpalam i po wykonaniu podstawowych czynnosci typu zalaczenie radia, swiatel, zap. pasów ruszam. 3tyś obr nigdy nie przekraczam bo silnik mi sie nie dogrzewa :peace:

Nawiasem mowiac, zuzycie silnika w chwili rozruchu w niskich temp. odpowiada podobno przejechaniu 600km

_________________
AUDI-B4-ABK-PB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: