.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 12:35:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 19:13:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
hektor napisał(a):
Yeah napisał(a):
fajny filmik, ale o 4x4 nie dużo :/


W ym jest równie mało o 4x4 ale sporo o tym jak to wygląda kiedy się nie uda:

http://pl.youtube.com/watch?v=kVw0MUhZu ... re=related

Ale co sie nie uda...?
Przeciez tu ewidentnie nie ma mowy o zadnych driftach tylko o zwyklym wp... sie pod autobus ktory by sie zobaczylo uzywajac nieco wyobraźni, ot co :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 19:20:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
martab99 napisał(a):
Ale co sie nie uda...?
Przeciez tu ewidentnie nie ma mowy o zadnych driftach tylko o zwyklym wp... sie pod autobus ktory by sie zobaczylo uzywajac nieco wyobraźni, ot co :peace:


:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 22:40:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dred napisał(a):
to też w dużej mierze , ale powiedz mi czy jakimś 115 konnym Q wejdziesz tak w zakręt bokiem na wilgotnym asfalcie ??
nie bo ma za mało mocy
na śniegu już tak :) nie wspominając o lodzie :)

Nie o moc chodzi ... ;)
Bokiem wejdziesz nawet 70-konnym , tutaj potrzebna są umiejętności a nie moc ...
Niestety niewielu z nas je posiada, stąd mylne teorie.
Zimą jednak najfajniejsze jest auto z dużym momentem od dołu - zero pałowania a zarzuca jak chcesz i kiedy chcesz. Kosiarki się nie nadają, więcej huku i trzasku niźli efektu, do tego prawdopodobieństwo dzwona wysokie ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 22:44:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
Basket chodzi mi o to że takim 70 konnym musisz sie dużo więcej napocić jak takim 150 konnym tego narzucisz wciśniesz trochę gazu i po kłopocie potem tylko kontrolujesz a na suchym asfalcie taka operacja 70 konnym jest dużo trudniejsza do wykonania

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 22:52:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dred napisał(a):
Basket chodzi mi o to że takim 70 konnym musisz sie dużo więcej napocić jak takim 150 konnym tego narzucisz wciśniesz trochę gazu i po kłopocie potem tylko kontrolujesz a na suchym asfalcie taka operacja 70 konnym jest dużo trudniejsza do wykonania

Najpierw pisałeś o wilgotnym asfalcie a teraz o suchym, zdecyduj się Waść ;)
Po raz kolejny piszę, że moc nie ma tutaj nic do rzeczy , potrzebny jest wysoki torque - idealne do takich zabaw są wszelakie V-ki i turboklamory
:)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 23:01:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
suchy czy wilgotny przy 70 konnym aucie i małym momencie jest dupa blada :(
wiadomo , że jeśli masz moc większą to i moment masz większy
tylko te amerykańskie landary mają duży moment mało mocy i nie chcą skecać ani hamować :)
ale do rzeczy
jak nie masz mocy, momentu to niestety musi być ślisko by taki manewr się udał
a wiadomo ,że na śniegu/lodzie takie manewry dużo łatwiej i przyjemniej się wykonuje
po za tym jeśli opanujesz to na lodzie to wtedy możesz zaczynać siębawić na asfalcie

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 23:45:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Dred napisał(a):
suchy czy wilgotny przy 70 konnym aucie i małym momencie jest dupa blada :(
wiadomo , że jeśli masz moc większą to i moment masz większy
tylko te amerykańskie landary mają duży moment mało mocy i nie chcą skecać ani hamować :)
ale do rzeczy
jak nie masz mocy, momentu to niestety musi być ślisko by taki manewr się udał
a wiadomo ,że na śniegu/lodzie takie manewry dużo łatwiej i przyjemniej się wykonuje
po za tym jeśli opanujesz to na lodzie to wtedy możesz zaczynać siębawić na asfalcie


Basket ma rację wdając się w szczegóły, moc nie ma nic do rzeczy, liczy się moment (a to że rośnie wraz z mocą jest naturalne).

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 07:43:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dred, podpowiem że do takich zabaw jest idealna kostka brukowa na parkingach pod marketami. Wystarczy gołoledź lub mała warstwa śniegu i mróz ... zabawa przednia , ryzyko uszkodzenia opon,obręczy,zawieszenia praktycznie zerowe. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 15:01:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
no cóż moją niunią to ja mogę .... popatrzeć jak inni latają.
następne będzie Q choćby skały s......
Tak tylko się zastanawiam jak obejrzałem filmik A6 - ryzyko dzwona w leśnej drodze jest spore - cza się nie cykać!!!

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 21:10:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
Basket ja wiem że pewne nawierzchnie są bardziej przyjazne driftowi a inne mniej. Lecz z g... bata nie ukręcisz i trzeba mieć 2 rzeczy jakiś sensowny moment obrotowy i trochę umiejętności, to są 2 niezbędne rzeczy a trzecia to miejsce do tego :)
dziś wracając sobie z pracy do domu jade spokojnie na prostej , 2 bieg wciskam gaz tak do połowy nic nic nic a tu nagle auto jak złapało odpowiednie obroty to zaczyna mi boczkiem się ustawiać :) więc kontra i jechałem tak kilkadziesiąt metrów lekko pod kątem , odpuściłem jak sie zbliżałem do skrzyżowania , bo z przeciwka już zaczynali mrygać światłami :peace: , za mną też coś jechało więc wolałem odpuścić bo nie wiem jak ten z tyłu ma opony i heble

tak uprzedzając oponki mam zdrowe bardzo ładne Pirelli a na asfalcie było tak "szklisto" :D jak tylko troszkę więcej czasu będzie to zaliczam jakiś parking , by troszkę wyczuć tę cupejkę

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 21:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dziś poślizgałem się troszku na kostce brukowej w P-cach. :) To jedyna nawierzchnia w moim iescie gdzie zawsze jest ślisko ... za wyjątkiem upalnego lata :D
Co ciekawe ... Caddym dziś zaliczyłem kilka poślizgów przy hamowaniu, a A4`ka hamuje dęba ... Przewaga UG 7 nad Dayton`ą, czy przypadek ? ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 23:53:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Proponuje zaśniezoną ulice.Jazda z predkościa 60km/h i manewr kierą w prawo i lewo.Autko stawia bokiem bez rekawa i bez gazu.Zaczyna sie lataniem bokiem.Bez problemu radzi sobie z tym ośka.
I latanie bokiem po prakingu to tak jak zawracanie rzeki kijem.Ulica z kraweznikami bardziej uczy opanowania auta.Avantem jeszcze nie latałem ale 2 lata temu A90 była frajda.
Zangażuje tu Kelixa,jak ma filmik z B2 ośki to go tu rzrzuci :)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 00:27:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
teraz jest taka pogoda czli kolo 0 st i drogi mokre ze kazde auto sie sliga. ja jua wiele razy w przeciagu tych kilku tygodni lecialem w poslizgu. wszystko zalezy w tym momencie od kierowcy czy chce wyjsc z poslizgu czy wykorzystac ta sytuacje do uzywkania tak zwnaego driftu. ja z racji pukajacego wahacza poki co odpuszczam ale od poniedzialku zrewiduje swoje podejscie do tematu :diabel: w koncu troche czasu minelo od ostatnich bokow :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 22:23:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Sprinter napisał(a):
Basket ma rację wdając się w szczegóły, moc nie ma nic do rzeczy, liczy się moment (a to że rośnie wraz z mocą jest naturalne).


Robie offtopa, ale sorry, muszę. Cytuję Sprintera, bo był "pod myszką", ale wiele osób nie kuma...
To MOC rośnie w zależnośc prędkości obrotowej na momencie ). MOC jest pochodna momentu, nie odwrotnie. STAŁY moment * zwiększające sie obroty => większa moc na koła. i - jesli dalej przyjmujemy, że mamy silnik z całkowicie płaskim momentem ;-), to siła styczna na płaszczyznie guma-asfalt wzdłuz opony jest niezależna od prędkości obrotowej - możesz leciec bokiem po zerwaniu przyczepności z "symbolicznym" poślizgiem wzdłuż, jak i pałując silnik do odcięcia - efekt tylko taki, że masz ew. większy uślizg boczny. (bla bla bla i opowieści o statycznym i dynamicznym współczynniku tarcia)

moc - czyli informacja, jaką ilość oporów jest w stanie pokonac nasze auto.
co dociekliwsi już się domyślili: tak, krzywe oporów i mocy przecinają się w punkcie prędkości maksymalnej auta.
Albo podsumowując jeszcze inaczej: nieważne, ile energii jest w stanie oddac twój silnik w jednostce czasu (moc!), ważne jaka przyłozona na stałe siła "scina" połaczenie (statyczny współczynnik tarcia) guma/asfalt (moment! ( podzielony przez średnicę kółka ;-) )

koniec wywodu nt. tego, że do latanie bokiem potrzeba momentu (turbo, v-ki) a nie max mocy (nie nadają się szlifierki)
koniec teorii driftu :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 14:51:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Niby haldex to popierdolka ale koles daje rade w s3:
http://pl.youtube.com/watch?v=Nn15rpFZkxU

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 23:00:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
bzdura jest nazywanie haldexa popierdolka. to bardzo zaawansowany mechanizm napedu na 4 kola ktory doskonale sobie radzi w przeroznych warunkach , niemniej jednak wszystko zalezy od oprogramowania.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2007 01:05:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
ciągnąc offtopa o haldexie: pokutuje wciąz pogląd o syfowatości haldexa z czasów golfów II syncro - gdzie na śliskim czuć było wręcz szarpanie tyłu.. ale technika idzie do przodu. tylko torsen się nie zmienia :P (prawie ;-) ) , reszta coraz bardziej dopracowana - co widac na powyższym filmiku.

*Robi* napisał(a):
(..ciach..)
Zangażuje tu Kelixa,jak ma filmik z B2 ośki to go tu rzrzuci :)

http://scobiki.user.icpnet.pl/kelix.avi - to było b2 quattro ;-)

Pamietajcie tylko, ze B2 to było "inne" quattro - z róznicówką zamiast torsena. Pozwalało na "szerszą" zabawę przy niższych szybkościach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2007 11:17:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
scob miałem okazję pojeździć audi TT 3.2 250 PS
i szczerze to mi się tym naprawdę niefajnie jeździło
w zimie na osiedlowych uliczkach system świrował
troszkęgazu dołączenie i zaraz odpuszczenie i generalnie auto przestało być przewidywalne zaczeło jechać tam gdzie ono sobie wybierze :)
faktem jest że jeździłem na letniakach ale qrde dupa strasznie latała szarpało i to po prostu nie było przyjemne. Walczyło się z autem zamiast czerpać przyjemność z jazdy :(
wg mnie jazda z torsenem daje dużo więcej frajdy i auto jest stabilniejsze oraz łatwiej nim zawładnąć

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2007 13:49:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
haldexem nie jezdzilem, ale jezdzilem quattro - i to roznymi
z tego co ja zaobserwowalem to nie ma szans na udana jazde samochodem, ktorym nie jezdzilem wczesniej.
Nauka jazdy trwa okolo 6-12 miesiecy, ale potem potrafie najciezszym samochodem zdobywac puchary na naszych zlotach.
Jak to ktoś ;-) kiedyś określił - wyczucie sprzetowe byc musi.
Już sie nauczyłem (nabralem wyczucia) jak jezdzic, aby przod w A6 nie uciekał po dodaniu gazu, a tył zamiatal tak jak ja chcę.
I kazdy z moich samochodow wymagal ode mnie takiej nauki, nawet gdy gabarytowo byl podobny do poprzedniego

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 22:52:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
Baskecior napisał(a):
Dred napisał(a):
Basket chodzi mi o to że takim 70 konnym musisz sie dużo więcej napocić jak takim 150 konnym tego narzucisz wciśniesz trochę gazu i po kłopocie potem tylko kontrolujesz a na suchym asfalcie taka operacja 70 konnym jest dużo trudniejsza do wykonania

Najpierw pisałeś o wilgotnym asfalcie a teraz o suchym, zdecyduj się Waść ;)
Po raz kolejny piszę, że moc nie ma tutaj nic do rzeczy , potrzebny jest wysoki torque - idealne do takich zabaw są wszelakie V-ki i turboklamory
:)


V-ki sie zgodze, klekoty troche mniej, troche inaczej to ujme - trudniej jest w klekocie bo najpierw jest niewiele momentu a potem sporo i na krotko, w benzyniakach o wiele latwiej oddac to na asfalt, dluzej mozna operowac gazem..
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: