Dziękuję za zainteresowanie bo jestem już trochę zakręcony. Kupiłem niedawno to auto w Niemczech, powiedziano mi ,że jest w nim uszkodzona pompa, więc nie przejąłem się brakiem mocy. Pierwsze czynności po sprowadzeniu to:
1. wymiana rozrządu wraz z pompą wody i termoststem, który zresztą nie domagał. Termostat kupiłem niestety nieoryginalny. Wymieniono wszystkie możliwe rolki i napinacze. Objawy braku mocy niestety nie ustąpiły
2. wymiana oleju i filtra w Tiptronic (oryginały)
3. sprawdziłem katalizatory odłączając przy turbinie wydech, bez zmian
4. demontaż pompy VP44 i sprawdzenie jej sprawności w warsztacie zajmującym się regeneracją pomp wtryskowych, wszystko OK mechanicznie i elektronicznie
5. sprawdziłem inny przepływomierz, będę miał okazję jeszcze raz sprawdzić na 100% sprawnym
6. Pomiary w kilku warsztatach. Wszędzie (poza jednym) stwierdzono mniej więcej to samo co napiał Meszrum, czyli wszystko OK. W jednym tylko którego osobiście nie polecam (Pezal w Gdańsku) stwierdzono uszkodzenie przepływomierza co skutkowało zakupem innego używanego jednak sprawnego.
7. Wymiana odmy
8. Mechanik wymieniający rozrząd stwierdził, że wałki wyglądają OK.
Zawieszenie po kupnie nie było w najlepszym stanie, nieszczelność w jednej z poduszek - rano przyklęk na jedną nogę. Wymieniłem amora razem z poduszką. Niestety po kalibracji zawieszenia ostatnio zaczęły mi się pojawiać w trakcie jazdy jakieś błędy o treści:
VAG-COM Version: Release 303.1
Control Module Part Number: 4Z7 907 553G
Component and/or Version: - 2C1A1 D052
Software Coding: 25500
Work Shop Code: WSC 44468
2 Faults Found:
01780 - Sensor for Vehicle Leveling
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Jednak nawet gdy ich jeszcze nie było auto zachowywało się tak samo, czyli brak mocy.
Hamulce wyglądają OK.
Objawy braku mocy występowały i występują nadal zarówno przed jak i po wymianie rozrządu. Chyba że wcześniej był źle ustawiony i podobnie stało się teraz....
Może po prostu mam coś namącone w ECU?? Może Niemcowi było za dużo PS-ów i ztuningował sobie na połowę mniej ??
Być może pod koniec tygodnia będę miał możliwość podłączenia nowego ECU ze sprawnego auta.
PS. Jestem trochę laikiem i nie bardzo rozumiem te logi (004 i 004 VC 311.2) które miałbym wykonać , mam wersję Vag 303.1, czy na tej wersji mogę wykonać te logowania i w którym miejscu?
Logowania ze skrzyni biegów o które prosiłeś Meszrum są tutaj:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed7 ... a6014.html