.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 19:27:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 1.9TDI] Diagnostyka TDI !!!
PostNapisane: 25.lis.2007 15:35:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Panowie ja po prośbie!!;)

Zaczne od tego że przeczytalem na forum około 500 różnych tematow na temat silników 1.9 TDI i wogule TDI. Ściągnąłem około 2GB rożnych informacji więc chce uprzedzić odpowiedzi typu "użyj szukajki :peace: "

Jest tyle tu informacji ze głowa boli. Duża wiedzą wykazują się osoby typu meszrum czy baskecior więc generalnie chyba już wszystko zostało powiedziane.

Moje pytanie jest podobne do wielu innych a jednak inne.

Chciałbym kupic A6 1.9 TDI. Jeździlem jak dotąd tylko benzyniakami więc o dieslach nie wiem za dużo (no troche więcej niż zero po zapoznaniu się tutaj z lekturą)

Chciałbym spytac na co patrzeć tak naprawde przy kupnie. Nie chodzi mi o wyrwanie jakiejś igly ale o to żeby po wymianie rozrządu czyszczeniu odmy itp autko w miare chodziło. Chodzi mi tylko o silnik. Jak go w miare szybko i dobrze zdiagnozować gdzie najłatwiej lokalizować wycieki.

Będe miał ze sobą VAG-a no ale wiadomo że nie będę miał 2-3 godzin na diagnostyke i logi (zresztą bateria w laptopie trzyma mi 45min)

Oglądnąłem filmik instruktażowy jak obserwować prace turbiny i zaworka

Co jeszcze jest tam ważne?? Nie mówie o pierdolach ale orzeczach za wymiane ktorych trzeba będzie wydać majątek!!


Jak jacyś mądrzy mogą dać kilka rad byłbym wdzięczny jak nie to dalej będę szperał w szukajce ;)

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 15:53:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
No wspaniale , masz Vaga laptopa, zaraz będą logi.
Wspaniałe tabelki z ciekawą zawartościa.
I tu chyba jest problem, bo czy umiesz wyciągnąć wnioski ???
Jedyne co możesz to zlogować i sprawdzić czy nie ma błędów.
Dla mnie to loteria, jeśli nie masz poziomu wiedzy wielkich tego forum.
W najgorszym wypadku będziesz częstym gościem na tym forum, ale już nie w dziale 'Kupujemy Audi'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 16:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sławku, oczekujesz że podamy Ci ogrom wiedzy na tacy i w pigułce.
Niestety muszę Cię zasmucić, ale nie opanujesz tematu na 5 minut przed zakupem.
Przy zakupie TDI`ka musisz skontrolować stan silnika, przy użyciu VAG`a. Musisz spawdzić stan układu wtryskowego (013, 008) stan turbosprężarki (011) , przepływomierza (003), układów pomiaru temperatury oraz grzania silnika (007), kąta wtrysku (000 i 004) oraz wiele innych czynników, które są ze sobą powiązane, a nie sposób ich wszystkich przewidzieć czy podać zależności między nimi na tacy , bez oględzin autka i pomiarów.

Moja rada: poszukaj kogoś z okolicy,kto wie jak zdiagnozować autko przed zakupem i oszczędzi Ci nerwów w przyszłości.
Jesli wolisz sam - zapraszam do lektury niniejszego forum.

Tutaj filmy (fotostory) instruktażowe , które trochę Ci naświetlą temat:
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,16358.0.html
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,5265.0.html
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,10913.0.html

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 00:40:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Sławek, jak chcesz dobrze zdiagnozowac aoto to polecam pierw pojechać osobiścia a jak auto bedzie Ci sie podobało i "z wierzchu" bedzie wszystko ok (nie bita, zadbana, bez wyciaków itp) to wtedy umów sie na nastepna wizyte i wez ze sobą Etronika, on Ci prześwietli autko VAGiem.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 15:46:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Oczywiście panowie że zdaje sobie sprawe że mechaniekiem nie jestem no i takich rzeczy jak naprzykład ocena logów nie jestem wstanie zrobić ale też nie jestem niedzielnym kierowcą dla którego problemem jest zmienić kolo :/
Troche nerwów i kluczy już polamałem leżąc pod autem;)

Baskecior dzięki za filmiki zapisałem już je dawno na dysku jak już pisałem nie przyszedłem się tu prosić o podanie wszystkiego na tacy i użyłem wcześniej wielu opcji szukaj żeby podstawy już mieć. Lekture oczywiście studiuje dalej bo im większa wiedza tym mniej problemów i doceniam twoją wiedze na ten temat :diabel:

Wiem że bez pełnej i kompletnej diagnostyki kupowanie samochodu uzywanego to jest loteria. Ale wiecie jak jest, potrzeba na to czasu, a tu nie zawsze ludzie go mają zwłaszcza jak wystawiają samochód za niezłą cene żeby szybko sprzedać. Tu w Anglii wogule malo ludzi się w takie rzeczy bawi. Ale napewno są jakieś zewnętrzne obiawy po których bez podłaczania kompa można stwierdzić np że turbina na wymarciu lub tym podobne.

Mam jeszcze jedno pyanie jeśli można czy po kupnie urzywanego diesla załużmy 7-8 letniego z przbiegiem około 160 000 odrazu bawić sie zapobiegawczo w wymiane odmy i czyszczenie EGR?? natchnąłem się tu na fajny wątek gdzie to wszystko ładnie jest opisane, ale nie zabardzo wiem czy to jest konieczne tak odrazu??

Dzieki za pomoc jak już cos kupie to się pochwale no i mam nadzieje że nie bede częstym gościem na innych wątkach jak już ktoś wspomniał :peace:

marco ty sie też nic nie martw ja jeszcze zasypie cie pytaniami bo jesteś jedną z nielicznych osób jakie znam i mają TDI ;)

P.S. jeśli ktoś poczuł się urażony tym wątkiem to przepraszam ale zakładam że nie licząc 3-4 osób większość nie wie wszystkiego stąd taka masa wątków z pytaniami, a chciałbym przypomnieć także ,że nie wszyscy rodzą się ze 100% więdzą na temat TDI :diabel: :peace:

Jeszcze raz dzięki

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 17:11:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Spoko, jak cos to pytaj, powiem co wiem.
Odma to spory minut silników TDI V6 2,5 a Ty takiej nie planujesz wiec nie martw sie, chyba ze silnik cieknie mocno to znak ze trzeba do odmy zajrzec a odnośnie EGR to Vagiem da sie sprawdzić czy działa prawidłowo, jeśli nie to można rozebrać i wyczyścić, mnie to czeka już niedługo bo coś z moim nie tegos to Ci pomogę w razie czego. Słyszałęm że EGR to tylko dla EKOLOGOW a na prawdę jak sie go zaslepi to auto chodzi lepiej, nie wiem czy to prawda, mozna go zaslepic - http://allegro.pl/item270942878_zaslepk ... seat_.html
Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: