toomeek napisał(a):
Baskecior napisał(a):
1. Czy wczesniej sprawdziłeś blok 01 grupę 007 na VAG`u? W tej sytuacji podejrzewam uszkodzenie czujnika temperatury.
2. Skontroluj stan świec żarowych znajdujących się obok wtrysków. Swiece dogrzewające w tej temperaturze nie mają wpływu na temp silnika.
3. Jakiej firmy założyłeś termostat i czy prawidłowo odpowietrzyłeś układ chłodzenia ?
1:Sprawdzłem to wszystko zgodnie z procedurą jaką podaje Meszrum w swoim topiku o diagnostyce.
Wskazania były podobne do siebie na zimnym silniku
zdziwił mnie odczyt temperatury z czujnika na potrzeby deski rozdzielczej bo przy całkowicie zimnym silniku i 0 stopni na zewnątrz on wskazywał 45 stopni ale potem znalazłem gdzieś na forum że w 2.5 TDI też odczyt z tego czujnika jest taki ponieważ on zaczyna od jakiegoś tam progu zresztą skala na wyświetlaczu też zaczyna się od 60stopni.
3: Termostat z ASO originał cena 101 pln i tu przy okazji dla Szczecina i okolic NIE KUPUJCIE U "KOLACZ-LOPINSKI" strasznie zdzieraja i bardzo niemila obsluga ten sam w SKODZIE na struga za 81 pln Polecam wszystkim.
No i oczywiscie odpowietrzylem zgodnie ze sztuka.
2: dlaczego mam posprawdzac swiece zarowe przy wtryskiwaczach co maja wspolnego? Ale juz je sprawdzalem amperomierzem i wszyskie dzialaja prawidlowo i wszyskie mialy podobny pobor.
A dlaczego piszesz ,ze te swiece nie maja przy tej temperaturze wplywu na temp. silnika to od jakiej temp one dzialaja?
A i u mnie po okolo 2 km tez dmucha cieple powietrze ale silniczek dalej zimny i wskaz[/list]wka ani drgnie.
Jakos niemoge sie przyzwyczaic bo przed Audi mialem Golfa III AAZ i ten to sie rozgrzewal szybko nawet jak bylo ponizej zera to po 3 km temperatura na desce 90 stopni przy wlaczonym na max ogrzewaniu.
[/list]
Zapytam zatem inaczej: co pokazuje VAG w 007 po przejechaniu owych 10 km ? Jesli ok 90 st C - jest ok , jeśli nie - masz oryginalny uszkodzony termostat. Jesli w 007 przed uruchomieniem silnika widzisz we wszystkich podgrupach prawie to samo, to znaczy , ze czujnik jest ok.
49 na klimatroniku zaczyna wskazywac temp > 49 st C, szafa od 60 st C. To co zaobserwowałe jest ok.
2. Te świece wspomagają proces rozruchu silnika oraz eliminują drgania silnika w fazie rozruchu i przez kilkadziesiąt sekund po nim. Sa wazniejsze niż 3 świece w układzie dogrzewania małego obiegu.
Nie porównuj AAZ`ta sterowanego linką do TDI , sterowanego elektroniką. 1Y, AAZ czy pochodne nagrzewają się błyskawicznie, aby nagrzac TDI , trzeba najpierw zmarznąć, albo mieć układ dogrzewania dodatkowego (3 świece)
@ Jimek: musisz zajrzeć za silnik, jeżeli na króćcu wodnym zobaczysz 3 gwinty , to znak, że masz 3 świece podgrzewające płyn na małym obiegu.