.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 06:07:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 1.9TDi 2000r Logi do oceny, auto slabo przyspiesza
PostNapisane: 02.gru.2007 01:21:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
witam
kolaga kupil ostatnio A6 ktore bardzo slabo sie zbiera :/ i teraz prosi nie o pomoc(facet jezdzi gbolf IV1.9tdi wiec powinien wiedziec jak to p[owinno chodzic :(: ), a ja zwracam sie do Was o ocene logow i porade

Autko praktycznie nie przyspiesza
:peace:
ciekawe 011BS

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1951b368c1fa3284.html

dynamiczne 008 010 011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93c819675f6a1d13.html

003 004 010

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72f559efd28db095.html


Te "kwiatuszki" to wina turbiny czy jej sterowania :?: , sprawdzilem polaczenia i wygladaja OK.
TURBINA do regeneracji :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 01:40:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
podmieńcie [nie kupujcie] lmm i w drogę [z VC na kolanach].
po podmianie zróbcie dynamiczny 010.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 12:37:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
meszrum napisał(a):
podmieńcie [nie kupujcie] lmm i w drogę [z VC na kolanach].
po podmianie zróbcie dynamiczny 010.


ciekawy jestem czy kolega rob_k wiec co to jest imm :P , tak tylko sie pytam , nie żeby kogos obrazić , albo że ktoś sie nie zna :)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 12:49:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
gustav200 napisał(a):
meszrum napisał(a):
podmieńcie [nie kupujcie] lmm i w drogę [z VC na kolanach].
po podmianie zróbcie dynamiczny 010.


ciekawy jestem czy kolega rob_k wiec co to jest imm :P , tak tylko sie pytam , nie żeby kogos obrazić , albo że ktoś sie nie zna :)


nie imm kolego, tylko lmm (przepływomierz lub miernik masy powietrza), chyba sam nie wiesz o czym piszesz :peace: ;)
bez urazy :diabel:

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 12:52:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Cytuj:

nie imm kolego, tylko lmm (przepływomierz lub miernik masy powietrza), chyba Ty sam nie wiesz o czym piszesz :peace: ;)
bez urazy :diabel:


literówka !! , wychodzi na to że sie nie znam , przyznaje ze specjalistą nie jestam ale chyba chodzi o poplularny miernik masy powietrza zwany równierz przepływomierzem a po angielsku Air flow Meter chyba

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 13:45:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
gustav200 napisał(a):
Cytuj:

nie imm kolego, tylko lmm (przepływomierz lub miernik masy powietrza), chyba Ty sam nie wiesz o czym piszesz :peace: ;)
bez urazy :diabel:


literówka !! , wychodzi na to że sie nie znam , przyznaje ze specjalistą nie jestam ale chyba chodzi o poplularny miernik masy powietrza zwany równierz przepływomierzem a po angielsku Air flow Meter chyba


Mass Air Flow - w skrócie MAF. Z niemieckiego jest to LMM ale nie potrafię tego przeleać na monitor w formie nieskróconej :peace: Długa nazwa jest napewno w wątku o diagnostyce TDI mistrza Meszruma :diabel:

Po polskiemu :diabel: to przepływomierz powietrza vel przepływka :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 15:29:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
Przepraszam ze nie napisalem, ale pierwsze co zrobilem to wymienilem przeplywomierz.
Logi sa zrobione po wymianie na nowy BOSH`owski :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 17:01:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rob_K napisał(a):
Przepraszam ze nie napisalem, ale pierwsze co zrobilem to wymienilem przeplywomierz.
Logi sa zrobione po wymianie na nowy BOSH`owski :!:


zakładam, że lmm jest dedykowany do tego modelu.
czy sprawdzałeś drożność dolotu przed lmm [kierownica, filtr etc], jak i za nim?
w jakim stanie jest katalizator?
ponadto sprawdzćie przewody podcniśnienia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 17:19:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
meszrum napisał(a):
rob_K napisał(a):
Przepraszam ze nie napisalem, ale pierwsze co zrobilem to wymienilem przeplywomierz.
Logi sa zrobione po wymianie na nowy BOSH`owski :!:


zakładam, że lmm jest dedykowany do tego modelu.
czy sprawdzałeś drożność dolotu przed lmm [kierownica, filtr etc], jak i za nim?
w jakim stanie jest katalizator?
ponadto sprawdzćie przewody podcniśnienia.


lmm odpowiadal numerem poprzednikowi.

Sprawdzalem tylko filtr powietrza(zapackany- przeczysczony w miare mozliwosci) i polaczenia za nim (wygladal na szczelny)

Jeden z przewodow byl nieszczelny(przetarty-wymieniony) ale wtedy bylo jeszcze gorzej.

Tez sie zastanawialem nad katalizatorem, ale to nie wchodzi na obroty na biegu jalowym - ma ogromny problem z wejsciem na ogroty :< , a przy zatkanym kat powinien wyskoczyc jakis blad (przeladowanie, a tu nic :( ), czyz nie :?:

Moze problem tkwi we wtryskach :?:
Jakie logi mam przedstawic, zeby to sprawdzic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 17:50:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
filtr powietrza należy wymienić - czyszczenie nie wchodzi w grę.
jaki przewód był przetarty? od czego?
po wymianie filtra powietrza, dokładnie sprawdź drożność dolotu.

wtryski są OK, T również.
coś zatyka silnik na wejściu [dolot] lub na wyjściu [wydech].

wszystko już wiesz, do roboty.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 22:58:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
Jutro wymienimy filtr i odlacze wydech
Jeden z przewodow podcisnienia (i nie tyle co przetarty co przegrzany, bo opiral sie o przewody systemu chlodzenia) przy N18 ktory zwisal swobodnie-(niczym nie przykrecony :/ )

ten sam kolega po tym jak odstawil A6, uruchomil Golfa( po miesiacu)
i po godzinie przyjechal do mnie z prosba o pomoc, bo turbina odmawia posluszenstwa (ma facet pecha :/ )

Wiem ze to nie to forum , ale jezeli moglibyscie spojrzec na te logi :peace:

Auto posiada od roku i mowi ze golf powyzej 160km odlacza jakby turbo, a dzisiaj przy nizszych predkosciach :<, po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy

GOLF IV 1.9TDI AJM

Podlaczylem VAG i oto co wyszlo:

1 Fault Found:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

LOGI:

STATYCZNE:

000, 001, 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00a9391fb8b05e92.html

008, 010, 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a8e90cd4a4334094.html

DYNAMICZNE:

000,001,003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/817af6d59650e72f.html

008, 010, 011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7d5c9eaffda1f65.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8828f8ee32d1943f.html

TYLKO 011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed182de0b91131ea.html

BS

011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16602f99a6cc504b.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 23:25:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli w A6 jest też AJM [albo AFN/AVG], to podmieńcie N75 [z A6 do G] i zalogujcie dynamicznie 011. to jest to samo N75.
walor błędu wskazuje bardziej na N75, ale może być również wina samej turbiny [nawet jest to równie prawdopodobne].
po logowaniu G z podmienionym N75 wszystko będzie jasne.

niczego nie kupujcie, tylko podmieńcie na czas prób.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 19:07:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
miales racje mesz :D golfik jest ok

Ale to audi mnie dobija, wymienilem filtr powietrza, przejrzalem polaczenia, odlaczylem kat, to samo

rozmawialem z facetem ktory zajmuje sie diagnostyka i on stawia na padajaca pompe :/ , a jakie jest Wasze zdanie na ten temat :?:

Czy sens jest w podmianie lmm od golfa, bo lodze sie ze nowy jest do d

Meszrum napisal

czy sprawdzałeś drożność dolotu przed lmm [kierownica, filtr etc], jak i za nim?

kierownica?? czy moze ktos mnie naprowadzic co to i gdzie to znalezdz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 19:27:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kierownica to fragment plastiku od atrapy do filtra powietrza, a następnie do lmm.

lmm jest to samo, więc nawet się nie zastanawiajcie - podmieńcie z G do A6, po czym zalogujcie dynamicznie 010.

to zdecydowanie nie jest pompa.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 20:50:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
To z pewnoscia nie jest pompa :D, to ten "nowy" lmm, po odlaczeniu go audi odzyskalo przysieszenie, ze tez szybciej na to nie wpadlem, :/ (tzn. myslalem o tym, ale przypomnialem sobie sytuacje jaka mialem w moim AFB, gdzie przy padnietym lmm odlaczenie go nie robilo roznicy-3s a zaoszczedzilbym kilka godzin :/ )

golf jest op wymianie N75, ale jak kolega donosi turbo odlacza sie po przekroczeniu 3000RPM lub 160km/h, niestety logow jeszcze nie mialem okazji zrobic .
zapchany katalizator :?: chyba nie bo poprzednio przekraczal 4000 bez problemow - to pewnie bedzie turbo :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 21:01:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zapieczone kierownice w turbinie.
należy wyczyścić.




rob_K napisał(a):
To z pewnoscia nie jest pompa :D, to ten "nowy" lmm, po odlaczeniu go audi odzyskalo przysieszenie, ze tez szybciej na to nie wpadlem, :/ (tzn. myslalem o tym, ale przypomnialem sobie sytuacje jaka mialem w moim AFB, gdzie przy padnietym lmm odlaczenie go nie robilo roznicy-3s a zaoszczedzilbym kilka godzin :/ )


trzeba było posłuchać rady ;) :

meszrum napisał(a):
podmieńcie [nie kupujcie] lmm i w drogę [z VC na kolanach].
po podmianie zróbcie dynamiczny 010.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 22:16:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
OK masz rajcje MESZ :peace:

ale rowniez nie zaproponowales odlaczenia lmm w celu sprawdzenia jego sprawdzenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 00:01:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
Dalsza czesc zmagan z A6 AVG:

Auto jest po wymianie lmm na nowy i :!: sprawny :!: , bardzo slabo przysiesza powyzej 3000 i nie jest w stanie przekroczyc 4000, wyglada to (pod maska) jakby ktos uprzednio grzebal w systemie podcisnienia :(

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 012 AB
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2821
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-00 - -
NA to nie zwracajcie uwagi


17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1 556 - 35-10 - - - Intermittent (przerywany, sporadyczny)

Podczas robienia LOG przy jakis 3000rpm wyskoczylo:

1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -


STATYCZNE:

000,001,003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a830f51811eeb7d4.html

004,007,013

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67edd086d430e302.html

DYNAMICZNE:

000,001,003


008,010,011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0724f5dc6c5e81c1.html

BS:
000

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7bfb74531eda7273.html

003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/63e1fc41659c6fc5.html004


011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b254ab230f5bbb76.html

Na poczatek mam zamiar zamienic n18 z n75, albo n75 z golfa,
Czy ma ktos pomysl od czego zaczac :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 00:09:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Rob,


ktoś namieszał zdrowo z układem podciśnienia od poprzednich logów [na starym lmm]. wtedy ciśnienie doładowania było ok, a teraz w ogóle go nie ma.

to nie jest wina lmm [wtedy była wina lmm].
wygląda na zupełnie odłączony N75.
należy rozłączyć całe podciśnienie i poprawnie podłączyć na nowo.
[mógł rozłączyć się któryś z przewodów, bądź ulec przetarciu]

ktoś zrobił bałagan, należy posprzątać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 00:12:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
nie znam sie na tym ale z grupy 011 wynika ze turbo wogole nie pompuje , poprawcie mnie jezeli sie myle , byc moze jest spowodowane wadliwa praca N75

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: