Grześ (
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)
) - tutaj wszyscy mają rację. Pozycja "P" tiptronika to "czysto mechaniczna" blokada, sterowana (uruchamiana) linką od dźwigni zmiany przełożeń. Kiedy "na blokadzie" występują silne naprężenia (np. tak jak w opisywanym przypadku - na pochyłości) - wtedy do "zwolnienia blokady" trzeba użyć większej siły. To tak "schematycznie" z mojego punktu widzenia
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Brawa dla Ciebie i dla Kolegi Bellatrix za dodatkowe wskazówki, a wręcz elementarz postępowania z ASB. "Wkładając" lub "zwalniając" blokadę przy zaciągniętym hamulcu ręcznym (moim zdaniem warto wyrobić w sobie taki nawyk) - o "ciężkim" przełączaniu biegów szybciutko zapomnimy i na pewno uszanujemy nasze "automaty". To się opłaci, na pewno się opłaci ...
![n :):](./images/smilies/052.gif)
.
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)