Cześć Carl
Nie sprawdzałem rezystancji... Z tego co pamiętam można ją sprawdzić dopiero po włożeniu czujnika na miejsce lub oszukaniu go, że tam siedzi (mogę się mylić, bo nie pamietam czy jak się go wyjmie to jest zwarty czy rozwarty. Czyszczenie polegało na rozebraniu czujnika, usunięciu nalotu na blaszkach (śrubokrętem
) przeczyszczeniu delikatnie papierem ściernym i złożeniu czujnika (uprzednio podginając troszkę blaszki aby szybciej zapalał STOP).
Co do nowego czujnika - wymiana 30 minut trwałą, a to dlatego, że wymagał również tuningu! Światła STOP i sygnał dla tipa o naciśnięciu hamulca pokazywał dopiero przy 3/4 wciśniętego pedału - miało to swój skutek w postacji:
1. Zbyt późniego zapalania świateł STOPu (niebezpieczeństwo w ruchu drogowym);
2. Zbyt późnego wyłączania tempomatu. Dziwny efekt... jak lekko nacisnąłem pedał hamulca to tempomat dodawał gazu - identycznie jak z jazdą pod górkę, dopiero jak zapalił się stop /czyli już mocno hamulec wcisnąłem/ tempomat się wyłączał. To jest dla mnie oczywiście logiczne ale i nieprawidłowe działanie. Wyciągnąłem czujnik, rozebrałem go, złożyłem (stąd wiem o innej budowie wewnętrznej - tam już nie ma czego podginać) i działa prawidłowo już przy lekkim wciśnięciu hebla. Prawdę mówiąc mógł być jakiś błąd montażu bo tak naprawdę to nic nie zrobiłem w środku a zaczął działać prawidłowo.
Ale rezystancji dalej nie zmierzyłem... bo musiałem jeszcze ogarnąć furę po całym tygodniu