.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 05:52:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: czemu silnik 1.9tdi AHF wpada w tryb awaryjny 00575 ?
PostNapisane: 13.gru.2007 16:16:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2007 15:59:21
Posty: 5
Lokalizacja: Bochnia
witajcie, jestem tu nowy, mam nadzieje coś doradzicie jak naprawić autko,

niedawno kupilem Audi A3 1.9tdi, 98r, silnik AHF, na ktore dlugo skladalem, niestety kupilem od handlaza, przy jezdzie probnej bylo spoko dlatego kupiłem, dopiero pozniej wyszlo na jaw co jest grane, po przekroczeniu 120km/h silnik wpada w tryb awaryjny,
i teraz pelentam sie od jednego mechanika do drugiego, ale oni jak widze sa dobrzy do wymiany czesci a nie do diagnozy,
w VAG-COM ciagle wychodza dwa bledy 00522 i 00575

w aucie machanicy robili: czyszczenie turbiny+egr+kolektora, wymiana
gumowych wezykow, N75 nowy, czujnik temp.cieczy nowy, przepywka podmieniona ale też nie pomoglo

czekajac w dlugiej kolejce do kolejnego mechaniora który może
wreszcie znajdzie usterke, postanowilem zrobic samemu testy programem
vagcom, aby wykryc czemu silnik 1.9TDI-AHF wpada w tryb awaryjny notlauf

testy dynamiczne robilem tak ze jade na 3-biegu 1500obr, wlaczam logowanie i gaz do dechy, przy 3500obr auto slabnie i wylaczam logowanie,

http://www.zasilacze.pl/rc/testy_dynamiczne.pdf
http://www.zasilacze.pl/rc/testy_na_wol ... rotach.pdf

jesli ktos ma wiedze i doswiadczenie to bardzo prosze o wskazowki gdzie
szukac usterki, bo na serwis mnie nie stac, oni pewnie wymienili by pół silnika a ja już sie zrujnowalem :(((

z gory dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 17:12:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
W ocenie logów nie pomogę, ale niektórych grup brakuje. Przeczytaj sobie temat o diagnostyce http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .
Natomiast jedno co mogę powiedzieć to, że w grupie 13 nie ma dawek paliwa tylko korekcje tych dawek dla poszczególnych cylindrów. I z tego co widzę to chyba nie są one wcale za duże. Oczywiście mogę się mylić, ale na pewno, w razie czego, zostanę poprawiony :)

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 17:25:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
auto Ci przeladowuje, dlatego wpada w tryb awaryjny ;)

Sprawdz szczelnosc dolotu :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 17:28:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1. turbina do regeneracji - kierownice są zapieczone i stoją dęba, oczywiście pod warunkiem poprawnego połączenia układu podciśnienia;
[jeżeli ktokolwiek śmiał powiedzieć, że czyścił T, to należy mu się piącha w noc / klaps w dupę]

2. czujnik temperatury płynu chlodzącego G62 do sprawdzenia/wymiany;

3. termostat do wymiany;

4. dynamiczny kąt początku wtrysku do regulacji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 17:37:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2007 15:59:21
Posty: 5
Lokalizacja: Bochnia
mechanior wykrecil kolektor dolotowy, wymoczyl, wyczyscil i zalozyl na nowej uszczelce, wyczyscil tez turbine i EGR,
kierownice turbiny chodzily leciutko i jakis tam bolec tez,
co mam sprawdzac po kolei ?
mam spray do wykrywania nieszczelnosci, przyda sie ?

dziwne jest tez to ze jak sie przyslucha przy rurze wydechowej jak silnik chodzi na wolnych obrotach to slychac gwizd, jakby bardzo wysokie obroty turbiny, wczesniej niegdy czegos takiego nie slyszalem, nie wiem co to jest,

zauwazylem tez ze jest troche przerobiona instalacja alektryczna i jakis przekaznik po odpieciu ktorego zaswieca sie na liczniku grzanie swiec zarowych,
http://www.zasilacze.pl/rc/zdjecie3.jpg
http://www.zasilacze.pl/rc/zdjecie4.jpg
http://www.zasilacze.pl/rc/zdjecie5.jpg
http://www.zasilacze.pl/rc/zdjecie6.jpg
http://www.zasilacze.pl/rc/silnik.jpg
juz sie zapisalem do elektryka na demontaz tego badziewia, zobacze co sie stanie

schemat polaczen podcisnien znalazlem taki:
http://www.zasilacze.pl/rc/schemat_turbiny.JPG
ale u mnie sa inaczej polaczone dwa przewody, zaznaczylem krzyzykami, sa na odwrot,
jak ma byc poprawnie ?


Ostatnio edytowano 13.gru.2007 19:28:31 przez Rafal C., łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 17:41:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
napisałem powyżej, co masz zrobić jeżeli chcesz mieć sprawny samochód.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 20:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2007 15:59:21
Posty: 5
Lokalizacja: Bochnia
termostat jutro kupie nowy i oryginalny

czujnik G62 kupilem juz nowy i oryginalny (VW AUDI) ale nie pomoglo, chyba trzeba sprawdzic kable

bardzo prosze o udostepnienie rysunku jak ma byc poprawnie polaczone podcisnienie w A3, silnik AHF,
moze od tego zaczne, bo nie wiadomo co bylo grzebane, a bylo :((
jak sie upewnie co do polaczen podcisnien to dopiero turbo do regeneracji, bo to tanio nie bedzie, pewnie z 1000zl

dynamiczny kąt wtrysku to w Bochni to raczej nie ustawia, bo to wiocha, chyba ze w Krakowie poszukam warsztatu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 20:41:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Rafał - niech ktoś porządnie ustawi rozrząd, bo teraz się rozjeżdża o szerokość ząbka na pasku. Dopiero po tym zabiegu dowiesz się tego, czy kąt wtrysku na pewno wymaga regulacji.

Masz calkowitą rację w tym, że najpierw doprowadzisz do porządku wszystkie podciśnienia - to daje dużą szansę, że turbina okaże się calkowicie sprawna.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 21:25:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2007 15:59:21
Posty: 5
Lokalizacja: Bochnia
Rolki i pasek w rozrządzie faktycznie byly zmieniane na nowe z miesiąc temu, mechanik kilka razy sprawdzał lusterkiem coś tam i powiedział ze jest ustawiony idealnie, no to nie ruszałem tematu.
Jeśli z logów widać że jest ewidentnie przestawiony to rozpoznasz z nich w którą stronę przestawić ?
Albo napisz jak to sie rozpoznaje z logów VAG-COM - to metodą prób i błędów będę ustawiał i od razu sprawdzał.
A tak wogóle to problem z nierówną pracą silnika zauważyłem chyba też z miesiąc temu, jaki dziwny zbieg okoliczności.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: