radekmc napisał(a):
witam,
huczało mi w skrzyni ale tak jeździłem z parę miesięcy nie mogłem sie przybrać do roboty, ostatnio załadowany raz trasa 500 km potem znowu i było coraz gorzej
i wczoraj w nocy całkiem padła amen
poszło łożysko w środku trochę narobiło zamieszania
dzisiaj wyjąłem skrzynie i szukam nowej
teraz pytanie na które oznaczenia zwracać uwagę.
1.8 S pełny mechaniczny wtrysk 90 r.
odpaliłem sobie etkę i mam takie coś.
http://img117.imageshack.us/my.php?image=skrzyniard5.jpgmam ja od wczoraj
i nie bardzo wiem o co biega
moje numery:
1) 012 301.103F
2) 012409 131 D
3) 012 301 211 D
teraz mam pytanie na co zwracać uwagę przy wyborze, jak sprawdzać numery z etka
blisko mam do tej
http://allegro.pl/item277325928_audi_80_1_8_benzyna_skrzynia_biegow.htmla co to za oznaczenie AKM
POZDR
NIe wiem, co to za oznaczenie, ale ta skrzynia raczej oryginalnie w B3 nie była, a zgaduję to po tym, że ma u góry nadlew, o który zahacza się system Procon-Ten. A on występował chyba dopiero w B4 (jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi).
Poza tym - pakuj śmiało ta skrzynię - na blok silnika na bank spasuje, przed zakupem przymierz tylko swoją tarczę sprzęgła do wałka skrzyni, czy wieloklin pasuje. Możesz mieć nieco inne przełożenia, ale ważniejsze chyba żeby auto jeździło, niż żeby utrafić dokładnie taki sam girboks. Uważaj tylko żeby nie trafić skrzyni z diesla, bo tam przełożenie na benzynowy 1.8 za długie...