.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:48:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 11:59:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Czesc.Odma zostala wymieniona w pierwszej kolejnosci po kupnie auta.Teraz przymierzam sie do zdjecia pokryw i oblukania walkow . podpowiedzcie na co zwrocic szczegolna uwage. Mam jeszcze pytanie odnosnie cisnienia doladowania.Turbina pompuje prawie 2500 mbar, potem spadek ponizej 2000mbar. Jest to bardzo odczuwalne ok 2000 obrotow.Czy jest to normalne zjawisko , czy spowodowane softem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 12:16:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to normalne zjawisko.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 13:28:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nie jestem na tyle obeznany żeby prawidłowo analizować logi zmodyfikowanej jednostki (tak myslę :): ) ;) .

Wypowiem się jednak jako laik i zwykły użytkownik, któremu bardzo zależy na odchwaszczeniu ulubionej niuni ;) .

No więc ... :): ;) , gdyby to było moje AFB - zacząłbym od regeneracji turiny. I to pełnej regeneracji, a nie tylko czyszczenia kierownic (co w V1 i V2 nie bardzo przynosi pożądany efekt).
I chociaż krótkotrwałe przeładowania faktycznie są "normalnym zjawiskiem" (powiedzmy ...), to u Ciebie Alex - trwają one zbyt długo i zbyt mozolnie wracają do wartości żądanych (nawet przez zmodyfikowane) ECU.

Przy jednej robocie koniecznie zająłbym się innymi elementami dolotu (czyszczenie, rozruszanie, sprawdzenie poza silnikiem) ... .

Nie mam już ochoty na kolejne dyskusje na temat aktualnej mocy Twojego auta Alex, jednak "prywatnie" jestem w 100% pewny, że naprawa/wymiana turbiny sprawi, że mocy będzie jeszcze więcej, a drażniące Cię zjawiska zanikną.

Idę o każdy zakład, że pozostawienie silnika w okazanym stanie - lawinowo pogłębi "drażliwe stany" i oby skończyło się tylko na tym (bo hipotetycznie rozsypany na kawałki wirnik suszary w dolocie - to naprawdę nie jest szczęśliwa chwila w życiu samochodziarza - a po mojemu - sytuacja zmierza właśnie w takim kierunku).

Zawsze możesz powrócić do serii i ponownie zlogować - diagnoza byłaby zdecydowanie pewniejsza ... .
Ale ja zostaję przy swoim - AKP w ostatnim czasie zaatakowała epidemia wypalonych suszarek i nie do końca sprawnych dolotów. Ciebie Alex - też dopadło ... .

Jest nawet logiczne uzasadnienie epidemii - która nie ominie prawie nikogo z nas (ominie jedynie tych, którzy turbodoładowanym silnikiem poruszają się jak maluchem na półgazie). To całkiem proste - paliwo w tym śmiesznym kraju potrzebuje wyższej temperatury zapłonu niż przewidzieli to inżynierowie z normalnej części Europy. Stąd już bardzo krótka droga do zdymienia turbiny, a tuning (nawet bardzo profesjonalny) - dodatkowo przyspiesza ten proces.
To nie jest przypadek, że z Niemiec autka przyjeżdżają sprawne, a po kilku miesiącach pojawiają się topiki podobne do niniejszego ... :(: .

W sumie ... zdymiona turbina boli zdecydowanie mniej od zdymionego tip-a ... .
A na temat tip-a dowiesz się więcej dopiero po uzdrowieniu turbiny.

Raczej niczego więcej nie wymyślę. Twoja sprawa czy zaryzykujesz koszty regeneracji turbo. Ja bym zaryzykował ... .

Zużyte wałki / hydraulika - znacząco osłabiają silnik - ale raczej nie generują turbodziury... .
Naturalnie - drobiazgowa kontrola rozrządu - to kolejny i niezbywalny warunek bezpiecznej eksploatacji każdego motora ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 13:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Dzieki Piotrze. Ten powrot do serii chodzi po glowie i chyba w najblizszym czasie bedzie zrealizowany(tak z ciekowosci). Piotr z ciekawosci chce zajrzec pod pokrywy. Przy wymianie wtrysku sterujacego luknylismy na prawa strone . Walki byly idealne. Ale rano po odpaleniu z lewej strony slychac delikatny stuk, ktory za chwile przechodzi. Powiedz czy jezeli wqlki sa OK to popychacze i dzwignie nalezy wymienic? Jezeli chodi o turbine to gdzie to zrobic dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 14:25:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
alextaxi napisał(a):
Dzieki Piotrze. Ten powrot do serii chodzi po glowie i chyba w najblizszym czasie bedzie zrealizowany(tak z ciekowosci).


Ja bym tego nie robił ;) . Twoje modyfikacje są na pewno profesjonalne i "sformalizowane" wpisem do Briefu. Druciarze takich możliwości nie mają ... .
To nie jest tak, że suszarka już jutro o poranku poleci w strzępy ... . jakkolwiek nie powinieneś (w mojej opinii) tego stanu tolerować, to absolutnie nie musisz od tej chwili wsiadać do auta ze strachem ... ;) . Poprostu przygotuj się do tej naprawy "psychicznie" (i finansowo :(: ) i zrealizuj ją w chwili dogodnej dla siebie ;) .

Poczytaj sobie (polecam :): :d ) początkowe posty Carl-a :D ... . On też wrócił do serii (fakt, że dzięki temu wyłowił wszelkie niesprawności !!) ... ale po regeneracji turbiny krew go zalała :P i spowrotem założył kości od MTM :-) :-) ... .

alextaxi napisał(a):
Piotr z ciekawosci chce zajrzec pod pokrywy. Przy wymianie wtrysku sterujacego luknylismy na prawa strone . Walki byly idealne. Ale rano po odpaleniu z lewej strony slychac delikatny stuk,


Śliskawy temat :): . Jeżeli przez kilka pierwszych sekund od uruchomienia słyszysz "tylko" cykanie - to bez przesady ze strachem ;) . Jeżeli jednak stukanie wydaje Ci się bardziej metaliczne niż głuchawe - to w zasadzie nie ma o czym dyskutować ... (hydraulika kaput) .

alextaxi napisał(a):
ktory za chwile przechodzi.


Ile czasu mniej więcej trwa ta chwila ?

alextaxi napisał(a):
Powiedz czy jezeli wqlki sa OK to popychacze i dzwignie nalezy wymienic? Jezeli chodi o turbine to gdzie to zrobic dobrze?


I tak i nie (i nie są to jaja, tylko "konkretna" wskazówka ;) ) .
Na pewno (według mnie absolutnie poza wszelką dyskusją) należy zdjąć wałki i natychmiast po tym popatrzeć na ślady pracy widoczne na dźwigniach. Jeżeli nie ma wgłębień, wżerów, a patrząc "pod światło" - ślady pracy układają się w jednej linii dla każdego rzędu - to dobry, nawet bardzo dobry znak.
Jeżeli jednak zauważysz, że nawet pomimo braku wytarcia - ślady pracy są "niejednakowe" (to naprawdę widać) - możesz zakończyć oględziny. Będzie to znaczyło, że dźwignie już się "huśtają" na popychaczach, więc wszystkie hydro bezwzględnie do wymiany. W takiej sytuacji - nie zastanawiałbym się nad wymianą podkładek zaworowych - również nowe.
Co do dźwigni - jeżeli potrafisz zwryfikować (zmierzyć) powierzchnie styku z krzywką wałków i "od spodu" - na styku z podkładakmi zaworowymi, to jest szansa na oszczędność ... ale "kłóciłbym się" czy warto aż tak "oszczędzać".
Co do samych hydropopychaczy - muszą być na tyle twarde, żebyś nie dał rady ścisnąć ich ręką (palcami). Nie mogą też "wyskakiwać" powyżej "stanu górnego" ("wzniosu" :): ) .

Zresztą - jak znajdę czas to wstawię nowe fotki baaardzo ciekawych" dźwigni :-) - wtedy łatwiej zrozumiesz moje zawiłe wyjaśnienia :d :P .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 14:35:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
alextaxi napisał(a):
(...)Ten powrot do serii chodzi po glowie i chyba w najblizszym czasie bedzie zrealizowany(tak z ciekowosci).(...)



alex,

nie warto. Twój program jest bardzo delikatny dla T [wystarczy spojrzeć na 011.4dN, by mieć świadomość, że T po prostu się obraca], więc powrotem do serii odbierzesz sobie jedynie przyjemność z większego momentu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 16.gru.2007 14:37:36 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 14:37:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Slychac taki metaliczny stuk , ktory po lekkiej przygazowce zanika. Jak zdejmiemy pokrywy to wrzuce fotki. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 15:15:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Mam pytanie . Czy kontrolka cisnienia oleju gasnie po przekreceniu kluczyka czy po uruchomieniu silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 16:11:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
alextaxi napisał(a):
Mam pytanie . Czy kontrolka cisnienia oleju gasnie po przekreceniu kluczyka czy po uruchomieniu silnika?


http://www.youtube.com/watch?v=v-aTswVYL1A

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 18:48:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
BELLATRIX napisał(a):
carlnova napisał(a):
BELLATRIX napisał(a):
Carl .. :) Etka ... Może mały rewanżyk :peace:


Rewanżyk... za co ? :)
Za to, że będą jeszcze z Ciebie ludzie ? :):


Staram się jak mogę , dzięki , a myslłem o vagu :) ale nieważne.


Napisz mi na PW, Bellatrix o co chodzi ? :peace:
Czego potrzebujesz ? :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 20:50:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Witajcie. Na razie z autem OK. Poglebilem swoja wiedze w automatach i chcialbym zeby ktos wyrazil swoje zdanie. Chodzi mi o przeciaganie na 1 i 2 biegu i delikatne szarpniecie na 3 biegu ok. 2000 obr/min.i spadek obrotow do 1800 . Prosze o analize logow i wrzucenie swoich dla porowniania. Dziekuje.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 15:30:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
CZESC. Skoro nikt nie chce mi pomoc to trudno. Mam jeszcze jedno pytanie . Czy widoczny poslizg 510 obr/min na 1 i 2 biegu to normalne zjawisko , czy konczy sie juz konwertor? . Czy ktos slyczal o probie konwertera? polega ona na tym przy wcisnietym pedale hamulca wrzucamy na D i wciskamy pedal gazu na max i notujemy obroty silnika. 2400-2600 obr/min jest ok. Czy ktos to robil bo ja sie obawiam?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 10:28:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Niestety nie pomogę Ci Alex... :/
Ja napewno takiego testu nie zrobię, bo uważam, że jest szkodliwy dla tiptronica...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: