.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 07:49:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: <A6, C4, 1Z, 96 > - poranne wiski???
PostNapisane: 16.gru.2007 01:24:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 18:35:14
Posty: 84
Lokalizacja: Biała Podlaska (bliskie okolice)
Witam. Pomóżcie proszę bo już nie wytrzymam. Mam podobny problem jak poniżej:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... lternatora
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... lternatora
Powiem tak. Wczoraj został zrobiony cały rozrząd: pompa wodna wymieniona, ta mała rolka wymieniona, pasek alternatora wymieniony, rolka napinacze paska altka też wymieniona. Bez paska alternatora nic nie piszczało. Jak go założyliśmy, to znowu rozległ się potworny pisk. Dodam że przy polaniu wodą, na chwilę to ustaje, ale i ustaje jak trochę sie dociśnie napinacz tego paska. Mnie się osobiście wydaje że to może łożysko czy ta rolka na altku, bo jak zakręciłem ręką samą rolkę to było słychać cichutki pisk. Mechanik mówi że to szczotki w altku. Więc to może to. Nie wiem co dalej robić bo pisk dochodzi ze strony altka.

_________________
A6 Avant 1,9 TDI ('96) - I LIKE IT
Obrazek,Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 10:34:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Moze alternator sie zaciera , lozyska sa w nim i powinno sie je wymieniac po pewnym czasie . Szczotki nie piszcza . Czasami jest tak, ze lozysko sie rozsypuje i wtedy nawet dochodzi do uszkodzenia walka od wirnika , poniewaz traci osiowosc. Lepiej z tym nie jezdzij.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 10:42:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jeśli nie wymieniłeś całego napinacza a tylko rolkę to tu będzie przyczyna.

Zresztą sam sobie odpowiedziałeś
"
Cytuj:
ustaje jak trochę sie dociśnie napinacz tego paska
"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 11:26:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 18:35:14
Posty: 84
Lokalizacja: Biała Podlaska (bliskie okolice)
No dobra ale co z tym wspolnego moze miec napinacz? On sie przeciez nie kreci tylko rolka. Wiec czy on wydawalby jakis pisk - przeciez on dociska rolke do paska?

_________________
A6 Avant 1,9 TDI ('96) - I LIKE IT
Obrazek,Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 12:27:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
jasio66a napisał(a):
No dobra ale co z tym wspolnego moze miec napinacz? On sie przeciez nie kreci tylko rolka. Wiec czy on wydawalby jakis pisk - przeciez on dociska rolke do paska?


W Twoim aucie występuje poślizg paska Micro.Świadczy to o słabym naciągu paska i o zurzyciu napinacza.A konkretnie sprężyny która z czxasem się wypracowała.
Nie piszcze Ci rolka w sensie łożyska tylko pasek się ślizga po kołach pasowych.

Rolka jest tylko elementem przenoszącym napęd paska.Napinacz masz popsuty.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 12:55:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 18:35:14
Posty: 84
Lokalizacja: Biała Podlaska (bliskie okolice)
To jeśli jest to napinacz to co powoduje, że jak silnik się rozgrzeje do ok 60-70 stopni to przestaje to piszczeć? Napinacz inaczej zaczyna pracowac?

_________________
A6 Avant 1,9 TDI ('96) - I LIKE IT
Obrazek,Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 12:56:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
guma paska nabiera wyzszej temperatury i staje sie przy tym mniej podatna na poslizg

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 14:43:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 18:35:14
Posty: 84
Lokalizacja: Biała Podlaska (bliskie okolice)
No sprobuje wymienić ten napinacz, tylko nie wiem czy te ramię też czy nie? Jaki to jest koszt mniej więcej? Samemu da radę czy jechać do mojej złotej rączki? Jak zrobię to się odezwę.

_________________
A6 Avant 1,9 TDI ('96) - I LIKE IT
Obrazek,Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 14:48:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
ADAM 12 napisał(a):
jasio66a napisał(a):
No dobra ale co z tym wspolnego moze miec napinacz? On sie przeciez nie kreci tylko rolka. Wiec czy on wydawalby jakis pisk - przeciez on dociska rolke do paska?


W Twoim aucie występuje poślizg paska Micro.Świadczy to o słabym naciągu paska i o zurzyciu napinacza.A konkretnie sprężyny która z czxasem się wypracowała.


...a konkretniej siłownika, który jest w tej sprężynie :)
Ja prawie rok temu dałem za napinacz ponad 400zł, ale kupiłem orginał. W tym czasie wyszły ponoc zamienniki, ale nie znam szczegółów (cena/trwałosc).

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 14:54:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
jasio66a napisał(a):
No sprobuje wymienić ten napinacz, tylko nie wiem czy te ramię też czy nie? Jaki to jest koszt mniej więcej? Samemu da radę czy jechać do mojej złotej rączki? Jak zrobię to się odezwę.


Druciarz...było se Fiata kupic...i u pana Zenka robic!

Przepraszam ale jak widze takie cos to mnie szlag trafia...k**** napinacz do 200zł w HARCIE czy Intrercarsie a ty marudzisz.....Tego sie nie zmienia co miesiąc, tylko co X km a potem na allegro aukcja PASKI PŁYNY ZMIENIONE ... bla bla bla.. k***** mać !!

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 16:12:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
LykaN o co ci ku.wa chodzi? Czlowiek sie pyta co ma dokladnie wymienic i czy da rade zrobic a Ty go od druciazy wyzywasz. Je..ij sie w banie zanim wymyslisz po raz kolejny jakas glupote do napisania ( ktora w dodatku kogos obraza ) masz zly dzien czy cos?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 19:30:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 18:35:14
Posty: 84
Lokalizacja: Biała Podlaska (bliskie okolice)
LykaN do Ciebie nie kierowałem takiego pytania więc nie musiałeś się wysilać i mi odpisywać. A co do "Pana Zenka" to ja mam z kolei znajomego Pana Mietka. :D A dla człowieka który zarabia 1300 zeta m-cznie każdy grosz się liczy więc pytam. :/

_________________
A6 Avant 1,9 TDI ('96) - I LIKE IT
Obrazek,Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 23:05:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jutro dokładnie oblookam budowę Twojego napinacza i zasugeruję Ci ewentualną pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2007 20:09:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 18:35:14
Posty: 84
Lokalizacja: Biała Podlaska (bliskie okolice)
Ok dzieks. Bo moj mechanior nie jest przekonany ze to to bo ciezko go bylo naciagnac. Ale co pozostaje? Albo alternator albo napinacz. NIc wiecej. W sumie kazdy mowi co innego.

_________________
A6 Avant 1,9 TDI ('96) - I LIKE IT
Obrazek,Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2007 20:10:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 18:35:14
Posty: 84
Lokalizacja: Biała Podlaska (bliskie okolice)
A zkolei elektryk sluchal tego i mowi ze to nie alternator. Mowi ze to pasek. Kazal mi naladowac akumulator.

_________________
A6 Avant 1,9 TDI ('96) - I LIKE IT
Obrazek,Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 12:06:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A więc tak.Jeśli napinacz nigdy nie był wymieniany to masz go w aucie około 10-12 lat.Nie wierzę aby zachowywał się w 100% sprawnie.Dopinać będzie ale nie z taką mocą jak fabryczny.Wina tak jak pisałem leży po stronie wypracowania sprężyny.
Sam napisałes że gdy dopchnie się ręcznie napinacz pasek przestaje piszczeć.

Koło alternatora nie powinno sprawiać problemów.Nawet jego niewielkie zużycie nie spowoduje uślizgu na NOWYM pasku....

Zrobisz jak Ci mechanicy poradzą.Wg mnie napinacz trzeba wymienić bezwzględnie.Nawet ze względów na jego wiek.Unikniesz dzięki temu nieprzyjemnych niespodzianek ,takich jakie miał mój znajomy w AEL-u w grecji.Napinacvz strzelił i popłynoł 300E za cześci i robociznę .

Wesołych świąt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 23:54:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 18:35:14
Posty: 84
Lokalizacja: Biała Podlaska (bliskie okolice)
Dzieki za pomoc. No chyba zdecyduje sie na to. Jak nie bedzie to to bede szukal dalej przyczyny. Wesolych Swiat i Szczesliwego Nowego Roku.

_________________
A6 Avant 1,9 TDI ('96) - I LIKE IT
Obrazek,Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: