.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 08:52:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.9E SD]Czujnik temperatury- wymienic czy nie
PostNapisane: 17.gru.2007 14:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2007 19:05:57
Posty: 60
Lokalizacja: polska
Mozliwa jest taka sytuacja ze czujnik temperatury ,po mimo ze jego pomiar pokazuje prawidłową temp., moze byc uszkodzony ? Chodzi o taka sytuacje : Czy moze byc tak ze jego pomiar pokazuje prawidlowo temp .a mimo tego moze podawac zlły impulas do komputera sterujacego wtryskiem co w rezultacie doprowadza do tego ze silnik nie pracuje prawidłowo? . Mam wtrysk wielopunktowy mechaniczny i sa tam dwa czujniki temp. Ogolnie silnik jest bardzo zamulony ,czasem nawet zakopci . Dowiedzialem sie od znajomego ze po wymianie jednego z czujnikow ,wszystko powroci do normy Ale chodzi o to ze temp pokazuje prawidłowo i teraz mam dylemat czy go wymienic :/ Bede wdzieczny za porade.

_________________
B3 1.9E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 21:39:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
co znaczy zamulony ,nie pracuje prawidłowo ? tam są 3 czujniki. zmierz opór na tym wkręconym od dołu , przy temp. 90 na silniku

czujnik można wymienić ... tylko czasem można kupić "jeszcze lepszy"

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 22:06:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2007 19:05:57
Posty: 60
Lokalizacja: polska
U mnie jest tak ze auto kreci sie tylko do 3,5 tys obrotow Po przekroczeniu tych obrotow ,silniik zaczyna sie bardzo dlawic tak jak by cos w nim przerwalło .Predkosc max wynosi okolo 125 km/h ,gdy depne gaz do "dechy" i chce jechac szybciej ,auto dalej sie juz nie rozpedza i tylko sie dlawi i rzuca "doslownie " karoserią . Slyszalem ze moze byc zuzyty przepllywomierz ,ale kosztuje ponad 300 zl , bo nie ma zamiennikow .Gdybym wiedzial na 100% ze to przez niego tak sie dzieje to odrazu bym go wymienil ,a tak to :/ narazie nie ryzykuje z kupnem .Kumpel mnie nakierowal ze moze byc tez wina wlasnie tego czujnika teperatury ,znajdujacego sie na przeciw tego drugiego ale ustawionego od dołu i spietym biała spinką (pod pzrewodem wodnym) . Wszystkie filtry powymieniane , wywalony kat , nowa pompka paliwa,nowe swiecie , a auto nadal nie jezdzi jak potrzeba Bylem u 15 stu mechanikow i kazdy orzekł inna diagnoze...... :/ co robic..

_________________
B3 1.9E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 20:38:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
po pierwsze możesz sprawdzić ciśnienie sprężania . będziesz wiedział czy z silnikiem jest ok . we własnym zakresie możesz "wybłyskać" kody migowe - wkładasz bezpiecznik na 4 sekundy w gniazdo na przekaźniku pompy paliwa i obserwujesz kontrolkę na desce . czujnik też możesz sprawdzić . auto od początku tak się zachowuje ? jak zapala? pompę wsadziłeś odpowiednią ? sprawdzał ktoś zapłon ?

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 20:54:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jak jedzie ci do 3500 obr/min, to do sprawdzenia jest także czujnik spalania stukowego, albo do podmiany bo nie łatwo jest go sprawdzić.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 21:13:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
jak całkiem padnięty to może "błysnąć"

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 21:38:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2007 09:17:32
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Zmierz rezystancję tego czujnika od strony wtyku sterownika. Wtedy pomierzysz również rezystancję przewodów, które mogą być uszkodzone.
Sprawdź również kopułkę, może tam iskra "lata" gdzie chce, bo kopułka ma przebicie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: