.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 21:57:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5 TDI "R5"] ile barów ma dmuchać?
PostNapisane: 17.gru.2007 18:37:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Kochani!
Ile barów i przy jakich obrotach powinna dmuchać turbawka w pięciocylindrowym 2,5 TDI? Dokładnie chodzi mi o silnik 1T czyli pierwsze TDI.
Ten motor ma bardzo ubogą diagnostykę, więc VAGiem tego się nie odczyta...
Za poprawne odpowiedzi cenne nagrody rzeczowe :):

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 19:13:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
0.85-0.95bar na drugim biegu przy 60km/h prędkość utrzymywana za pomocą hamulca :)
jesli chodzi o vag'a to powinno sie to pooglądać vagiem 1551/2.

to ja poprosze lewą listewke na zderzak przedni w ramach nagrody :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Ostatnio edytowano 19.gru.2007 00:13:42 przez Mauzer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 19:39:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mauzer napisał(a):
jesli chodzi o vag'a to powinno sie to pooglądać vagiem 1551/2.

A co to za oznaczenie? Coś bliżej zdradzisz?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 19:45:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
taki blue box -> http://www.upsolute.ru/diag/2_b.jpg

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 19:52:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Takim "telewizorem"diagnozowali mi auto parę razy w zaprzyjaźnionym serwisuie Seata. Na początku zawsze z tekstem "ku...wa, jaki on wolny" (on, czyli komp auta....)
Mauzerze, obliczyłem, że 60km/h na II biegu to są obroty około 3750, czyli wysoko jak na diesla. A tak w zakresie 1500-2500 ile powinno dmuchać?
I druga sprawa: sprężarka za pomocą rurki gumowej połączona jest z jakimś "cudem", które siedzi na ścianie grodziowej. Co to jest za cudo i do czego to służy?
Słyszałem, że w pracę turbsprężarki można ingerować poprzez dociąganie / luzowanie jakieś sprężyny. O co w tym chodzi?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 23:22:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
cygaro-avant napisał(a):
Takim "telewizorem"diagnozowali mi auto parę razy w zaprzyjaźnionym serwisuie Seata. Na początku zawsze z tekstem "ku...wa, jaki on wolny" (on, czyli komp auta....)
Mauzerze, obliczyłem, że 60km/h na II biegu to są obroty około 3750, czyli wysoko jak na diesla. A tak w zakresie 1500-2500 ile powinno dmuchać?
I druga sprawa: sprężarka za pomocą rurki gumowej połączona jest z jakimś "cudem", które siedzi na ścianie grodziowej. Co to jest za cudo i do czego to służy?
Słyszałem, że w pracę turbsprężarki można ingerować poprzez dociąganie / luzowanie jakieś sprężyny. O co w tym chodzi?


doładowanie przy 2400 powinno być przy zdrowym motocyklu własnie takie jak napisałem a procedura testowania dotyczy własnie sprawności sprężarki w całym zakresie obrotów użytecznych...aha kapeć w podłoge i hamulec zarazem trzymasz przy tym :d

to na grodzi to reg. ciśnienia doładowania...a co do regulacji to źle słyszałeś.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 23:30:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
To coś na grodzi to sławetny N75. ;)
Co do pomiaru ciśnienia doładowania, mozna skorzystać z odczepu na metalowej części dolotu i wpiąć weń manometr. Po kilku godzinach jazdy dowiesz się jak ładuje twoje turbullum.
Niemniej , 1T/AAT/AEL`e obarczone są wadą w postaci kobylastej turbodziury, więc nie spodziewaj się kopa od samego dołu Marcinie.
Nie dotykaj sztangi na zaworze upustowym , jeśli nie szukasz kłopotów ...
Najpierw wylecz nieszczęsny wąż ciśnieniowy i wydaj te pare PLN`ów ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 00:14:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecie Ze mam dużą turbo dziurę - wiem doskonale. Niemniej po tym jak przesiadłem się do srebrnego szerszenia z fiesty, ilekroć dałem gazu na II, III, IV biegu - zawsze waliłem łbem w zagłówek. A teraz nie. I nie wiem, czy to kwestia kompresji, kąta wtrysku, czy doładowania.
I jeszcze jedno: u mnie na ścianie grodziowej są dwie puszeczki typu "coś" - jedna większa druga mniejsza, obie są połączone z dolotem gumowymi rurkami. I dodatkowo jedna z tych puszek jeszcze ma rurkę do turbawki... CO to jest ta druga puszka?
Mauzerze na moich oczach niejaki Artur z Malwowej dłubał coś kluczem w 2,5 TDI w Volkswagenie T4 i mówił: "O, teraz jest dobrze". Stąd moje pytanie....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 09:59:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kompresję można pomierzyć, ale przy turboładowanym silniku nawet delikatny jej spadek nie powoduje aż takiej różnicy (bo z tego co widzę jest spora, skoro Cię to irytuje).
Dynamiczny kąt wtrysku - owszem jest jednym z czynników wpływających na dynamikę, ale ... powtarzam się po raz enty - doprowadź do porządku układ ciśnieniowy, bo gubisz gdzieś milibary ...
Jedna z tych puszek to N75 a druga steruje EGR`em o ile dobrze pamiętam.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 21:54:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Proponuję rzut oka na poniższą fotkę. Strzałki "1" i "2" to dwie "puszeczki" siedzące na grodzi - obie połączone wężykami z dototem. Strzałka "3" pokazuje wężyk idący do turbawki. Aha - u mnie nie ma EGRa (to jest recyrkulacja, tak?)
Obrazek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 00:13:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
1. zaworek sterowania doładowaniem 2. mapsensor.com.pl


3. sparciały wężyk :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 12:03:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mauzer napisał(a):
1. zaworek sterowania doładowaniem 2. mapsensor.com.pl
3. sparciały wężyk :diabel:

W tym rzecz, że ten wężyk nie jest sparciały - obmacałem go na całej długości (łee...., obrzydliwe.....) i jest OK, aż po sam króciec na turbinie.
dwa głupie pytania:
- do czego jest mapsensor
- co dłubał Artur kluczem w turbawce w T4?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 13:08:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
w turbo można jedynie regulować wastegate wewnętrzny, ile przy jakim podciśnieniu ma upuszczać spalin pomijających wydech. Mapsensor daje do komputera informacje o nadciśnieniu/podciśnieniu w układzie dolotowym.

jak tam - macanko fajne było ? :]

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 13:27:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo napisał(a):
w turbo można jedynie regulować wastegate wewnętrzny, ile przy jakim podciśnieniu ma upuszczać spalin pomijających wydech.

Czyli reguluje ile spalin puścić w wydech a ile w łopatki turbiny, tak? No czyli jest jakaś możliwość ingerencji w doładowanie. Masz, panie Leoś, jakąś fotkę gdzie, co i w którą stronę kręcić?
Leoś napisał(a):
Mapsensor daje do komputera informacje o nadciśnieniu/podciśnieniu w układzie dolotowym.

....żeby sterować jakoś ilością wtryskiwanego paliwa, tak?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 13:49:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Czyli reguluje ile spalin puścić w wydech a ile w łopatki turbiny, tak? No czyli jest jakaś możliwość ingerencji w doładowanie.

Tak, chipem. Możesz kręcić do oporu a i tak jednostka ograniczy ciśnienie, po to siedzą w TDI`kach N75 połaczone z zaworem upustowym.
Niemniej po co ci samo zwiększenie ciśnienia doładowania , bez ingerencji w dawkę, chcesz dziur w tłokach ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 22:17:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Tak, chipem. Możesz kręcić do oporu a i tak jednostka ograniczy ciśnienie, po to siedzą w TDI`kach N75 połaczone z zaworem upustowym.

Hm....wydaje mi się, że jeśli N75 działa dyskretnie (czyli nie zero-jedynkowo) i w sposób płynny wytwarza podciśnienie, to ruszenie sprężyny da efekt - przy tym samym podciśnieniu wywołanym przez N75 inne będzie przesunięcie sztangi sterującej wewnętrzym by-passem
Baskecior napisał(a):
Niemniej po co ci samo zwiększenie ciśnienia doładowania , bez ingerencji w dawkę, chcesz dziur w tłokach ?

A to dlaczego? Brzmi groźnie...
Bardziej zależy mi na spontanicznej reakcji turbiny na wciśnięcie pedału gazu - może u mnie zbyt dużo spalin omija łopatki turbiny....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 22:28:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
cygaro-avant napisał(a):
Bardziej zależy mi na spontanicznej reakcji turbiny na wciśnięcie pedału gazu - może u mnie zbyt dużo spalin omija łopatki turbiny....


niewykonalne ;)
p.s basket chyba pisał ci coś o połataniu dolotu :D ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 22:46:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Tak, chipem. Możesz kręcić do oporu a i tak jednostka ograniczy ciśnienie, po to siedzą w TDI`kach N75 połaczone z zaworem upustowym.

Hm....wydaje mi się, że jeśli N75 działa dyskretnie (czyli nie zero-jedynkowo) i w sposób płynny wytwarza podciśnienie, to ruszenie sprężyny da efekt - przy tym samym podciśnieniu wywołanym przez N75 inne będzie przesunięcie sztangi sterującej wewnętrzym by-passem
Baskecior napisał(a):
Niemniej po co ci samo zwiększenie ciśnienia doładowania , bez ingerencji w dawkę, chcesz dziur w tłokach ?

A to dlaczego? Brzmi groźnie...
Bardziej zależy mi na spontanicznej reakcji turbiny na wciśnięcie pedału gazu - może u mnie zbyt dużo spalin omija łopatki turbiny....

Oj Marcin ... nie kombinuj.
O ciśnieniu doładowania decyduje jednostka. Zbiera sygnał z czujnika ciśnienia doładowania i odpowiednio wysterowuje N75.
Spontaniczna reakcja na pedał gazu od niskich obrotów możliwa jest tylko w silnikach z turbinami VTG, ale jesli pocieszy Cię kopniak w kregosłup na wyzszych obrotach - udaj się do chiptunera i wydaj parę PLN`nów, ale najpierw napraw gumę w dolocie.
;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 23:00:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A ile Ci ładuje? Mi w tej chwili ładuję max 0,70 i mnie to wnerwia. A powodem jest ponownie ten plastikowy zawór na filtrze paliwa - 191 127 247 A . Powoduje powstawanie bąbelków powietrza w przewodzie paliwowym i silnik jest słabszy i doładowanie nie osiąga seryjnych parametrów. Wstawiłem zamiennik i wytrzymał jakieś 4tyś km. Zamówiłem teraz oryginalny. Zobaczymy na jak długo wystarczy.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 11:29:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecie: gumę będę miał wkrótce, oryginalną przywiezioną z III Rzeszy. Ale obecna jest na 100% szczelna. Poprzednie sklejanie jak puściło, to już przy 110 km/h słyszałem spod maski świst - tak jakby czajnik z gwizdkiem wodę gotował. Ateraz nawet przy 140 nic nie świszczy.... Ale gumę oczywiście wymienię
Kefirze - to co piszesz jest bardzo ciekawe - u mnie od czasu do czasu też pojawiają się pęcherzyki powietrza między filtrem i pompą. Ale dlaczego ma to mieć wpływ na ciśnienie doładowania?
I gdzie dokładnie u siebie wpiąłeś manometr? Jakiś mechaniczny czy elektroniczny?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: myszon90 i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: