.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 12:00:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Passat B4, AFN]Problem z moca
PostNapisane: 24.gru.2007 23:02:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.gru.2007 22:46:21
Posty: 5
Witam

Od pewnego czasu mam problem z mocą mojego autka (Passat B4, AFN). Zauważyłem, ze teraz jak jest zimnej problemy są częstsze.

Autko traci moc, mogę max 120/h sie poruszać i jest strasznie mułowate. Występuje tez błąd "00575". Jak wyłączę i włączę silnik jest ok przez pewien czas.

Wymieniłem zaworek N75 (kupiłem oryginał) oraz N18 (EGR). Po wymianie zaworków silnik od razu lepiej chodził ale ... częściej pojawia sie błąd.

Autko ma tez dziwne napady czasami. Coś jakby sie odblokowywało. Czasami autko przyspiesza w miarę ładnie (tak mi sie zdaje) i nagle przy 3 tys obrotów dostaje większego kopa i już tak ma.

Porobiłem kilka wykresów w teście dynamicznym:

http://www.polowiec.net/grupa03.jpg
http://www.polowiec.net/grupa08.jpg
http://www.polowiec.net/grupa10.jpg
http://www.polowiec.net/grupa11.jpg
http://polowiec.net/logi.zip

Bardzo proszę o pomoc. Dzisiaj jechałem 80km i miałem 3 razy. Trochę zaczyna denerwować :) Nie wiem czy wymieniać turbinę czy może przepływomierz do wymiany.

PS. Dzisiaj macałem trochę rury i wężyki. Zauważyłem, ze przewód ssący idący z przepływki do turbiny jest jakby na luźno mocowany do turbiny. Czy to tak ma być?

pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 00:30:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gdybyś poszukał na forum od razu znalazłbyś gotową odpowiedź.
Przytrafiła Ci się najbardziej klasyczna usterka w AFN`ie - zapieczone kierownice spalin.

Rozwiązanie:
1) Rozruszaj zawór upustowy turbiny ręcznie i psikaj po sztandze w dół Wd-40 lub innym płynem penetrującym
2) Po tej operacji wykonaj testy w bloku 01 , grupie 011 z właczoną opcją "nastawy podstawowe/basic settings) i obserwuj czy zawór upustowy prawidłowo działa, tutaj film instruktażowy , jak to powinno prawidłowo działać:
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,16358.0.html
3) Jeśli działania z pkt1 nie rozwiązały problemu, czeka cię wyjęcie turbiny i wyczyszczenie kierownic spalin zgodnie z tym tutoriałem:
http://www.autocentrum.pl/go/75____5088 ... 28618.html

powodzenia

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 12:04:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.gru.2007 22:46:21
Posty: 5
Witam

Serdecznie dziękuje za odpowiedz. Faktycznie, mój błąd. Zaraz po umieszczeniu znalazłem kilka informacji na forum ale .... w Twoich kilku zdaniach dowiedziałem sie więcej niż w tych postach co czytałem :)

PS. Czy warto wymienić przepływomierz? Odczyt z przeplywki trochę sie rożni z tym co ma być. Przyplywke już czyściłem, nic nie pomogło.

Dodano 20.30
PS2. Właśnie przejechałem świąteczne 120km (przytyłem kilka kilo). Oczywiście nie wytrzymałem, popryskałem WD40 i autko super chodziło. Ani razu nie weszło w tryb awaryjny. Zauważyłem tylko, że nie zawsze miało taką samą moc. Czasami lepiej przyspieszało czasami gorzej.


pozdrawiam i Wesołych Świąt.
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 15:26:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Twój przepływomierz jest zdrowy.
Doprowadź do porządku to o czym pisałem i ponownie zloguj 003 , 008 i 011.
Zobaczysz , że po usunięciu usterek wykresy staną sie bardziej płaskie, autko zacznie lepiej ciągnąć a notlaufy przejdą w zapomnienie.
PS: jeśli autko nie łapie już notlaufów, przegoń go po autostradzie z butem w podłodze przez dobre 30 km, po czym wykonaj kilka ostrych przyspieszeń od 1500 rpm do 4000 rpm na każdym biegu.
Jeśli rozruszałeś sztangę , jest nadzieja , że po tzw przepałowaniu (sorry za pospolity język) autko odzyska wigor.
Niezależnie od tego ponownie popsikaj sztangę i ręcznie mocno rozruszaj dźwignię, tę która widać na filmie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 19:37:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.gru.2007 22:46:21
Posty: 5
Witam

Dzisiaj, po kilku dniach od popryskania WD40 miałem znowu dwa razy raz po razie tryb awaryjny. W trasie otworzyłem maskę, popryskałem WD40 i autko odzyskało znowu moc. (po pryśnięciu ruszyłem, od razy dałem pedał w podłogę na III biegu i miałem takie chwilowe szarpniecie na 2500 obr i moc wróciła).

Wygląda na to, ze będę musiał wyciągnąć turbinkę i wyczyścić albo .. co kilka dni pryskać WD40.

PS. Moze jest lepszy środek od WD40?
PS2. Jak w inny sprawdzić działanie sztangi? U mnie w passacie jak przełączę na "nastawy podstawowe" mam napis w oknie "nie dostępne".

pozdrawiam
Tomek


Ostatnio edytowano 30.gru.2007 21:06:07 przez polowiec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 20:31:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przykro mi , ale czeka Cię wyjęcie turbiny i czyszczenie kierownic spalin.
Twój sterownik nie obsługuje 011 w BS. :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 20:43:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.gru.2007 22:46:21
Posty: 5
Witam

Trudno, nowy rok zacznę w warsztacie - chyba sam tego nie będę robił. Turbina jest z tylu, dojście ciężkie.
Czy po rozebraniu i złożeniu trzeba będzie coś regulować (tam jest śruba regulacyjna na sztandze z gruszka - czy ja trzeba bedzie regulować)?
Zastanawiam sie tez nad rozebraniem turbiny bez jej wyciągania (w/g tych rysunków to jest to możliwe).


PS. Razem z błędem 575 miałem błąd 519 - Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 - zwarcie do +. Czy to jest ten czujnik na przewodzie dolotowym z po prawej stronie silnika? Czy czujnik sie uszkodził czy to przez kierowniczki jest błąd?


pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 17:11:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.gru.2007 22:46:21
Posty: 5
Witam

Czy może mi ktoś polecić, gdzie w pomorskim regenerują dobrze turbosprężarki.?
Mialem oddać do mojego mechanika, coś zaczyna ściemniać.


PS. Znalazlem osobę w Stegnie, która sprzedaje nowe turbiny (cale wnętrze jest nowe, tylko obudowa jest piaskowana) za 1500zl. Czy warto kupic czy lepiej regenerować swoja?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=291927719
kupował może ktoś od tego Pana?



pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: