.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 09:05:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5tdi 150ps 99/00] Brak mocy, auto po vagu i...
PostNapisane: 26.gru.2007 10:23:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Witam


Byłem u swojego mechanika miał niestety mało czasu (okres przedświąteczny itp) rozbierał mi sprzęgło.... PIERWSZA RZECZ O JAKĄ PYTAM TO :

Cięzko wchodził mi wsteczny i biegi z oporem i bierze wysoko pytałem i każdy praktycznie mówił że sprzęgło do wymiany....

- Dwumasówka nie stawiała oporu tylko robiła klik klik => znaczy się że jest do wymany?
- Stare sprzęgło które miałem wymieniać okazało się być w bardzo dobrej kondycji.... ale :
MA zamontowany TLUMIK DRGAN SKRĘTNYCH. Czy to norma przy dwumasówce czy Ktos wczesniej bal sie kosztow izamontowal takie sprzeglo z tlumikiem drgan ? Bo zamówiłem sprzęgło sachsa i przyszło bez tego tłumika...
- Biegi wchodziły ciężko....wstecznego nie dało sie wbic....... wiecie co sie okazało ? Ze mam wyrypane "jabłko" Ma straszne luzy i wyrypane plasykiwe łeski prowadnice... Mam zamówione nowe. Stare tylko zostało przesmarowane i działa malina..... Tak na przyszłość co by zaznaczyć że istnieje taka ewentualność :)

Teraz do rzeczy:

Auto ciągnie normalnie na 1 biegu
na 2 ciągnie rownierz
na 3 ciągnie do 4tys i ani rusz więcej
na 4 biegu max to 4tys. (ale zazwyczaj odcnia na 3 czasem na 2.500)
Wygląda to tak ze auto idzie jak strzala na 4 biegu dociera do tych 3,5tys. i pedał może byc w podłodze a obroty spadaja do 2tys.. Redukcja na 3 bieg i auto znów przyspiesza.
Nie poleci więcej raczej jak 150-160
Na vagu wyszlo ze przy 2tys. turbina ładuje jakby silnik kręcił sie już na 2.5tys.

Następuje przeladowanie turbiny (tak określił to moj mechanik)
Auto zostało podlączone do vaga

Błędy sczytane to : przepływomierz (sporadycznie)

Przy dynamicznych:
Przepływka dawała dobre wartości wszystko w normie. Natomiast turbina przeładowywała na 3 i 4 biegu) Auto odzyskiwalo moc po zejsciu do 2tys. lub redukcji i odczekaniu chwilki.


Czy mógłby mi Ktoś powiedzieć co mam do wymiany ? Chodzi mi o to że mój mech. mi to zrobi tylko ma bardzo mało czasu.... więc jak mu powiem kup mi to to to ja przyjadę o 17 do Ciebie to on to wykona. Dlatego proszę Was o jakąś radę sugestie co takeigo kupić i ew. podmienić aby silnik nie tracił mocy ?

Czy to poprostu zaworek ? Czy przeplywka (tak jak mowie zalogowala bląd ale podczas testow wszytsko bylo w normie) Mogę powiedzieć też iż jeszcze kwartał temu jak auto bylo vagowane i sprawdzana byla turbina to pchala książkowo. Wiem że mogła się sypnąć (choć wątpie) ale proszę Was o pomoc

Z góry dzięki za wszytskie odpowiedzi

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 10:45:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Auto wpada Ci w tryb awaryjny. W ECU powienienś mieć zapisany błąd przeładowania 575. Musisz dokładnie zlogowac grupy.
Przyczyn jest wiele: zapieczone kierownicy, nieszczelnośc dolotu, coś z podciśnieniami, N75...


Ostatnio edytowano 26.gru.2007 10:52:12 przez wowo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 10:48:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
No wpada w tryb awaryjny ale nie trzeba auta gasic i odpalac.

Zrobie bardziej poprawne logi ale czy juz teraz Ktos nie mogłby mi powiedziec jakie prawdopodobne sa przyczyny tego ze turbina przeladowywuje (chyba powinna pchac 2000minibar a pcha 2500minibar)

Acha dodam że czasem auto pojdzie dobrze ale czesciej go kuli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 10:54:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wystraczy żepopuścisz pedał przyspieszenie i bdzie dalej dobrze jechać.
Przyczyny już Ci napisałem. Piszesz że pompuje 2,5bar (to sporo, tyle jest na mocnym programie), a ile zadaje sterownik?? Po zlogowaniu, będziesz można coś wyeliminować. Podaj też jakie numeryczne błędy generuje ECU.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 11:37:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Wlasnie... mechanik użył takiego określenia... że ze sterowaniem turbina cos jest niet ak.
Nie chce wprowadzac w blad... ale gdy turbina powinna pompowac 2000minibar to ona pcha o 500wiecej.
Dodam iż turbinka jest slyszalna miedzy 1100 a 1500 obrotow. Pozniej juz jest raczej nieslyszalna (chyba ze jedziemy tunelem z otwarta szyba)

Acha Kolego kupue chętnie vaga tak abym go mial u siebie w domku tylko możesz mi podać stronę skąd mam go kupic. Widzialem takie na alledrogo za 120pln ale nie wiem czy to sa dobre... moj mech. ma juz wersje pro dla serwisow autoryzowanych . Mi chodzi o ten program ktorego sami używacie.
Auto jest z 99/00 biale tarcze zegarow silnik akn 150ps naped na przod.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 11:52:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Interfejs kupisz tu http://www.viaken.pl/
VAG-COMa dostaniesz na maila :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 12:14:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Acha ale czy Mogłbyś mi podac konkretnie to co ja potrzebuje.... tzn widzę ofertę vagow ale co tam wziąśc jak taki wybór jest.... Chce moc vagowac auta grupy vw audi z lat 95 -04


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 13:01:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 14:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
a co to jest : http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=10

?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: