.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 16:48:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5TDI AKE] - już odpala :-) ale powietrze w układzie.
PostNapisane: 27.gru.2007 22:58:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Witam Kolegów,
Już kiedyś pisałem że mi rano ciężko pali ale podregulowałem dawkę i było względnie ok, ale teraz jestem u rodziców, tu na wschodzie standardowo 8 na minusie, a czasem grubiej i zasadniczo wogle nie gada, po dość długim kręceniu łapie, ale jak za karę, a za wozem niebiesko-siwy stefan. Co zrobić? dodam że kiedyś amatorka mi filtr paliwa wymieniała i teraz na nim widzę paliwo.
A jeszcze się podpytam jaką ważną rolę odgrywa ten zaworek przy filtrze paliwa, jak to wszystko działa, bo czytam że może być tego wina, tylko nie bardzo rozumiem do czego to służy i jak to działa.
POMOCY!!!

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Ostatnio edytowano 30.gru.2007 11:05:28 przez altium, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 23:01:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Kąt wtrysku ustawiony prawidłowo? Świeczki grzeją?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 23:16:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
No właśnie aż wstyd się przyznać, ale czytam tą instrukcję do wagowania i tak nie bardzo wiem co, ile, gdzie, i o której? A świeczki jutro rano posprawdzam bo na lampce podsufitówki nie ma różnicy w chwili gdy gaśnie lampka świec żarowych. A kąt kiedy odczytać, jak motor całkowicie zimny, czy na ciepłym?

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 00:39:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
altium napisał(a):
No właśnie aż wstyd się przyznać, ale czytam tą instrukcję do wagowania i tak nie bardzo wiem co, ile, gdzie, i o której? A świeczki jutro rano posprawdzam bo na lampce podsufitówki nie ma różnicy w chwili gdy gaśnie lampka świec żarowych. A kąt kiedy odczytać, jak motor całkowicie zimny, czy na ciepłym?


Na ciepłym...
Nie czytałeś widzę... Nie chciało się ? ;)
Skoro nie potrafisz (nie chcesz :/ ) zrobić tego sam [VAG] poproś kolegę o nicku marcinpoznań74...
Z tego co wiem - ma dobre serce... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 08:23:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Sprawne V6 bez świec pali spokojnie w -18st.C. to nie 4-ro cylindrowy kondon :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 08:47:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
Jak na mnie, to zapowietrzony ((
kolego, altium, powietrze w rurkach est? w tych przezroczystych, do pompy VP44. Nikt ktoś pokręci, a ty patrz na te rurki. Jak zapowietrzone, będę ciężko odpalić :/ Do tego, to moze spowodować padnentie pompy :/
jak odpowetrzic, szukaj w faq

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 10:55:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Obserwowałem te rurki na zgaszonym silniku i na odpalonym wiele razy, nie znalazłem tam pęcherzyków powietrza, tylko nurtuje mnie pytanie, znalazłem w szukajce o tym podgrzewaczu że często jest to przyczyną, bo cały filtr od góry pływa w paliwie, w sensie jak by ktoś go paliwem oblał, już umówiłem sie w ASO na wymianę na oryginalny, ale jak to ma się do odpalania zimnego motoru?

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 10:59:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Na ciepłym...
Nie czytałeś widzę... Nie chciało się ? ;)
Skoro nie potrafisz (nie chcesz :/ ) zrobić tego sam [VAG] poproś kolegę o nicku marcinpoznań74...
Z tego co wiem - ma dobre serce... :)[/quote]

No dobra dziś mam czas i popatrze, a ile czasu trzeba logować statyczne, i które logować 311, a które 409?

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 14:23:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Pierwsza diagnoza wykazała że żadna świeczka nie grzeje, sprawdzałem przy pomocy kabelka, plus z aku na cycki i nie iskrzy, ktos wie ile te świece kosztują?

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 14:32:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Świeczka chyba coś ok. 30-40 PLN ale poczytaj jeszcze o ich wymianie, bo z tych 30 możesz zrobić i ze 2000 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 14:43:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wowo napisał(a):
Sprawne V6 bez świec pali spokojnie w -18st.C. to nie 4-ro cylindrowy kondon :diabel:

Dokładnie, bo 4-cylindrowe palą bez świec do -22 st C :jezor:
Kolego altium, oprócz wymiany świec czekac Cię będzie regulaja kąta wtrysku , przy tej temp silnik powinien bez problemu uruchomić bez ich pomocy - jedynie kręcenie rozrusznikiem będzie trwało chwilę dłużej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 15:07:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Dokładnie to miałem na myśli :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 16:16:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Wymień teswiece, tylko BERU koszt 1 szt. 25 zł z dobrego źródełka. Ja w swoim AKE wymieniłem /w chwili wolnego czasu napewno wrócę do tego tematu w nowym wątku, z moimi małymi problemami/ i problem znikł pali na dotyk.
Tylko bądź delikatny i strasznie uważaj na gwint w głowicy, jest strasznie delikatny, powiedziałbym że "tekturowy" :)

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 16:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Czyli żeby ich mocno nie dokręcać?! Znalazłem takie w serwisie Skody po 65 zł ori, czy poszukać gdzieś indziej? A kto mi podpowie jak długo trzeba logować w bloku 8???

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 17:30:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Ciąg dalszy przygody: logowałem auto, podczas obserwacji czy sztanga od turba się nie przycina zauważyłem pojedyncze bąbelki powietrza które się przepływają razem z paliwem, a wcześniej tego nie widziałem, jutro jadę po nowy filtr, świece, a zaraz obrobię logi statyczne.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 19:30:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witam. U mnie prawdopodobnie problem, z którym borykałem sie prawie rok został rozwiazany. Tak więc świece wykluczylem, bo sprawdzilem, iskrzyły. Przy odpalaniu na voltomierzu wskazówka wyrażnie opadała. Swiatełko w suficie wyraźnie przygasało. Ale postanowilem sprawdzić czy świeczki dostają prąd z fajek.
Zdjąłem czujnik temp. zeby grzanie bylo dłuzsze i co okazało sie - nie dostaja swieczki pradu. Tak wiec odkrecilem dolna obudowe pod kierownica, sprawdzilem te dwa duze bezpieczniki - ok. A to co jest zwalone - to ten automat/przekaźnik. Jest to kwadrat z niebieska obudowa. Po prostu końce tej metalowej blaszki, które działaja chyba na zasadzie magnesu - sa juz spalone i dopiero jak dotkne reka - pomoge, to wtedy na fajce jest prad. Jutro jade kupić nowy ten automat, dziwne bo napisane na nim made in ireland.
Tak wiec Altium - sprawdz tez w ten wyżej opisany sposób wszystko u siebie. :peace: Życze powodzonka ;)

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 19:44:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
To teraz wytłumacz mi proszę łapatologicznie - dlaczego spadało Ci napięcie jak przekaźnik nie dawał na świece? Co obciążało układ? Pytam szczerze, bo jakoś mi się to kupy nie trzyma...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 20:27:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
A więc tak, świece wymienione na ori z ASO, filtr paliwa wymieniony na ori z ASO, tylko musiał być już nadłamany podgrzewacz i jeden króciec pękł, otwór w filtrze do poniedziałku uszczelniony, powrót paliwa połączony łączówką, w poniedziałek będę miał oryginalny podgrzewacz to założę. Powietrze w przewodzie pojawia się przy przegazowaniu, ale już zdecydowanie mniej, na pewno nie dostaje się przez powrót bo odłączony. Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać rozszczelnienia, bak paliwa full.
Pomocy

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 11:04:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
A więc auto już normalnie odpala, tylko sześć świec żarowych pobiera więcej prądu niż rozrusznik, przy porannym podgrzewaniu świec U spadło do 10V, jak podgrzał wzrosło do 12V i przy odpalaniu nie było takiego poboru jak ze świec, To normalne?

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 19:00:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
GrzesB napisał(a):
To teraz wytłumacz mi proszę łapatologicznie - dlaczego spadało Ci napięcie jak przekaźnik nie dawał na świece? Co obciążało układ? Pytam szczerze, bo jakoś mi się to kupy nie trzyma...


Tak więc już Ci mówie, pod zdjeciu obudowy dolnej pod kierownicą, tam masz te wlasnie duze bepzieczniki (szt.2) i dalej sa chyba 3 sloty - bynajmniej tak jest u mnie, w jednym środkowym nie ma nic tj. zadna "kostka" nie jest wpieta. Natomiast w slocie ostatnim tj. pierwszym od prawej mam wpieta niebieska kostke - moj mechanik powiedzial ze, to jest wlasnie automat/przekażnik swiec.
I w tej wlasnie kostce sa takie blaszki - które jak kontrolka swiec zarowych pali sie na desce to wtedy one sa przyciagane (to te wlasnie "cyknięcie" - stamtad pochodzi) na zasadzie chyba magnesu. U mnie jest tak - moge wyjac ta niebieska kostke i poranne palenie jest bez zmian z kostka/bez kostki - na minusowych temp. ciezko pali. Ale jest tak jak napisalem czyli napiecie na voltomierzu spada, swiatełko przygasa. Osobiście sie na tym niebardzo znam, ale tak wlasnie u mnie jest. Po nowym roku zajme sie tym na pewno - bo cos tu nie bangla. Tymczasem wszystkich zycze super zabawy sylwestroweij i bardzo szcześliwego Nowego ROKU ;) :peace:

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: