.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 07:52:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5TDI AKE] - logi kompletne, czy mógłby ktoś rzucić okiem?
PostNapisane: 28.gru.2007 19:45:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Witam,
Zalogowałem auto pierwszy raz w życiu, więc pewnie nie wszystko jest zrobione dobrze, na razie bez dynamicznych, postaram się je zrobić szybko.

1) Logowanie 311.2
BS000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09f ... 29afd.html
BS003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f07 ... 72bca.html
BS004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4d ... 0de86.html
BS011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f04 ... cc287.html
Statyczne 000,001,003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/30b ... 20786.html
Statyczne 004,007,018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/355 ... 7f26d.html
Statyczne 013,014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/965 ... 9cc63.html

2) Logowanie 409.1
Statyczne 001,003,004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a37 ... 6f830.html
Statyczne 007,013,014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b08 ... d023a.html
Statyczne 013,014,018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a9 ... 5dbb7.html

3) Jutro postaram się dorobić dynamiczne

Pozdrawiam

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Ostatnio edytowano 01.sty.2008 21:48:06 przez altium, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 20:19:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kąt wtrysku nieprawidłowo ustawiony [ale to było wiadome czytając o Twoich problemach z rozruchem].

cylinder 3 słaby.
[nie myśl na razie o tym]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 20:49:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
meszrum napisał(a):
kąt wtrysku nieprawidłowo ustawiony [ale to było wiadome czytając o Twoich problemach z rozruchem].

cylinder 3 słaby.
[nie myśl na razie o tym]


Kolego Meszrumie, czy mógłbyś mi napisać jaki kąt mam, a jaki powinien być i czy mogę go sam przestawić, a jeśli tak to jak to zrobić?!

A czy ten słaby wtryskiwacz może powodować głośniejszą pracę silnika?

Pozdrawiam

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 20:51:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
meszrum napisał(a):
kąt wtrysku nieprawidłowo ustawiony [ale to było wiadome czytając o Twoich problemach z rozruchem].

cylinder 3 słaby.
[nie myśl na razie o tym]


Kolego Meszrumie, czy mógłbyś mi napisać jaki kąt mam, a jaki powinien być i czy mogę go sam przestawić, a jeśli tak to jak to zrobić?!

A czy ten słaby wtryskiwacz może powodować głośniejszą pracę silnika?

Pozdrawiam

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 20:54:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
altium napisał(a):
meszrum napisał(a):
kąt wtrysku nieprawidłowo ustawiony [ale to było wiadome czytając o Twoich problemach z rozruchem].

cylinder 3 słaby.
[nie myśl na razie o tym]


Kolego Meszrumie, czy mógłbyś mi napisać jaki kąt mam, a jaki powinien być i czy mogę go sam przestawić, a jeśli tak to jak to zrobić?!

A czy ten słaby wtryskiwacz może powodować głośniejszą pracę silnika?

Pozdrawiam


Twój kąt to 1*BTDC, a powinien być 2*ATDC.
jak wykonać regulację napisałem w topiku o diagnostyce.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 20:58:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Dzięki :-)
Kąt taki ustawił ASO, ale chyba ustawił go jak dla SuperB
Postaram się przestawić i napiszę co wyszło.
:-)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 20:59:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
altium napisał(a):
Dzięki :-)
Kąt taki ustawił ASO, ale chyba ustawił go jak dla SuperB
Postaram się przestawić i napiszę co wyszło.
:-)


nie, dla Skody jest ten sam kąt.
po prostu mechanik, który to robił, był indolentem w zakresie wiedzy lub debilem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 21:29:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Z tego co się doczytałem trzeba przestawić kąt na rozrządzie, czyli raczej sam tego nie zrobię......

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 21:32:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Czy klawisz LOG został naciśnięty przy logowaniu w momencie LATE ?
Przy BTDC byłoby chyba większe (bliższe 100%) wysterowanie pompy VP44 ?
Przypominam, że to AKE i on powinien mieć kąt (004 stat) po stronie BTDC ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 21:49:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Logowanie wystartowałem na late, czekałem dwie zmiany aby zacząć prawidłowo, gdzieś po dwóch sekundach po zmianie z erly->late wcisnąłem start.
To w końcu w AKE powinno być na BTDC czy ATDC?

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 21:53:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Powinien być 2* ATDC w 004 BS, a w statycznym od 0 do 1 * BTDC (tylko dla AKE), chociaż ten kąt reguluje juz dynamicznie same ECU.

Altium...
...wystartowałeś... nie interesuje mnie klawisz START tylko LOG.

Czy LOG nacisnąłeś w momencie pojawienia się LATE w 004 BS ?

W momencie uruchamiania silnika nastawnik Twojej VP44, Altium - ustawiony jest w pozycji na max. późno (LATE).
Ciśnienie paliwa przed uruchomieniem jest równe zeru, więc nie ma możliwosci ustawienia innego kąta wtrysku.
W czasie samego rozruchu ciśnienie w części niskociśnieniowej jest na tyle małe, że nie odgrywa większej roli w nastawieniu kąta początku tłoczenia.
Dlatego nieodzowne jest poprawne ustawienie mechaniczne pompy VP44 tak, aby w ogóle możliwy był rozruch Twojego AKE. Z Twoich opisów wiemy, że jest utrudniony...

Według ELSY kąt początku wtrysku w Twoim AKE powinien być ustawiony w nastawach podstawowych (basic settings) na spaet (późno) 2* ATDC (+/-2*) - koniecznie przy wysterowaniu z poz. 4 równym 100%.
Takie ustawienie w Twoim AKE pokaże w logu 004 statycznym kąt po stronie BTDC, czyli prawidłowy... (od 0 do około 1* BTDC)

Spróbuj i napisz nam jak to wygląda.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 22:02:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Tego nie wiem, źle zinterpretowałem wskazówki, jutro powtórzę próbę i razem z dynamicznymi podłącze pod topik. No to jak to jest że Meszrum piszę że BTDC, a Carlnova że ATDC? w sensie jak powinno być?

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 22:09:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Carl jak zwykle pewnie się myli, tak że nie musisz się przejmować...
Obydwaj piszemy o tym samym, ale ważne jest w którym momencie nacisnąłeś LOG.

Wszystkie V6 2,5 TDI mają kąt wtrysku w 004 BS po stronie ATDC - 2* ATDC (+/-2, czyli do 0 do 4)

Jednak ze względu na stopień sprężania AFB, AKN osiągają w 004 stat 2* ATDC, natomiast AKE od 0 do 1* BTDC.

Poszukaj sobie logów 004 stat i BS innych kolegów z AKE - sprawa się rozjaśni... :)

I teraz na koniec rodzynek: :peace:

Oto dlaczego myślę, że możesz mieć prawidłowy kąt, czy po stronie ATDC w BS ach

Zobacz kąt wtrysku użytkownika Danielos9 z AKE: na 100 % prawidlowy

Jest po stronie BTDC ;)

004 statyczny - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/091 ... 7693c.html

004 basic settings - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a7 ... 462aa.html

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 22:14:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dzieci,

najpierw ustawiamy sztywno 2*ATDC na 004BS.
dopiero następnie, jeżeli jesteśmy wiernymi teorii wysterowania, patrzymy na 004N.


z każdym dniem mam ochotę wykasować topik o diagnostyce z uwagi na fakt, iż nikt go nie czyta. w kółko te same pytania...
dlatego zakładam w swoich opiniach, że diagnosta dokładnie przeczytał topik ze zrozumieniem i w odpowiednim momencie nacisnął LOG.





Carl,

z 004N jest różnie...
w AYM po wymianie rozrządu w D miałem 2*BTDC @65% na 004N, a po wymianie rozrządu w PL na blokadach 2*ATDC @70% na 004N...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 22:20:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

z 004N jest różnie...
w AYM po wymianie rozrządu w D miałem 2*BTDC @65% na 004N, a po wymianie rozrządu w PL na blokadach 2*ATDC @70% na 004N...


Tak... tego nie neguję
Zauważ jednak, ze takie ustawienie (BTDC w 004 BS) na 100% wygenerowałoby błąd 00550, a o nim nic Altium nie wspomina...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 22:33:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Błędów na ECU nie mam, ale to ja jutro zrobię jeszcze raz logowanie.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 20:20:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Niestety z braku czasu zrobiłem tylko BS004, Log składa się z trzech części, pierwsza część log przy Late, druga część przy Early i trzecia na końcu znów przy Late, jak widać, tak czy siak przypisuje BTDC:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e7 ... 0d0a3.html

dodatkowo zrobiłem PrintScreeny, przy Late jest ATDC, a przy Early BTDC:
Late:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b28 ... ec3cc.html
Early:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/713 ... b76f9.html

Trochę to dziwne że jest niby ATDC, a w logach BTDC, sami oceńcie proszę.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 20:56:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
z tego, co zamieściłeś teraz wynika, że kąt wtrysku ustawiony jest poprawnie.

[nie mogę uwierzyć, że w chwili, gdy wciskasz LOG na Late zapisauje się nagłówek BTDC... być może wciskasz START zamiast LOG...]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 21:23:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Robiłem kilka prób w różnych kombinacjach i zawsze wyskakuje BTDC, wciskałem Log i start na Late i też przypisywał BTDC, może ma to znaczenie że logi są robione 311.2, a program do przetwarzania logów pochodzi z 409. Jutro koleszka mi pomoże i zrobię dynamiczne.
Dziękuję za okazaną pomoc :-)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 19:37:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
A więc zalogowałem dynamiczne:
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/462 ... 9d109.html
001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f3 ... 5aa55.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/822 ... e3cb5.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/188 ... a185a.html
008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/213 ... 18bad.html
010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d68 ... 4cdc6.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e9 ... e0ab1.html

proszę o analizę :-)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: