.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 07:59:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c3 88-90r] potrzebuję symbole skrzyń od KU / NF / MC
PostNapisane: 30.gru.2007 19:56:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ludzie, ludziska
podeślijcie mi jakie były symbole przednionapędowych skrzyń w cygarze z silnikami 2,2 / 2,3 / 2,2T.
A jeśli ktoś ma jeszcze przełożenia tych skrzyń.....hmmmmm....byłoby super

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 20:45:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lut.2006 21:03:36
Posty: 41
Lokalizacja: DKL
Dołączę się do tematu z prośbą o symbol i przełożenia skrzyni z NF quattro '90.

_________________
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A
'90 Audi 100 Avant quattro, 2.3 NF C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 21:16:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wszystko do wyczytania z etki...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 22:04:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Hm, no właśnie nie bardzo wiem jak. Na rysunku podkazującym skrzynię biegów w kawałkach mogę policzyć przełożenia poszczególnych biegów i przekładni głównej, mogę te przełożenia przypisać do symbolu skrzyni, ale nadal nie wiem która skrzynia z czym była łączona. Mogę tylko przypuszczać, że osiągalny był zestaw "silnik MC + sprzęgło 240 mm + skrzynia AUW", ale to są tylko przypuszczenia. Pewności nie mam.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 22:17:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
Witam
Bardzo dobrze było to rozwiązane na tej stronie http://www.oilshop.ro/catalog/vagvin.php lecz,niestety nie chodzi
Wpisywało się symbol silnika i wyskakiwały symbole skrzyń.
Jeżeli masz aktualny adres tego dekodera to może "wróżka prawdę Ci powie" :)

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 22:54:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nf - reh, amk
ku- reg, amk
rt - rea, amk
mc - ree, ref, apv, apr, aps, apu

1t - auw

źródło etka

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 23:27:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Chcesz mieć długa skrzynię, to szukaj skrzyni do silnika KG. Z problemów jakie przy takiej skrzyni moga wyjść, to sprawa wybieraka - ale to da się dopasować bo jest różny punkt mocowania drążków, ale mając drążki z KG da się skręcić je z seryjnymi Twoimi. Drugi temat, to czujnik prędkości, ale to banał i masz przeróbkę tego na mojej stronie.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 10:14:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
W mojej obecniej skrzyni (symbol AAV) V bieg ma przełożenie 0,681 i przekładnia główna 4,111 więc w efekcie mam przełożenie na kołach 2,811
Znalazełm w Etce, że poza oryginalną AUV, jest fajna skrzynia AUW (przełożenie na kołach: 3,888 * 0,641 = 2,492 - o 12% szyciej) I ta skrzynia najbardziej by mi pasowała. Jaki symbol ma stkrzynia od KG? CZy ona chodziła ze sprzęgłem 240 mm?
Szczęśliwego Nowego Roku :sylwester:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 13:24:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
Właśnie ja w swojej przednionapędówce mam takiego swapa skrzyni ( jakiś niemiaszek to robił :D ), w serii powinno być AUV a na skrzyni mam jak byk AUW :diabel:
Zastnawiałem się nad celowością takiej zmiany ale teraz już chyba wiem po co to było.
Jedyne co mnie dziwi to to że wcale niunia nie jedzie jakoś szybciej niż dane fabryczne, a do tego jest dosyć duże przekłamanie licznika( w/g mnie ), bo przy licznikowym 220 km/h GPS pokazuje niecałe 200 km/h, dodam że koła i opony standart 205/60/15R

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 15:16:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
tak się składa, że AUV (oryginalnie od 2,5 TDI) i AUW (od 2,2T) mają IDENTYCZNE przełożenia. Wygląda na to masz taką skrzynię jaką mieć powinieneś :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 15:57:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
cygaro-avant napisał(a):
tak się składa, że AUV (oryginalnie od 2,5 TDI) i AUW (od 2,2T) mają IDENTYCZNE przełożenia. Wygląda na to masz taką skrzynię jaką mieć powinieneś :peace:


Czyli pewnie stara skrzynia sie rozleciała i dlatego ktoś założył inną.
Ale to ciekawe co piszesz, że 2,5TDI ma takie same przełożenia co 2.2T. Niewiedziałem :D

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 16:00:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ciekawe, prawda? Ale 2,5 TDI z racji zakresu osiągalnych obrotów nie przekraczał 200 km/h (licznikowych oczywiście), a benzynka 2,2T pojdzie pewnie w okolice 230-240 km/h

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 16:54:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
No niby tak. Moje MC ma przy 220 licznikowych około 6000 tys obr., a 1T ma maxymalne obroty chyba rzędu 4200, popraw mnie jeśli się mylę, a różnica prędkości to tylko 20 km/h prawda?

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 17:56:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
cygaro-avant napisał(a):
tak się składa, że AUV (oryginalnie od 2,5 TDI) i AUW (od 2,2T) mają IDENTYCZNE przełożenia. Wygląda na to masz taką skrzynię jaką mieć powinieneś :peace:


Niestety, mylisz się. AUW, tak jak AUV były tylko do 2,5 tdi 01-12/90. Różnica polega na tym, że AUW była z procon-ten.

Analogicznie do MC były skrzynie AUZ i AUY o przełożeniach:

1 - 3,6
2 - 2,125
3 - 1,36
4 - 0,966666667
5 - 0,72972973
główne - 3,888888889

a z 1T:

1 - 3,6
2 - 1,882352941
3 - 1,185185185
4 - 0,84375
5 - 0,641025641
główne - 3,888888889

Tak więc pokrywa się tylko jedynka i główne...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 18:03:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
Skoro skrzynie AUV i AUW mają takie same przełożenia tzn muszą się czymś różnić czyli różną długością wałka sprzęgłowego czy ilością wypustów na frezie http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=1t
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=1t
pytam się dlatego ,że mam skrzynię AUW a oryginalny silnik w moim cygarze był 1T a załozony jest ABP i z tego powodu mogę mniemać ,że koło zamachowe jest też od 1T i tarcza sprzęgłowa również:?:

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 18:14:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
rodzynek napisał(a):
Analogicznie do MC były skrzynie AUZ i AUY

To ciekawe, Rodzynek, co piszesz. Parę postów powyżej wielebny MAuzer wymienia klika skrzyń do MC, ale żadną z twoich? Co o tym sądzisz?
Przy okazji: 1T kręci się wg fabryki do 5100 obr/min

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 18:37:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
Potwierdzam ,że AUW miały procon-ten ,sam widziałem u siebie :peace:

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 18:38:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
cygaro-avant napisał(a):
To ciekawe, Rodzynek, co piszesz. Parę postów powyżej wielebny MAuzer wymienia klika skrzyń do MC, ale żadną z twoich? Co o tym sądzisz?


Mauzer napisał(a):
nf - reh, amk
ku- reg, amk
rt - rea, amk
mc - ree, ref, apv, apr, aps, apu

1t - auw

źródło etka


mc:
- ree - automat 88-89
- ref - jw. z procon-ten
- apv - 5b '88-89
- apr - 5b '88
- aps - jw z procon-ten
- apu - 5b '88-89 z procon-ten

Silnik MC robili od 86-90 i w rozbiciu na poszczególne roczniki miały skrzynie (skupię się tylko na ośkach 5b):
86 - AFC
87 - AFC
88 (po lifcie) - APR, APS, APU, APV
89 - APU, APV, AUY, AUZ
90 - AUY, AUZ

źródło etka
;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 21:47:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No, panie Rodzynek, szacuneczek. W którym miejscu w etce wyszukujesz te dane? Bo ja ektę słabo znam....
Które z tych skrzyń miały sygnał prędkościomierza elektronicznie? Czy wszystkie po roku 88?
Sprawdziłbyś mi przełożenia manuali z elektronicznym sygnałem prędkości?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 23:12:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Elektroniczy napęd prędkosciomierza (kontraktron) były w cygarach po 88 roku. Wcześniej w skrzyni były slimaki, z tym, że 100 miały napęd linkowy a 200 miały przetwornik magnetyczny nakręcony na wyjściu ze ślimaka i dalej kabelkami do zegarów (analogicznie jak auta po 88 roku).

Co do przełożeń, hmm, trochę dużo tych skrzyń, zeby je rozpisywać. Napisz do mnie na gg to zdradzę Ci tajemnicę jak szukać, choć to żadna tajemnica ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: