.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 12:04:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0E ABK] problem z rozruchem przy większym mrozie
PostNapisane: 29.gru.2007 18:43:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 13:00:58
Posty: 7
Witam. Szukam przyczyny problemów z odpalaniem. Przy temp. około (-5) pali za pierwszym razem, do (-10) zapali i zaraz gaśnie, natomiast powyżej (-10) muszę kilka razy pokręcić i jak załapie to nie pali na wszystkie gary, dopiero jak mu lekko dodam gazu to zaczyna pracować normalnie.
Szukałem na forum, są podobne tematy ale takiego problemu nie znalazłem.

pozdro......

_________________
AUDI 2.0E 115KM Pb+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 22:17:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Wtrysk mechaniczny? Jesli tak, to czujnik temperatury do sprawdzenia.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 22:20:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
czy moze jest to czujnik G62 ??

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 11:38:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 13:00:58
Posty: 7
Co do wtrysku to jest to silnik ABK 115 KM i nie wiem czym różni się mech. od elektron. myślałem, że mechaniczny jest w jednopunktowych.
Zacznę od czujnika, G62 to niebieski?
Dodam, że już przy temp. około 0 st. C miałem problem z odpaleniem ale okazało się, że kabel od wtryskiwacza rozruchowego się przełamał. :|

_________________
AUDI 2.0E 115KM Pb+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 18:51:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
No to sprawdz rowniez rozruchowy - podpinasz zaroweczke 12V do zlaczy rozruchowego i probuj uruchomic silnik. Zarowka powinna sie jarzyc kilka sec. A czujnik mozna sprawdzic miernikiem. R mirdzy poszczegolnymi pinami a masa powinna wynosic przy 0C. ok 4,5 kOm (dokladnie nie pamietam). Sam czujnik kosztuje groszy a wymiana trwa 10 min.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 19:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
tylko uważaj na te czujniki za grosze bo ciężko trafić na taki który ma włąściwą charakterystykę temp-oporność. może się okazać żę na nowym będzie jeszcze gorzej. jedyna rada to kupić czujnik w aso ten akurat nie jest drogi

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 20:15:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 13:00:58
Posty: 7
Dzięki za porady. Pomierzyłem wartości przy różnych temperaturach i czujnik wydaje się być dobry. Sprawdzę jeszcze ten wtryskiwacz.

_________________
AUDI 2.0E 115KM Pb+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 17:37:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 13:00:58
Posty: 7
Witam.
Problem ustąpił. Pali bez problemu za pierwszym razem, nawet po nocy gdy było -17 st. (co prawda odpalałem go jak temp. zeszła do około -10).
Z moich obserwacji wynika, że problem ustąpił gdy dolałem benzynę 98 na STATOIL (żle palił bo prawdopodobnie przymarzała mi benzyna), wcześniej tankowałem na Orlenie.
Tak ogólnie to jeżdżę na gazie ale zawsze odpalam na benzynie. Mam nadzieję, że problem nie wróci.
Pozdrawiam.
Dzięki za odzew.

_________________
AUDI 2.0E 115KM Pb+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 20:04:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Na sciankach zbiornika paliwa zbiera sie wilgoc i dlatego czasem sa takie problemy ze odpalamy silnik a po chwili nagle on gasnie. Dotankowanie wiekszej ilosci benzyny pomaga. Warto tez sprawdzic stan naladowania akumulatora.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 00:41:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 13:00:58
Posty: 7
to by się zgadzało, jeżdżąc na gazie niezbyt często tankuję benzynę i może skraplać się woda, a w przypadku małej ilości benzyny łatwiej o przymarzanie.
Problem nie powinien występować w autach jeżdżących tylko na benzynie, a przynajmniej nie w tych co trochę kilometrów robią.

_________________
AUDI 2.0E 115KM Pb+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: