.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 21:36:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2007 17:54:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Powiem Ci tak: zeby byc pewnym na 100% ze to nie przekaźnik, to po prostu wyjmij go, to jest zwykla kostka z bolcami wkladana, zdjecie obudowy dolnej 3min, wyjecie kostki 1sec. - wtedy bedziesz wiedzial.
Ja mialem dokladnie to samo - rano 7-8 sec krecenia. Przekażnik moze mieć juz zjarane te blaszki i co z tego ze on cyka - ale nie przewodzi dalej i swiece moga nie byc grzane. Sprawdź zreszta miernikiem jak chcesz. Sluchaj ja rok czasu bujałem sie z tym problemem, czego ja nie robiłem..... Takiego bledu ze te blaszki ktore sa przyciagaja sa zjarane to vagina nie pokaze, ani logi. Jesli nie to - to masz powietrze w układzie wg mnie.

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 20:08:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Dzięki za rady. Zobacze jutro czy to może być ta przyczyna:)
Możę i masz racje. tylko zastanawiają mnie te obciążenia prądu skąd by się brały skoro nie ma grzania świec. A to przecież zwarcie powoduje to obciążenie czyli wg. mnie są sprawne i przekaźnik także.
Ale zobaczymy ten przekaźnik może masz rację:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 20:15:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zaloguj 012N od chwili włączenia zapłonu do kilku sekund po porannym rozruchu [pierwszym porannym rozruchu].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 21:59:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
kurcze chyba jutro nie da rady:) Bo autko stoi z drugiej strony budynku i mi kabel nie sięgnie do autka od kompa:) a może odholuję go pod okno? :)
zobaczymy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 23:52:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Witam ponownie.
Wodzu już zlogowałem autko przy porannym rozruchu w - 9 st Celsjusza :)
Oto moje wyniki:)
012N
Obrazek

i teraz inne logowałem co się dało najpierw Normal 000,003,004,007,008,009,010,011,012,013,014,015,016,018,019
a później BS 003,004(dziwnie auto się zachowywało jakby chciało zgasnąć szarpało obrotami i kontrolka od świec żarowych migała ale to chyba działo się tylko na LATE)) i 011BS
Oto te logi.
Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek
Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek

Teraz coś może bliżej będzie wiadomo czemu muszę kręcić przy porannym rozruchu tak długo.
A wygląda to mniej więcej tak.
Wsiadam do autka. Przekręcam stacyjkę czekam aż lampka od świec zgaśnie i jeszcze dłużej aż przekaźnik tyknie potem kręcę.
Po ok 1 sec autko tak jakby chciało już chwycić (czasami daję się nabrać i wtedy puszczam kluczyk) no i od nowa.
A często jest tak że kręcę dalej ok 5-7 sec i potem tak jakby na rozruszniku wchodziło (tak ociężale) na te 1000obr/min i wtedy już chodzi normalnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 22:11:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Teo,

jesteś pewien, że zasilanie świec jest OK?
grzejesz tylko raz?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 22:26:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A nie powinno się przypadkiem odpalać zaraz jak zgaśnie kontrolka a świeczki jeszcze grzeją (zanim przekaźnik tyknie) ?? Ja tak zawsze odpalam i nie mam problemów...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 02:07:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
meszrum napisał(a):
Teo,

jesteś pewien, że zasilanie świec jest OK?
grzejesz tylko raz?


No właśnie ja byłem przed kompem na logowaniu i wsadziłem wujka za kierownice no i się nie spodziewał że tak długo będzie musiał kręcić i właśnie w tym zdradliwym momencie przy 2 sec puścił kluczyk bo myślał ze już załapie a tu skucha :/ no i kręcił jeszcze raz może dlatego takie logi jakby świece grzał powtórnie :)

GrześB
niestety zaraz po zgaśnięciu kontrolki również źle pali a może i nawet gorzej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 21:19:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Hej ;) Słuchaj juz Ci mowie skad bierze sie to obciazenie, które zauważasz na voltomierzu oraz na przygasajacym podświetleniu w podsufitce. Rozrusznik też pobiera prąd jak kręcisz..... Jeśli nie wierzysz to po prostu wyjmij przekaźnik od grzania świeczek to sie przekonasz tak jak ja. Powiedz szczerze czy sprawdziłeś i obejrzałeś ten przekaźnik ?? :): Objawy masz dokładnie takie jak u mnie, niby zagadał, puszczasz kluczyk a tu lipa :P Niedochodzący prąd do świec - jest wg mnie gorsze przy rannym odpalaniu aniżeli spalone świece, które jednak dostają powera. Jesli nie chcesz juz zdejmować tych dolnych osłon (na co bardzo namawiam-zeby zdjąć i obejrzec przekażnik) to jedz do dobrego elektryka i amperomierzem na odpiętym czujniku temp. kiedy to świeczki powinny grzać w każdej fajce sprawdzi Ci napiecie.
Druga kwestia to jak widze na logach jeden z wtryskiwaczy ma wyzsze korekcje, czy ten wlasnie wtryskiwacz nie jest mokry, nie saczy sie ON z niego - czy nic niepokojącego sie wokół niego nie dzieje ?
Mało sie ogólnie znam na mechanice czy elektryce, ale tego powyższego to akurat sam doświadczyłem, dlatego jesli widze ten sam problem u Ciebie chce Ci pomóc kolego. :peace:

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 11:33:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Dzięki Mariojr jak tylko znajdę czas to sam sobie pomierzę woltomierzem te świeczki:) No i nawet dla świętego spokoju wg twojej rady zdejmę osłonę pod kierownicą i sprawdzę ten przekaźnik Zobaczymy może to faktycznie to co piszesz:)
A i wtryski sprawdzę bo prawdę mówiąc od ok miesiąca nie miałem zdjęte osłony z silnika bo mi się nie chciało:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 16:52:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Mariojr napisał(a):
Hej ;) to jedz do dobrego elektryka i amperomierzem na odpiętym czujniku temp. kiedy to świeczki powinny grzać w każdej fajce sprawdzi Ci napiecie.
:peace:

Koledzy jaki mam odpiąć czujnik temp. żeby sprawdzić świeczki?? Czy ten od temp. płynu chłodniczego czy ten od temp. zewnętrznej powietrza??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 17:41:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
od płynu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 23:10:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
kurcze przy sprawdzaniu tych świec zdarzył sie wypadek. Wpadły mi kombinerki pomiędzy osłonę wentylatora a chłodnice. taka wąska szczelina a się głupie tam wcisnęły i poleciały na środek tej obudowy. Godzinę walczyłem drutami, i innymi sposobami ale nie udało mi się ich wyciągnąć :/ czy da się to jakoś rozebrać bez zdejmowania całego pasa przedniego?? czy mogę te kombinerki tam zostawić ? bo o wentylator nie haczą :/

A co do tych przewodów to sprawdziłem na szybkiego "w nerwach kombinerskich" jeden przewód i przy włączeniu zapłonu był w nim podawany prąd do momentu aż nie wyłączył się przekaźnik.

teraz to już nie wiem co może być powodem tego porannego kręcenia? A może muszę sprawdzić każdy przewód od świec czy podaje prąd, czy wystarczyło ten jeden??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 17:00:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
dzisiaj zauważyłem coś niespodziewanego.

Położyłem na pedał gazu kostkę brukową i obroty utrzymywały się na 3tyś odniosłem maskę i co stwierdziłem??
Otóż to w przewodzie paliwowym co chwila tzn. co 10sec przepływa dosyć spora ilość powietrza. później spokój i znowu co dziesięć sec powtórka. tego nie było widać przy obrotach jałowych. wtedy żadnych bąbelków nie ma.
Jak mam najszybciej wykryć skąd zaciągane jest powietrze?? Może faktycznie jest ono przyczyną porannego złego odpalania??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 21:56:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Witam po dłuższej przerwie.
teraz muszę się za problem bąbelków w przewodzie paliwa wziąć na serio bo do tej pory trochę to bagatelizowałem, ale dzisiaj mnie wkurzyły jak zaglądnąłem pod maskę :)

dalej to samo zjawisko, niby nie wiele ale jednak sa te okropne pęcherzyki powietrza :( fuj fuj bleee.
Co z nimi zrobić??
zauważyłem jedna przypadłość: na biegu jałowym gdy potrząsam filtrem po 2 sec ciąg pęcherzyków zmierza do VP44 potem ustaje i tak za każdym razem. Jeżeli nie ruszam to pęcherzyki lecą co 30-40 sec.

Filtr nowy zaworek tez, co tu jeszcze zmieniać co próbować??

A i poranne odpalanie bez zmian czyli zawsze to ok 2 -3 sec kręcenie dłużej się mi nie zdarzyło, dzięki Bogu :)

A i specjalnie od przewodu z baku przy filtrze wstawiłem zamiast gumowego czarnego wężyka przezroczysty wężyk żeby wyeliminować zapowietrzanie z baku, no i żadnych pęcherzyków tam nie widać oprócz bardzo drobnej od czasu do czasu pianki (ale to chyba norma).
No i dzięki temu wężykowi zaobserwowałem że zaraz po zgaszeniu auta paliwo z filtra cofa sie do baku i powoli ten krótki odcinek przezroczystego wężyka pozostaje pusty dzieje się to przez około 10 min.
Czy tak powinno się dziać, ktoś już sprawdzał czy takie zachowanie powinno mieć miejsce?
A mozę to jest walśnie to!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 20:25:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Dzisiaj zwerbowałem kuzyna z laptopem trochę się pomęczyliśmy i zrobiliśmy kompletne logowania :)
A6 C5 98 AFB
Bardzo bym prosił o ich interpretację.

Oto one:
000-001-003 N stat
Obrazek

004-007-013 N stat
Obrazek

014-018 N stat
Obrazek

000 BS
Obrazek

003 BS
Obrazek

004 BS
Obrazek

011 BS
Obrazek

Dynamiczne
000-001-003
Obrazek

004-008
Obrazek

010-011
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 22:03:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Egr sie lekko przycina , lmm słabo mierzy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 10:10:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Teo,

lmm, w zasadzie, nadaje się do wymiany.
[ma już więcej, jak widzę, niż 3 miesiące]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 11:42:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
może troszkę więcej ale juz do wymiany??
dziwne:)
teraz może mi meszrumie powiesz jak wygląda gwarancja w ASO??
Jak to tam trzeba przedstawić??

A co powiecie na temat powietrza w układzie?? Jest go tam dużo czy nie wiele? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 14:55:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Prosze o analize pierwszych logów. Umieściłem je już w innym temacie ale w zupełnie innym kontekście. Tak więc prosił bym o ogólną analize. Mam nadzieje, że nie dostane za to ostatniego ostrzeżenia ;) :)

A6 2.5 tdi AKE 220ps mtm 99r
przebieg: 192 tyś.

statyczne:

000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/daa ... 6f260.html

001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be8 ... c5bd5.html

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d63 ... 1ac6e.html

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95b ... bbad4.html

007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea0 ... 54fc6.html

013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/203 ... adaed.html

014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9c ... a5ece.html

018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f8 ... 26f82.html


Basic Settings:

000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf9 ... b34a0.html

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd3 ... 6b2c5.html

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b44 ... 85278.html

011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1f ... de4a3.html

Dynamiczne:

Brak: 000, 001, 003

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/056 ... 960ae.html

008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3f ... 8ad58.html

010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8a ... 1ec84.html

011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb7 ... 7f6a2.html

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: