.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 09:52:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [90 B3 Q] Wymiana łożysk kół przednich
PostNapisane: 02.sty.2008 17:24:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Jak w temacie... Chciałbym zapytać czy ktoś to robił, czy dużo roboty i czy wykonalne w warunkach garażowych bez użycia specjalnych kluczy, pras itp? Jakie ceny w warsztatach - jeżeli ktoś się orientuje oczywiście...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 18:40:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
lozyska w quattro z tylu i przodu to to samo. wymiana konieczna na prasie . mlotek odpada bo zepsujesz zanim naprawisz. roboty nie ma duzo jezeli masz ta prase. srednio w warsztacie zaplacisz 50-100 pln za wymiane

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 18:46:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Robiłem to pół roku temu w C3. Mechanik wziął 50 zł za robociznę jednej strony, szło to bardzo szybko.
Prasa do wyciskania musi być "potężna"! Jakaś konstrukcja z podnośnika samochodowego raczej nie da rady wycisnąć starego łożyska.
Nowe łożysko weszło lekko przy dwa razy mniejszym nacisku.

W garażu można odłączyć zacisk hamulcowy, wyjąć całego McPhersona (zaznacz położenie) i zawieźć "do prasy".

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 20:28:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w B3 nie trzeba ustalac polozenia kata pochylenia bo to jest ustalane koncowka wahacza ( jest regulowana) a piaste mozna tez odkrecic od sprezyny i amorka. jedyne co sugeruje to w przypadku ABS , odszukac wtyczke w komorze silnika na nadkolu i rozlaczyc to tam. wyciaganie czujnika z piasty moze skonczyc sie jego uszkodzeniem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 20:32:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Jak znajdę czas biorę się więc do roboty... Łożyska kupione - firmy CX (nie wiem co to jest ale dobry znajomy w sklepie polecił, cena 60PLN za sztukę)
Pooglądałem rysunki w ETKA i faktycznie można "rozkompletować" Mcpersona...
Postaram się również zrobić małe FOTOSESSION z wymiany wraz z opisem - może się komuś przydać.

Łożyska wymienione... robiłem fotki ale aparat się spier..lił i nie mogę odczytać danych z karty :(

Potrzebne narzędzia:
- młotek
- przecinak
- klucze: 13, 15, 17, 19, 24, klucz do kół
- prasa hydrauliczna (ja używałem 12to tonowej)
- papier ścierny 120
- smar grafitowy lub do przegubów
- opaski zaciskowe plastikowe "trytytki"

A tak po kolei:
1. Odkręć koło ( przed odkręceniem koła poluzuj śrubę mocującą przegub - klucz 24)
2. Zdemontuj tłoczek hamulca z uchwytem
3. Wyjmij klocki hamulcowe
4. Zdemontuj jarzmo zacisku hamulcowego
5. Zdejmij tarczę
6. Znajdź w komorze silnika złączki od czujników ABS i je rozepnij
7. Odkręć śrubę sworznia (klucz 17) a następnie dwie śruby mocujące "jarzmo" do kolumny McPhersona (klucz 19)
8. Odkręć śrubę mocującą przegub do piasty
9. Odciągnij do siebie dolną część kolumny zawieszenia, stuknij lekko młotkiem (z użyciem "przedłużki") w przegub - lepiej będzie go wyjąć z piasty
10. Zdejmij element ze sworznia
11. Zamocuj element w imadle. Klucz nasadowy 24 umieść na piaście i wybij ją z łożyska młotkiem - kilka niedużych uderzeń i piasta wysunie się z łożyska
12. Za pomocą prasy hydraulicznej usuń stare łożysko
13. Wyczyść miejsca obsadzenia łożyska w piaście oraz "elemencie" za pomocą papieru ściernego i przesmaruj smarem.
14. Wciskaj za pomocą prasy hydraulicznej nowe łożysko - zwróć uwagę aza wewnętrzne ukształtowanie łóżyska!
15. W łożysko należy wcisnąć (również za pomocą prasy) piastę.
16. Tak przygotowany element mocujemy w aucie w odwrotnej kolejności.

Nie polecam stosowania młotków do wbijania nowych łożysk - bez względu na koszt i jakość łożyska długo na nim nie pojeździsz!

Czas pracy na jedno łożysko to 90 minut.

Jeżeli są jakieś pytania dodatkowe to chętnie pomogę.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: