Po koleji Panowie
bolec
bolec napisał(a):
czy mógłbym prosić was o dokładną procedurę wykonania logów w module zawieszenia?
na które wartości zwrócić uwagę, żeby ustalić który z modułów jest uszkodzony (kompresor czy sterownik)?
VAGCOM - 34 Level control - Measuring Blocks - Log
I zrob zapis calej procedury od odpalenia, parominutowej jazdy i zatrzymania. Sprawdz co dzieje sie z cisnieniem w ukladzie
IMHO z twoich bledow wynika ze masz skopany modul zaworow ( 01772), ktory blednie podaje cisnienie w ukladzie i przez to ciagle wlacza sie pompa co z koleji dobrowadzilo do jej zajechania (11-10)
Przypuszczalnie do wymiany modul + pompa, ale zacznij od VAG'a.
bolec napisał(a):
SHANDOR - jak to jest z tą termodynamiką? czy normalnym zjawiskiem jest że auto opada całym przodem po nocnym postoju w niskiej temperaturze?
Jezeli masz powietrze w zamknietej objetosci i obiza sie jego temperatura to spada cisnienie (Równanie Clapeyrona), co w konsekwencji prowadzi do obnizenia sie samochodu. Mam tu na mysli nieznaczne obnizenia a nie kompletnego flaka.
Nawet w instrukcji Allroada jest napisane, aby nie stawiac samochodu w bardzo niskim garazu, aby w przypadku wzrostu temeratury nie zaliczyc sufitu - samochod moze sie podniesc. Czyli w przypadku odwrotnym tzn spadku temeratury moze sie obnizyc
bolec napisał(a):
Jakie objawy występują przy uszkodzonym sterowniku, bo rozumiem że przy słabej wydajności kompresora wydłuża się po prostu czas osiągnięcia odpowiedniego poziomu zawieszenia.
Twoj pierwszy blad ( 01772) moze rowniez swiadczyc o uszkodzeniu strownika, ale Bentley wspomina przede wszystkim o module zaworow , bo tam jest umiesczony czujnik cisnienia G291 i od tego bym zaczol
a ze pompka juz slaba to inna bajka o tym pare slow ponizej.
dominikzz
To ze kompresor w twoim wehikule wlacza sie ciagle swiadczy o jakims problemie - byc moze to samo co u bolca. Tez zaczol bym od Vag + log. Sybka reakcja moze zaoszczedzc Ci pare zlotych, bo inaczej czeka Cie wymiana pompy ( ASO 4kpln)
Poziomowanie samochodu mozesz wykonac sam wg
http://allroadfaq.com/downloads/mods/402_mod.pdf
tylko musisz miec zarejestrowana wersje VAG COM'a i zamkniete drzwi samochodu podczas procedury ( o czym nie wszyscy pamietaja) .
Zacznij od Vaga
Mam nadzieje, ze cos pomoglem.
Ostatnio w ramach wlasnej ciekawosci rozebralem podniety kompresor zawieszenia, aby zobaczyc co tak naprawde w nim padło. Mam swiadomosc, ze predzej czy pozniej tez mnie czeka wymiana kompresora wiec lepiej byc przygotowanym. Okazuje sie ze jest to pierscien na tloku zrobiony z jakiegos tworzywa - przypuszczalny koszt tego elementu to pare centow. Gladz cylindra wyglada idealnie. Czyli wymianiamy ten pierscionek i nasz kompresorek zapycha jak nowy. Ale zeby nie bylo zbyt latwo problem polega na dostepnosci tej czesci, a wlasciwie na braku tej dostepnosci bo Wabco / Audi woli sprzedawac cale kompresory po 1000 Euro niz pierscien za pare centow. Ale moze by ktos wykonał prace badz to poszukiwawcza i znalazl producena tych pierscieni, lub tez maly projekcik badawczo rozwojowy ( reverse engineering) czyli opracowal technologie i material wykonania tego pierscienia, a temat pomp zawieszenia bedzie rozwiazany.
Dobrej nocy
Marcin