.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 21:31:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie audi najlepsze na TAXI ?
PostNapisane: 04.sty.2008 18:23:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2006 22:17:31
Posty: 52
Lokalizacja: Poznań
witam,
szukam jakiegoś audi na taxi raczej w gazie, myślałem o a6 c4 ale jaki silnik będzie najlepszy chodzi głównie o niskie koszty eksploatacji i napraw. (wszystko co ma wielowachaczowe zawieszenie odpada mam A6 ,C5 i coś już o tym wiem)
pozdrawiam

_________________
[A6,1.9,TDI,AFN]
CEL:bixenony>>naviplus>>pełen_FIS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 18:45:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2005 18:38:24
Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
1,9 TDI tylko na taxi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 18:50:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
C4/A6 2.5 TDI (AAT lub AEL)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 19:06:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
martab99 napisał(a):
C4/A6 2.5 TDI (AAT lub AEL)

tansze bedzie 2.8 mit LPG :diabel:
... chyba, ze ktos bedzie smigal na opalowym.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 19:25:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
2.8 LPG na taxi? IMHO pomyłka - niewiele większe koszty (realne) mam jeżdżąc 2.5 TDI V6 :D

Ja polecam złożyć zawias na orginalnych częściach a nie tych za "złotówkę" i będzie okej :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 19:30:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
GrzesB napisał(a):
2.8 LPG na taxi? IMHO pomyłka

zapomniales uargumentowac.
przy obecnych cenach paliw i zaawansowaniu instalacji IV generacji to juz nie jest "oczywista oczywistosc"... rownie dobrze mozna byloby nazwac pomylka 2,5 tdi v6 na taxi i do tego z trwalym zawieszeniem ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 19:31:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
b4 lub c4 z 1Z

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 19:32:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Mercedes E-klasa 2,7 Cdi w automacie z klima , najlepiej żółta.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 19:41:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Bilu napisał(a):
GrzesB napisał(a):
2.8 LPG na taxi? IMHO pomyłka

zapomniales uargumentowac.
przy obecnych cenach paliw i zaawansowaniu instalacji IV generacji to juz nie jest "oczywista oczywistosc"... rownie dobrze mozna byloby nazwac pomylka 2,5 tdi v6 na taxi i do tego z trwalym zawieszeniem ;)


Tak Bilu - to byłaby POMYŁKA. Imho na taxi to 1.9 TDI i zawias zrobić na ori - myślę, że to lepsze niż 2.8 LPG (bo o mniejszych silnikach nie będę się rozpisywał). Taxi jeżdżą sporo w korach - takie 2.8 łyknie jak nic 17-18l gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 19:41:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
mały v8 napisał(a):
Mercedes E-klasa 2,7 Cdi w automacie z klima , najlepiej żółta.
Albo najlepiej coś takiego E-KLASA 220 http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... =7000&zip=


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 20:04:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
GrzesB napisał(a):
takie 2.8 łyknie jak nic 17-18l gazu.

czyli koszty paliwa ksztaltowac sie beda miedzy 1,9 a 2,5 tdi :):
a taxi to glownie koszty paliwa (od strony eksploatacyjnej).
ktos wspominal o B4 - troche za ciasne IMO.
poza tym stojac caly czas w korkach kto by chcial sluchac diesla na jalowym... ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 20:19:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Bilu napisał(a):
GrzesB napisał(a):
takie 2.8 łyknie jak nic 17-18l gazu.

czyli koszty paliwa ksztaltowac sie beda miedzy 1,9 a 2,5 tdi :):
a taxi to glownie koszty paliwa (od strony eksploatacyjnej).
ktos wspominal o B4 - troche za ciasne IMO.
poza tym stojac caly czas w korkach kto by chcial sluchac diesla na jalowym... ;)


Jak śmigałeś 1Z-em to jakoś nie narzekałeś :)

Problem w tym, że ja nie słyszę swojego silnika na jałowym - słysze tylko te wszystkie wokół - C5 jest nieźle wyciszone :P

Co do 2.8 LPG - pamiętaj, że przy obecnych temperaturach znaczne ilości paliwa pochłaniane są na odpalanie - i wtedy nagle się okazuje, że takie 2.5 TDI uchodzące za niezbyt tanie w eksploatacji robi się tańsze :): Uwierz mi Bilu - mam porównanie. Gdyby TDI kosztowało mnie drastycznie więcej niż 2.8 LPG to bym o tym napisał. Różnice są niewielkie, tzn. 2.8 V6 nawet z LPG nie jest tanim autem w użytkowaniu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 22:56:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
tylko 2.5Tdi c4 AAT silnik i osprzęt NIEDOZABICIA! chyba że trafi na druciarza :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 22:59:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
GrzesB napisał(a):
Bilu napisał(a):
GrzesB napisał(a):
takie 2.8 łyknie jak nic 17-18l gazu.

czyli koszty paliwa ksztaltowac sie beda miedzy 1,9 a 2,5 tdi :):
a taxi to glownie koszty paliwa (od strony eksploatacyjnej).
ktos wspominal o B4 - troche za ciasne IMO.
poza tym stojac caly czas w korkach kto by chcial sluchac diesla na jalowym... ;)

Problem w tym, że ja nie słyszę swojego silnika na jałowym - słysze tylko te wszystkie wokół - C5 jest nieźle wyciszone :P


co do akustyki to ja też nie pamiętam odgłosu jak ssałem cycka swojej matki, a ty ponoć miałeś kiedyś zdrowe AAH więc nie wiem co porównujesz ;)

grzesiu jewśli porównujesz 2.5Tdi do 2.8 na sekwencji w spalaniu to jestes maeeeega szkotem ;)

bleee :/

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Ostatnio edytowano 04.sty.2008 23:28:02 przez Mauzer, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 23:17:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2005 18:38:24
Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
po co mu 2,5 TDI na taxi? z kim sie bedzie scigał? Do jazdy po miescie 1,9 TDI zupelnie wystarczy... chyba ze 1,9 tdi z tamtych lat miały jakieś wady o ktorych nie wiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 11:50:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
mialo wade :D , nie ruszysz z takim impetem jak 2,5 v6 :D

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 12:09:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Mauzer napisał(a):
grzesiu jewśli porównujesz 2.5Tdi do 2.8 na sekwencji w spalaniu to jestes maeeeega szkotem ;)

bleee :/


Nie, nie było mega zdrowe choć o nie dbałem - najgorzej było przez ostatnie pół roku - serwis gonił serwisem - np. tydzień przed kupnem A6 uwalił się klin na wale :/ . Miał swoje lata a co za tym idzie zużycie. Uwierz mi, że nie było wiele tańsze w używaniu. Faktem jest, że na LPG przełączało się przy 70 st.C (taki mój wymysł) ale jak później zacząłem śmigać na PB bo gaz mnie już tak denerwował, że szkoda gdać to paliło ok. 14l po mieście (bardzo spokojna jazda). Generalnie z gazem zawsze jest coś, szczególnie jak się zrobi kilka tys. km. A to wtryski, a to filtry, a to regulacja, a to przewody, to parownik... cały czas coś. Nie jest kwestią to czy chciałem coś wymienić czy nie, ale często odwiedzałem gazownika/mechanika bo coś niedomagało i to mnie tak bardzo irytowało. Idę o zakład, że "taksówkarza" będzie to jeszcze bardziej bolało. Jakoś z AKE nie mam tego problemu.

Nie wiem za bardzo co masz na myśli mówiąc "mega szkotem" - jeśli chodzi o oszczędności to akurat moje auto nigdy nie było i nie jest traktowane "po taniości" - nie będę Ci tego udowadniał na siłę - ale tak właśnie jest. Nawet w sytuacji, gdyby AKE paliło mi 14l/100km też wolałbym dopłacić i nie jeździć co chwilę po mechanikach.

Faktem też jest, że AKE można było raz a porządnie oddrutować, czego z AAH nie udało mi się zrobić w znacznie dłuższym czasie (samo już założenie LPG to pewnym stopniu druciarstwo). Na początku tankowanie gazem cieszy (bo tanio) ale jak się wszystko podliczy to już nie jest tak fajnie. IMHO tak naprawdę LPG ma sens w silnikach 4.2 bo tam różnica cenowa jest dość znaczna - i przy takim motorze też bym chyba poważnie rozważał LPG.

Wielu moich znajomych wywaliło już LPG ze swoich benzyniaków...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie audi najlepsze na TAXI ?
PostNapisane: 05.sty.2008 14:15:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
pozwole sobie na nieco zgryzliwosci, ale mam nadziej, ze zostanie mi to wybaczone :diabel:

Grzesiu - ja rozumiem fascynacje c5 v6 tdi, ale...
Zielas55 napisał(a):
raczej w gazie

wiec raczej odpadaja diesle

Zielas55 napisał(a):
myślałem o a6 c4

wiec c5 raczej odpada,

Zielas55 napisał(a):
wszystko co ma wielowachaczowe zawieszenie odpada

...wiec c5 tym bardziej odpada

Zielas55 napisał(a):
mam A6 ,C5 i coś już o tym wiem

wiec przekonywanie raczej mija sie z celem.

odnosze wrazenie, ze sam siebie przekonujesz do slusznosci wlasnego wyboru ;)

pozdrawiam

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 16:14:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Bez przesady Bilu - nie było zgryźliwe. Mam tylko wrażenie, że kolega naprawiał zawias na zamiennikach i stąd jego niechęć do modelu zawieszenia wielowahaczowego. Bywa. Niemniej nie bardzo widzę Audi bez wielowahaczowego z małym silnikiem, które dobrze znosiłoby gaz więc zaproponowałem (o zgrozo!) 1.9 TDI w A6 (mówiełem o C5, ale w C4 też takie były). Nie namawiałbym taksówkarza na zakup 2.5 TDI!!!

Co do słuszności mojego wyboru - nie muszę się przekonywać. Czuję to za każdym razem jak odpalam klekota i dmucham przez miasto. Gdybym teraz podejmował decyzję kupiłbym to samo, ale musiałoby mieć szyberdach i webasto :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 16:35:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Optymalny będzie 1Z w a6 c4 - zapomnisz co to problemy.
Troszkę za słaby? To chip dorzucic - będzie tanio, w miare sprawnie i wygodnie :)

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: