.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:43:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1,9 tdi 1Z] Bieże olej
PostNapisane: 06.sty.2008 12:32:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2007 16:00:01
Posty: 58
Witam,problem jak w temacie.Muszę często kontrolować bagnet-bieże ok 750 ml na tyś km i przypuszczam że to turbina bo jeśli by pierścienie puszczały to byłoby ciężko z porannym odpalaniem a na to nie narzekam(takie moje przypuszczenia).Auto z 93 roku,przebieg-no właśnie ,nikt tego nie wie-na liczniku 200 tyś ale to pewnie nieprawda, olej mineralny wiec trzeba wymienić na półsyntetyk.Co o tym sądzicie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 12:39:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zwiekszone zuzywanie oleju moze byc spowodowane..(m.in)

1. Zuzyciem perscieni tlokowych(olejowych) - kopcenie na niebiesko i wyrazny zapach spalanego oleju. Proponuje sprawdzic kompresje na cylindrach.
2. Nieszczeloscia w turbinie - sprawdz czy węze od turbiny nie są zawalone olejem.. jesli tak czeka cie regeneracja sprezarki..

jesli pkt 1 - czesciowy remont silnika ...


pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 12:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2007 16:00:01
Posty: 58
Jeśli chodzi o węże to trochę oleju tam jest ale to chyba w granicy rozsądku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 12:49:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2007 16:00:01
Posty: 58
A jeśli chodzi o kopcenie to nie wiem czy to niebieski czy to szary kolor i czuć coś w kabinie wiec może diagnoza trafna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 13:18:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
w takim razie zrob pomiary kompresji .. po porownaniu wynikow z normą podejmiiesz decyzje co dalej..

[+]
Ten przebieg na zegarach, sądząc po objawach, malo prawdopodobny... obstawiam 2 x wiecej..

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 09:53:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2007 16:00:01
Posty: 58
A jaki powinny być wyniki pomiaru kompresji?? :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 09:58:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
toff81 napisał(a):
A jaki powinny być wyniki pomiaru kompresji?? :D :D


31-32 [bardzo zdrowy motor]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 10:10:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2007 16:00:01
Posty: 58
Dobra dzięki,przerobie ten temat i zobaczę co w trawie piszczy :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 10:11:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
26 dolne dopuszczalne , 32 - wzorowe fabryczne.
Jeśli ma > 30 BAR = zdrowaś Maryja :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 22:43:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2007 16:00:01
Posty: 58
Byłem u mechaniora(grzebie tylko w dislach) i koleś mówi że jak dobrze odpala rano to kompresja jest ok i raczej by jej nie robił a jeśli chodzi o turbinę to powiedział,że jeśli dużej ilości oleju nie we we wężach to turbo też jest ok.Więc o co chodzi bo raczej takiej ilości oleju nie powinien brać- :( :( :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: :)
PostNapisane: 11.lut.2008 00:14:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Prawdziwe przyczyny ponadnomratywnego zuzycia oleju w odppwiedniej kolejnosci:

1. Zlej jakosci olej
2. Zle dobrany olej
3. Nieprawidlowo dzialajace odpowietrzenie silnika
4. Nieprawidlowa praca katalizatora
5. Nieszczelnosc prowadnic zaworowych lub uszczelniacy lub jedno i drugie
6. Zuzycie pierscieni olejowych ( kompresja prawidlowa )
7. Zatarcie silnika ( kompresja prawidlowa ale zly czas pompwania )
8. Uszkodzenie turbo sprezarki ( moze pompwac dobrze )
9. Szybka jazda powyzej 160 km /h


:) Gdyby to bylo takie proste .... W kazdym razie ocena przyczyn jest mozliwa bez generowania kosztow ..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: