.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 17:54:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1,9 1Z] Ciężko zapala logi
PostNapisane: 07.sty.2008 21:14:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Wiatam
Forum przeglądam od bardzo dawna lecz to mój pierwszy post bo do tej pory nie miałem wiekszych problemów.Sprawa jest taka że auto cieżko zapala po odstaniu nocki .Ako jest nowe świece nowe,napiecie do świec dochodzi,świece grzejąpaliwo płynie bez bąbli.Po pierwszym uruchomienu silnik nierówno chodzi.Kilka sekund i jest ok i bedzie zapalał od kopa.Auto jest z 93 roku dostepny mam tylko blok 000.i tylka Delta Skanem.Fakt że nie robiłem ostatni diagnozy ale znalazłem stare logi robione latem i przegladałem bardzo dużo postów i zaciekawiłą mnie pozycja 7 (temperatura cieczy)mam zapisane 117
po analizie dochodze do wniosku że coś chyba tu nie tak .Nie pamiętam dokładnie czy logi robiłem przy temperaturze na zegarach 80 stopnii ale 60 70 było napewno.Na forum wyczytałem ze zakres powinien być 80-35.Co o tym myslicie.Czy to może być powodem złego zapalania w temperaturach ujemnych.Jutro zrobie nowe logi bo dziś nienaładowany laptop.
A to cały odczyt bloku 000

1 40
2 57 ?
3 0
4 15
5 114
6 117
7 108 tu mam wątpliwości
8 81
9 133
10 149


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 21:20:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Filtr paliwa zmieniłeś przed zimą ? W jakim stanie są wtryskiwacze? Czy mierzyłeś ciśnienie sprężania na zimnym silniku ?
Czy kąt wtrysku nie faluje ? Jesli tak to o ile jednostek ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 21:25:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Oczywiście fitr także wymieniony.Właśnie odtworzyłem sobie Delta skanem logi przez 8 sekund bo tyle trwał zapis zmiana kąta 56-59 tylko zaznaczam ze to było latem.Jutro zrobię od nowa.A co z tą temperaturą pozycja 7.Ciiśnienia nie spawdzałem max V 165-170 km/h spalanie przy jeździe 100-120 km/h 5,5 litra 60 km dziennie w dwie strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 09:47:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zloguj VAG iem grupe 000 przez 20 sec... wszystko sie wyjasni.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1,9 1Z] Ciężko zapala logi
PostNapisane: 08.sty.2008 09:54:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
pico napisał(a):
Wiatam
Na forum wyczytałem ze zakres powinien być 80-35.Co o tym myslicie.Czy to może być powodem złego


ma byc w granicach 65 - co daje 90 stopni .... [wynika z tego ze logi robione były na zimnym silniku [czyli żle :/ ] ]

zrob swieze logi [temperatura robocza 90 stopni [65] ] i bedzie wszystko jasne ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 16:14:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Dzisiaj zrobiłem nowe logi na ciepłym sillniku po przejaechaniu 30 km.na zegarach około 82-83 stopnie.Próbowałem Vaga ale nie łączy silnika .Logi z Delta Skanu .Oto wyniki
grupa 000 nastawy podstawowe

41
58 wacha sie plus minus 1
0
8
117
119
64
68
103
150

Nie wiem czy to prawidłowy objaw ale wchodząc w nastawy podstawowe nie zauważyłem aby silnik zmienił charakter pracy bo wydaje mi sie że gdzieś czytałem że silnik powinien inaczej pracować.Wsilniku był jeden błąd zbyt niskiej wartości czujnika cieczy ale to raczej spowodowane tym ze dziś rano przy temp 0 stopni adpaliłem auto z odpietym czujnikiem i z odpaleniem nie było problemu.
Mam jeszcze jedno pytanie możliwe że łaczące się z zapalaniem.Do czego służy bezpiecznik 15 amperowy nr 28.Ja go wogóle nie mam jest pusto.Wydaje mi się że to jest sterownie pompą.A co jest bardzo dziwne że jeżeli go założę auta nie odpalę.Jeżeli założę go na pracującym silniku nic sie nie dzieje,ale jezeli wyłącze stacyjke klucze trzymam w dłoni auto dalej chodzi,dziś właśnie tego próbowałem i aby auto wyłaczyć z bezpiecznikiem w gnieździe musiałem wyjąć kostkę elektrozaworu.Co u licha jest grane .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 16:22:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No na dzien dobry widac ze kąt wtrysku do poprawy ...
Blok 2 wartość powinna wynosic 49-52. Odchyłka na pracujacym silniku + - 1 jest dopuszczalna.
Dawka tez minimalnie zawyzona ale chyba nie na tyle zeby to przestawiac.
Zastanawia mnie tez wartosc w bloku 10(przepływomierz - moze wystarczy przeczyscic) powinno byc - 55 - 80 lub 80 - 99(w zaleznosci od wersji softu) na wolnych.

Sugeruje popraw kąt wtrysku i sprawdz swiece zarowe..

Pozdro i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 16:38:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
przepływka jest boscha więc nie zabardzo sie orientuje czy jest tam cos do czyszczenia ,świece są nowe i na 100 procent grzeją.Wersja softu D09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 18:34:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Myślał ktoś na temat tego bezpiecznika nr 28 (zielone gniazdo w skrzynce bezpiecznikowej).Co tu jest nie tak a może tak ma być.Co do kąta to przestawie za kilka dni i zobaczymy czy się poprawi.A co z tą przepływką czyści się czy nie a jeżeli tak to w jaki sposób ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 00:00:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Jutro mam zamiar ustawić kąt wtrysku.Poczytałem trochę postów gdzie jest napisane ,,Kat wtrysku w 1z ustawiamy na pracujacym silniku'' i w związku z tym mam pytanie czy pompą należy obracać tylko i wyłącznie jak silnik pracuje i obserwować kąt czy mogę to robić na zasadzie :popuszczam śruby ,lekko przekrecam pompę odpalam silnik i sprawdzm kąt.Próbuję tak długo aż osiągne wymagane 51.Pytam bo robie to pierwszy raz a ten drugi sposób dla laika jest bezpieczniejszy.Pompe trzymają 3 czy 4 sruby ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 08:59:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
pico napisał(a):
Jutro mam zamiar ustawić kąt wtrysku.Poczytałem trochę postów gdzie jest napisane ,,Kat wtrysku w 1z ustawiamy na pracujacym silniku'' i w związku z tym mam pytanie czy pompą należy obracać tylko i wyłącznie jak silnik pracuje i obserwować kąt czy mogę to robić na zasadzie :popuszczam śruby ,lekko przekrecam pompę odpalam silnik i sprawdzm kąt.Próbuję tak długo aż osiągne wymagane 51.Pytam bo robie to pierwszy raz a ten drugi sposób dla laika jest bezpieczniejszy.Pompe trzymają 3 czy 4 sruby ?

i tak i tak mozna ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 09:25:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
pico napisał(a):
Jutro mam zamiar ustawić kąt wtrysku.Poczytałem trochę postów gdzie jest napisane ,,Kat wtrysku w 1z ustawiamy na pracujacym silniku'' i w związku z tym mam pytanie czy pompą należy obracać tylko i wyłącznie jak silnik pracuje i obserwować kąt czy mogę to robić na zasadzie :popuszczam śruby ,lekko przekrecam pompę odpalam silnik i sprawdzm kąt.Próbuję tak długo aż osiągne wymagane 51.Pytam bo robie to pierwszy raz a ten drugi sposób dla laika jest bezpieczniejszy.Pompe trzymają 3 czy 4 sruby ?

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10913.0

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 19:41:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Kąt ustawiony.Faktycznie wygodniej ustawiać na pracującym silniku ,mniej pracy .Z początku ustawiałem na zgaszonym i za każdym razem odkrecałem pompę ale po 5 nieudanych próbach (raz za duża wartość raz za mała)postanowiłem ustawić na pracującym.Chwila moment i ustawione.Na ta chwilę wydaje mi się że dostał więcej mocy na niskich biegach i nie poszarpuje na wyższych na niskich prędkościach czyli 4 bieg około 50/h
Oto świeze logi (temperatura wody cit niska bo po tych nieudanych próbach troche ostygł.

1 41
2 50 + - 1
3 0
4 13
5 116
6 118
7 84
8 76
9 107
10 150


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 07:53:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
dogrzej fure i jeszcze raz zloguj zeby miec pewnosc ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 13:04:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Witam po długim czasie
Miałem chwilę czasu i postanowiłem zalogować silnik jak jest zimny bo pomimo że nie było mrozów nadal jest problem z zapalaniem około zera.Były dni że przy -5 stopni zapalił od strzału a innym razem męczarnia kilka podejść.Zauważyłem ze jak jest problem z odpaleniem to przy pierwszej próbie przekrecenia kluczyka w sumie rozrusznik tylko drgnie (lekko się obruci )silnik jakby się odezwał jeden jakby pojedyńczy zapłon cylindra i koniec.Potem kilka prób po 5-6 sekund i odpali ale kulawo co za chwilę sie normuje .Po tym już każde odpalenie od strzała.
Oto logi zimnego silnika jakieś 7 stopni na dworze

zimny 7 stopni ciepły około 80 stopni
44 / 41
70 / 49
0 / 0
43 / 13
114 / 116
118 / 120
214 / 68
63 / 73
67 / 113
149 / 147

Co o tym sądzicie.Czy tak ma wyglądać zimny silnik.Kąt i dawka znacznie się różnią od logów z ciepłego silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 13:17:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Roznice bedą a z tej to przyczyny ze motorownia osiaga optymalne parametry pracy w okreslonej temperaturze > 85 C i tylko w takiej temp powinno sie przeprowadzac pomiary w kazdej innej będą obarczone błędem.

Wszystkie wartosci są OK - tylko ostatnia jest cos nie halo.
Pozycja 10 to przepływomierz - wartosci powinny oscylowac w granicach :
do wersji softu D05 - 55...80,
od wersji D06 - 80...99.

pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 18:55:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Co może być z tą przepływką nie tak.Wiem od znajomego że była rozbierana przez jakiegoś mechanika i niby coś tam ustawiał.To że pokazuje za duze wartości to wiem i kiedyś z ciekawości dlaczego tak mierzy i co ten niby fachowiec tam przestawiał miałem zdjętą pokrywkę od przepływki.Jedynym śladem jaki zauważyłem to możliwe że przestawiiał takie duże kólko zębate zabezpieczone drutem sprężynowym.Wcelów eksperymentalnych przestawiłem to kólko raz w jedną stronę raz w drugą ale wartości jedynie zmieniły sie z 150 na 165 w jedną i 135 w drugą .Za bardzo nie chciałem tym ruszczac mocniej z obawy na uszkodzenie więc wróciłem na ustawienie tego kólka tak jak go zastałem choć nie jestem pewny czy tak jest prawidłowo.Przy zapalonym silniiku suwak potencjometru wacha się w okolicy srodka ścieżek oporowych.I tu wydaje mi się że tak nie powinno być .Jest tam jeszcze regulacja na otworach fasolkach tak jak by właśnie od tego suwaka,myślałem że może to przesunać by wartość zmalała ale nie znając się na tym dałem sobie spokój i tak jeżdże od pól roku.Ma może ktoś pojecie w tym temacie bo wydaje mi się że auto jest trochę przymulone a to może być właśnie to.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 19:01:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Właśnie przed chwilą sie zastanawiałem czy to kólko to nie przypadkiem naciąganie spreżyny? Czyli jak bardziej naciągne kółkiem to klapka sie mniej wychyli i wtedy wskazania są mniejsze ?
Znalazłem właśnie zdjęcie tego ustrojstwa (zdjęcie nr 17) http://www.slideshare.net/AMP/wyklad-9-o/
i to faktycznie jest naciąg sprężyny.Teraz pytanie czy mogę to obracać by uzyskać coś w granicach 90 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: