.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 04:00:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Analiza logów Audi A6 2,5 TDI AEL
PostNapisane: 01.sty.2008 18:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Proszę o analizę moich pierwszych logów dynamicznych 003 i 011 autko Audi A6/C4 2,5 TDI AEL

003
http://img528.imageshack.us/my.php?imag ... xxxvs0.jpg

011
http://img98.imageshack.us/my.php?image ... xxxeo2.jpg

Proszę fachowców o analizę

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 20:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Auto nie jezdzi masz brak doladowania ale wina prawdopodobnie jest w ukladzie paliwowym bo wartosci wymagane przez ECU nie takie jak powinny byc. Moze tez jakas nieszczelnosc na linni turbo kolektor ssacy. Zrob dynamiczny 08 oraz statyczny 01,04

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 21:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
rozumiem że chodzi ci o grupy normalne nie Basic Settings? Statyczne 001 i 004 oraz dymaniczny 008 ???

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 15:25:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam ponownie oto logi
Statyczne
001
http://img91.imageshack.us/my.php?image ... xxxfd5.jpg

004
http://img404.imageshack.us/my.php?imag ... xxxnh0.jpg

Dynamiczny
008
http://img181.imageshack.us/my.php?imag ... xxxkf7.jpg

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 15:30:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Chciałbym dodać iż mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku po dłuższym postoju, trzeba trochę pokręcić żeby załapał. Filtr paliwa wymieniałem, powietrza w układzie paliwowym nie zauważyłem (potencjalne przyczyny). Wiem że początek kąta wtrysku jest też ważny, ale do tego jeszcze nie doszedłem.

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 16:22:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Cos ta pompa nie domaga , daweczka jest niska, kat wtrysku i dawka wolnych obrotow faluja. Pewnie ten dolny zaworek co jest pod glowiczka nalezy wymienic lub wykrecic i wyczyscic siteczko male. Wiec tak, podnies dawke rozruchu i dawke paliwa to troche pojezdzisz i poprawi sie moc auta.

Dawka paliwa
login 11 - wpisujesz w nim 22158 i to uaktywni adaptacje
adaptacja 10 - wchodzisz tutaj i zaczynajac od pozycji 1
1 wpisujesz tutaj taka wartosc przy ktorej dawka na gornej linijce bedzie bliska 2,2 mg a wiec masz standardowo 128 co daje Twoja dawke na poziomie 6 mg a jak sie wpisze np 140 to da mniejsza a faktycznie wieksza i auto bedzie sie lepiej zbnierac. Pamiietaj aby nie byla nizsza niz 1.9 mg bo zacznie szarpac silnikiem na wolnych obrotach.Robisz test i pozniej save.

Dawka startu
wszystko tak jak wyzej i nie trzeba wpisywac jeszcze raz loginu ale wybierasz popzycje 5
tam bedzie wartosc 128 standardowo co odpowiada dawce okolo 35 mg
robisz identycznie tak jak przy dawce paliwa ale tutaj wpisz najwyzsza wartosc czyli 160 i test a pozniej save. Dawka rozruchu wyniesie okolo 15 mg a faktycznie bedzie zwiekszona.

Zrob jeszcze cos z dolotem bo doladowanie ucieka i musi byc nieszczelnosc na linii turbosprezarka kolektor ssacy.
Po tych zabiegach jak nadal bedzie problem z rozruchem to pompa wtryskowa nadaje sie do regeneracji. Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 16:29:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
OK zrobie jak napisałeś i dam odpowiedź co z tego wyszło...dzięki za rady.

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 10:12:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Jack
Nie mogę znaleźć tego co napisałeś cytuję "Pewnie ten dolny zaworek co jest pod glowiczka nalezy wymienic lub wykrecic i wyczyscic siteczko male" gdzie jest ten zaworek w którym miejscu???

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 11:28:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Jest pod tymi przewodami metalowymi które idą z pompy do wtrysków. Taki biały łebek z kabelkiem.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 11:31:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
OK dzięki tam będę patrzył.....

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 14:01:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
A żeby wykręcić ten zaworek to ten biały kapturek z kablami się ściąga czy jak? Trudny dostęp do tych śrubek "gwiazdek" jest....jakby się ściągał kapturek byłoby łatwiej, próbowałem go ściągnąć ale nic na chama żeby coś nie spartolić przy okazji więc pytam....

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 15:23:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
I jescze jedno ważne zagagnienie czy jak wykręce ten zaworek to nie będzie leciała ropa z pompy i czy nie zapowietrzy się później????????? Czy ktoś to robił????

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 17:56:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2007 14:48:58
Posty: 15
Lokalizacja: krakow
nic sie nie sciaga,trzeba odkrecic i wyjac,ropa nie leci a pompa sama sie odpowietrzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 16:58:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Dzięki kolego "Bobek" dzisiaj wyczyściłem ten zaworek z białym kapturkiem Bosch, na tym sitku było sporo syfu.....dzięki za instrukcje. Jutro zabieram się do zmiany parametrów jak radził "Jack" bo dalej po wyczyszczeniu tego zaworka na ciepłym silniku i po dłuższym postoju ciężko zapala, trzeba się nakręcić...

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 15:21:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Czyszcząc ten zaworek zobaczyłem na pompie taki kapturek zaślepka wie ktoś co to jest foto poniżej
Obrazek

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 22:16:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
ten zaworek to elektroniczny regulator kąta wtrysku.


a ze zaślepa to element tłocza przestawnikia mechanicznego ( kąta wtrysku).

nie odkręcaj tego bo to nic nie da a później bedzie ciekło jak nie kupisz oryginał oringa.

nara.


nestety pompy w ael-ach po dużych przebiegach ciężko palą i trzeba zregenerować lub poratować sie modyfikacją softu.

_________________
Jest Audi A6 C4 2,5 Tdi AEL 140 KM
Było Audi 100 C3 2,1 WC 136 KM
Było Audi 80 B2 1,6 YP 85 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 19:51:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
MarbiT dzięki za info.....
Dzisiaj zmieniłem parametry jak pisał Jack:
1. Dawka paliwa
W adaptacji pozycja 1 było wpisane 107, zmieniłem wartość na standard 128 i poprawiła się moc auta.....zastanawiam się czy zmienić jak pisał Jack na 140 ale czy po takiej zmianie auto nie będzie więcej paliło...?
2. Dawka startu
W adaptacji pozycja 5 było wpisane 96, zmieniłem na wartość 160 ale po takiej zmianie nic się nie zmieniło dalej ciężko pali na ciepło po dłuższym postoju, tak więc chyba tylko regeneracja pompy by pomogła....albo przeczekać okres zimowy bo latem takiego problemu nie było.....
Jakieś komentarze?????

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 19:14:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
No i po problemie...ustawiłem sam kąt wtrysku (TU BYŁ PROBLEM) , i silniczek chodzi super, odpala od pierwszego strzału, wcześniej musiałem kręcic tak ze 20 sekund zanim odpalił.
Podłaczyłem laptopa, Vag oczwiście na Basic setingu i opcja TDI Timing. Trzeba poluzowac 3 szt śruby na klucz 13 i jedną na imbus 6 do której jest bardzo trudny dostęp (męczyłem się z nią prawie godzinę) jest ona między pompą a silnikiem. Przestawiłem pompę w stronę silnika (wtedy zwiększyłem wyprzedzenie, czyli kąt na Vagu wzrósł). Ustawia się wszystko na pracującym silniku. Teraz jest wszystko OK.

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron